943 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kaninunger, hvordan gør i? :) Kaninunger, hvordan gør i? :)

Der er måske nogle er har set mit tidligere forum hvor der var lidt problemer med Billie. Jeg kunne ikke holde ud at se hende så mut, så hun blev rykket sammen med ungerne igen, og nu er det gode humør kommet tilbage, og hun har ikke gjort det siden. smiley - Men det er nu ikke det det her handler om.

Hvornår skal jeg begynde at tage ungerne fra Billie, når de skal vænnes af med mutti? smiley På torsdag er de 6 uger, og 8 uger gamle skal de jo til nye hjem, og jeg vil gerne have de er så mindst stresset som overhovedet muligt, når mor og søskende lige pludselig er væk. Hvordan plejer i at gøre? smiley
- Igen: Jeg har læst om det hele INDEN Billie blev parret op, men jeg har DELVIST glemt det, og er samtidig nysgerrig efter at høre hvad i gør? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninunger, hvordan gør i? :)
  • #1   6. mar 2012 ... Der var jeg godt nok dum.
    Undskyld, ja. De skal selvfølgelig ikke væk fra moderen før de er 8 uger. Men hvordan gør i så? Altså tænker på det da må være stressende at der kommer en, putter en i en transportkasse direkte fra moderen og ungernes bur, og så er det det? Ej, kan ikke huske så meget som jeg læste inden Billie blev drægtig. :s Prøver lige at finde nogle sider.

• #2   6. mar 2012 7 uger flytter man moren over i et andet bur og lader ungerne gå sammen
    8 uger er klar til at komne fra mor
    10 uger får drengende væk fra hunnerne
    12 uger hver deres bur

• #3   6. mar 2012 Cilia: Tak. smiley Men 7 og 8 uger, er det ikke det samme? smiley

• #4   6. mar 2012 Nej ikke helt 7 der flytter du mor væk
    8 kommer de i nye hjem

• #5   6. mar 2012 Jeg synes at det er uansvarligt at flytte kaninen tilbage til ungerne. Du ser ikke hvad der sker i buret når du ikke er i haven. Hvis det var mine unger var de ikke sammen med deres mor mere, de bliver påvirket i en negativ retning af det.

• #6   7. mar 2012 Jeg synes også det er helt forkert, og uansvarlig.
    Og du siger din hunkanin virker trist.
    Husk lige det er dyr, og de har ikke menneske træk.
    I stedet burde du tænke på ungerne, der bliver meget stresset af det her.

• #7   7. mar 2012 Tak for at have ødelagt mit forum.
    - Det er mit valg, jeg spurgte om råd, benyttede mig af rådet men besluttede det var bedre omvendt. i har ikke et Billie's opførsel, så lad hver med at rakke ned på mig. og til en anden gang, så benyt jer af det forum jeg havde OPRETTET til det her!

• #8   7. mar 2012 Og så kan jeg da se at hendes humør er betydeligt bedre, og hun behandler dem ordenligt.

• #9   7. mar 2012 Jamen, det er jeg godt klar over Maja! Det der irritere mig er, at det her forum ikke skulle handle omkring det, og at der er ét forum hvor det kunne skrives i.

Det råd i gav mig, det prøvede jeg, men det fungerede bedre for både Billie OG ungerne at gå sammen. smiley
    Så kan det godt være i har prøvet noget lign. men Billies humør er blevet bedre, og lige det kan jeg selv bedømme bedst. :)*

• #10   7. mar 2012 Alt i alt, jeg vil smadder gerne have råd fra erfarne, men denne her gang, vurderede jeg at de havde det bedst sammen, for både unger og Billie's skyld, og Billie er den mor hun var før igen.

• #11   7. mar 2012 Jeg vil da mene at jeg svarede rimelig klart på dit spørgsmål.

"Hvornår skal jeg begynde at tage ungerne fra Billie, når de skal vænnes af med mutti? :)" Nu. De får INTET godt ud at gå med hende, en hunkanin skal ikke jagte sine unger. Du ved ikke hvad der foregår i buret når du ikke er der, og morkaninen ødelægger ungerne rent psykisk. Det er ikke i orden. Når man har kaninunger må man kunne tage et ansvar, når en hunkanin ikke kan finde ud af at passe sine børn må man skille dem ad. Det er ikke raketvidenskab for en hunkanin at have unger, men nogle hunner er bare dårligt avlsmateriale - og disse skal altså bare ikke have unger. Avl på dårligt avlsmateriale = genetisk og psykisk dårlige unger.

• #12   7. mar 2012 Hun skal ikke have flere kuld, men det hun har nu passer hun fint! Hun har ikke været sådan siden den éne aften, men BLIVER det nødvendigt, står jeg klar med et bur. Jeg undersøger buret for pels totter, og kaninungerne hver evig eneste dag, der er ingenting! Og de er langt fra ligesom hun var den ene aften, den unge der gryntede af mig, den er derimod blevet meget mere kærlig og nysgerrig. smiley

Jeg vil det bedste for mine kaniner, og det ser ud til det er det jeg gør nu. Jeg siger ikke du tager fejl, for du er jo virkelig erfaren ang. kaniner! Men i denne situation er det bedst for mor og unger at gå sammen.

Kommentér på:
Kaninunger, hvordan gør i? :)

Annonce