Så kom rotterne hjem – hjælp {{forumTopicSubject}}
Ja så fik jeg hentet rotterne. Det var en LANG tur. En at mine bekendte kørte den fra midt-tyskland til odense hvor jeg hentede dem tidligt i morges. Herefter kørte vi så helt til skagen med rotterne. Rotterne er fra en tysk opdrætter som nårmalt avler med stamtavler men af en eller anden grund til han nu af med alle rotterne. I morgen skal alle de resterende rotter aflives (eller slagtes som han så fint sagde det). Så ja jeg blev NØD til at tage så mange rotter med hjem så muligt. Det blev til 9 styks – en pige på 5 uger dobbeltrex hvis med et rødt og et sort øje, en pige russian blue self rex 4 måneder, en husky rex pige 4 måneder, en black bekshiere dobbeltrex 6 uger, en PEW rex pige 8 uger, en husky dobbeltrex pige 5 uger, en huske dreng dobbeltrex på 8 uger og sidst men ikke mindst de to som skal blive boende hos mig – en dobbeltrex dreng på 8 uger (BEW) og en dobbeltrex dreng på 7 uger siameser. Alle er dumboer…
Så ja nu er der bare rotter til den store guldmedalje her hjemme. Desværre fik jeg ikke deres stamtavler med men hold da op de er dejlige alligevel. Hannen har jeg fundet hjem til – det sammen har jeg til 3 af hunnerne. Så nu mangler de resterende 5 piger bare gode hjem…
Det er jo meningen at de to hanner jeg beholder skal sammenføres med de to jeg har i forvejen. Men jeg lod være i dag. Jeg kunne simpelthen ikke tage mig sammen til det – for ville være synes det ville være så synd for de to små hvis de skulle kanøfles.De var så trætte ovenpå den laaaange tur. Men jeg tænkte at i morgen skal det være… Jeg tænkte at jeg ville finde et neutralt sted at prøve at sætte dem sammen – fx på mit badeværelse. Det er 2 måneder siden min ”gamle” rotter har været der ude at løbe meeen før det var de der ude at løbe ret tit så ved ikke helt om det er neutralt nok. Jeg vil før rense de gamle totters bur helt i bund og komme nye ting der i. Og ja så opfører de to gamle sig forhåbenligt pænt overfor de to nye så de kan gå på badeværelset sammen i en lille times tid eller noget og så over i buret sammen bagefter. Lyder den fremgangsmåde ok? Jeg har ikke prøvet at sammenføre rotter før – men hunmus og der har jeg oplevet det gik meget dårligt et par gange.
Hvis det bliver ballade hvad gør I så. Fjerner de gamle, prøver dagen efter eller hvordan. Og skal jeg forvente de skal mødes på neutral grund nogle gange før de kan dele bur – for så vil jeg jo ikke til at rense buret i bund i morgen.
Men ja alle gode råd om sammenføring modtaget – for jeg må indrømme at jeg er MEGET nervøs for det. Desværre kender jeg ikke nogle med erfaring med rotter her oppe som kunne hjælpe med til det – selv om det ville være dejligt :o)
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 20 Emner: 93 Svar: 208
apr 2010
Mange grupper kan også sagtens tage imod ældre rotter end nævnt, uden problemer
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 20 Emner: 93 Svar: 208
lod dem mødes på et neutralt sted, herefter et kortere ophold i ungernes bur og så tilbage i et fuldstændig renset rottebur. Og det hele foregik FULDSTÆNDIG uden problemer. Mine to dejlige rotter tog så fint imod de to små ingen biden, ingen piven eller venden dem på ryggen eller noget som helst. Jeg ovserverede dem i en time og ja som sagt var der slet ikke nogle problemer. Nu glæder jeg mig bare til at få taget billeder af de små :o)
apr 2010
Så kom rotterne hjem – hjælp