Kaninunger, hvordan gør i? :) Kaninunger, hvordan gør i? :)
Der er måske nogle er har set mit tidligere forum hvor der var lidt problemer med Billie. Jeg kunne ikke holde ud at se hende så mut, så hun blev rykket sammen med ungerne igen, og nu er det gode humør kommet tilbage, og hun har ikke gjort det siden. - Men det er nu ikke det det her handler om.
Hvornår skal jeg begynde at tage ungerne fra Billie, når de skal vænnes af med mutti? På torsdag er de 6 uger, og 8 uger gamle skal de jo til nye hjem, og jeg vil gerne have de er så mindst stresset som overhovedet muligt, når mor og søskende lige pludselig er væk. Hvordan plejer i at gøre?
- Igen: Jeg har læst om det hele INDEN Billie blev parret op, men jeg har DELVIST glemt det, og er samtidig nysgerrig efter at høre hvad i gør?
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Gnavere: 9 Emner: 81 Svar: 668
Undskyld, ja. De skal selvfølgelig ikke væk fra moderen før de er 8 uger. Men hvordan gør i så? Altså tænker på det da må være stressende at der kommer en, putter en i en transportkasse direkte fra moderen og ungernes bur, og så er det det? Ej, kan ikke huske så meget som jeg læste inden Billie blev drægtig. :s Prøver lige at finde nogle sider.
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 75 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 793
8 uger er klar til at komne fra mor
10 uger får drengende væk fra hunnerne
12 uger hver deres bur
apr 2010
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 75 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 793
8 kommer de i nye hjem
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
Og du siger din hunkanin virker trist.
Husk lige det er dyr, og de har ikke menneske træk.
I stedet burde du tænke på ungerne, der bliver meget stresset af det her.
apr 2010
- Det er mit valg, jeg spurgte om råd, benyttede mig af rådet men besluttede det var bedre omvendt. i har ikke et Billie's opførsel, så lad hver med at rakke ned på mig. og til en anden gang, så benyt jer af det forum jeg havde OPRETTET til det her!
apr 2010
apr 2010
Det råd i gav mig, det prøvede jeg, men det fungerede bedre for både Billie OG ungerne at gå sammen.
Så kan det godt være i har prøvet noget lign. men Billies humør er blevet bedre, og lige det kan jeg selv bedømme bedst. :)*
apr 2010
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
"Hvornår skal jeg begynde at tage ungerne fra Billie, når de skal vænnes af med mutti? :)" Nu. De får INTET godt ud at gå med hende, en hunkanin skal ikke jagte sine unger. Du ved ikke hvad der foregår i buret når du ikke er der, og morkaninen ødelægger ungerne rent psykisk. Det er ikke i orden. Når man har kaninunger må man kunne tage et ansvar, når en hunkanin ikke kan finde ud af at passe sine børn må man skille dem ad. Det er ikke raketvidenskab for en hunkanin at have unger, men nogle hunner er bare dårligt avlsmateriale - og disse skal altså bare ikke have unger. Avl på dårligt avlsmateriale = genetisk og psykisk dårlige unger.
apr 2010
Jeg vil det bedste for mine kaniner, og det ser ud til det er det jeg gør nu. Jeg siger ikke du tager fejl, for du er jo virkelig erfaren ang. kaniner! Men i denne situation er det bedst for mor og unger at gå sammen.
Kaninunger, hvordan gør i? :)