3.490 visninger
|
Oprettet:
* Rikke&Sia / / Stald Jürs *
4. jan 2011 Følger: 31 Følgere: 21 Gnavere: 6 Emner: 58 Svar: 212
4. jan 2011 Følger: 31 Følgere: 21 Gnavere: 6 Emner: 58 Svar: 212
Inde kanin & min mor? {{forumTopicSubject}}
Jeg har snakket med min mor om at få en inde kanin,
men det hun siger til det er:
1. De lugter
2. De sviner
3. De bider i ledninger
Engang var det at jeg ikke rigtig havde plads, men vi er flyttet og sådan(-:
Har i nogle gode råd mod de tre ting?
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 44
2 - Igen; Gør ofte rent. Min kanin står på flisegulv, men lig eventuelt noget under buret som et tæppe eller en presenning. Jeg plejer at støvsuge gulvet når kaninen er ude, og når jeg har gjort rent ved ham.
3 - Det handler om, at kaninen ikke skal have adgang til ledninger. Min kanin kan dog sagtens bare tulle rundt i stuen, uden overhovedet at snuse til ledningerne. Men ellers, så spær af, så kaninen ikke kan komme ind til ledningerne.
Held og lykke med at overbevise din mor (:
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
- Sørger man for en god bundstrøelse, skifte bur tit, lufte ud i rummet hvor de står m.v. så kan man jo holde det på et minimum.
At de sviner, det synes jeg ikke er så slemt - og det kan man jo gøre noget ved. Sørge for at de står et sted hvor der godt må være lidt skidt rundt om buret og så sørge for at gøre det rent dagligt.
- Evt. kan man jo bygge et stort og flot bur selv, hvor nogle af siderne består af plexiglas så der ikke kan komme skidt ud men lys ind. Samtidig kan man bygge et bur som er pænt og praktisk
At de bider i ledninger gør de kun hvis man lader dem være løs og ikke holder øje med dem
jan 2011
Følger: 31 Følgere: 21 Gnavere: 6 Emner: 58 Svar: 212
Skal nok for hende overbevist på et tidspunkt(-:
jan 2011
Håber virkelig jeres råd virker på min mor!!(-:
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 41
2) De sviner ja, min har mulighed for at løbe rundt på mit værelse, når jeg er hjemme. Der kommer selvfølgelig savsmuld rundt på værelset, og et par klatter.. Men jeg støvsuger hver gang jeg gør rent, og den vej kan jeg holde det nede.
3) Ja de bider i ledninger, min har formået at spise to oplader til mobilen, en til computeren og et headset - men hvis man husker at ligge det på plads, så gør de det ikke - og tro mig, du skal nok huske det når du har brugt over 1000kr på ledninger, fordi kaninen har spist det.
Men det er det skønneste at have en kanin indendørs, jeg har altid haft udendørs, og nu ser jeg hvor forkert det var, at have kanin udenfor - man har ikke det samme forhold, til hinanden.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 41
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Mindre fordi ledninger ikke er billige, men mere fordi den strøm igennem dem faktisk er farlig.
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Man kan godt lugte når det trænger til at blive gjort rent ved dem, men ellers kan vi ikke mærke det.
Man kan bare stille dem et sted hvor man enten kan feje eller støvsuge tit.
Hvis man har sin kanin ude, så kaninsikre man det/de rum hvor kaninen skal rende
jan 2011
Ellers er jeg sikker på at min mor godt vil hjælpe.
Inde kanin & min mor?