Spring med kanin? Spring med kanin?
Hej GG! (:
Min kanin Freja er lige blevet et år, og jeg planlægger at prøve at springe med hende. Men på trods af at jeg har siddet og kigget rundt, kan jeg ikke finde svar på mine spørgsmål o:
Mine første spørgsmål, grunder i seletræningen. Hvordan vænner jeg min kanin til selen, og hvordan bliver jeg i stand til at fortælle hende, hvornår hun skal dreje eller stoppe, uden at hun går i panik?
Har læst på mange sider, men de fleste forklarer ikke sele-delen, siger bare at man skal vænne kaninen til det. Mit spørgsmål er: Hvordan? (:
Så kommer det næste. Hvordan lærer jeg min kanin, at hun skal springe over springet?
-Det skal lige siges, at jeg ikke har prøvet noget af dette, kun seleture et par gange sidste år, da vejret ikke har været godt nok til det endnu.-
Og er der noget der viser, om kaninen er egnet til spring, eller ej? Vil jo helst ikke gøre noget, Freja ikke har lyst til, eller er i stand til ö
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 8 Svar: 14
(link fjernet)
- Tror det kaldes en brystsele.
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 75 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 793
apr 2010
Følger: 103 Følgere: 107 Gnavere: 11 Emner: 55 Svar: 611
jeg startede med at give min kanin selen på i løbegården et par gange hvor den kunne vende sig til at have den på.
Senere tog jeg snoren i og lod kaninen helt selv bestemme hvor den gik (bedst på et lukket arial.
Derefter begyndte jeg at give den en smugle modstand i snoren så den begyndte at dreje/stoppe.
Dette er ikke noget man blot gør på en dag
apr 2010
håber du fik noget ud af hvad jeg skrev, undskyld hvis der er stavefejl men mit tastatur er virkelig dårlig for tiden
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 8 Svar: 14
Jeg er klar over det er en længere proces, og jeg har masser af tid og tålmodighed - Vidste bare ikke hvordan jeg skulle bære mig ad, og har ikke kunnet finde nogen svar på præcis dette, på nettet når jeg har kigget.
Tusinde tak for de gode råd, de var helt klart til hjælp! c:
apr 2010
Spring med kanin?