Nøjern "sygdom" hos rotter {{forumTopicSubject}}
Har oplevet noget meget klamt igår. Var på vej hjem fra dyrlægen med min rotte Erling. Min kæreste ringede til mig og sagde at der var noget helt galt med rotterne. De var gået fuldstændig amok og sprunget rundt i buret, efterfølgende havde de mistet deres balance og væltede rundt og gik ind i ting (alle mine ca 30 rotter på én gang). Da jeg kom hjem lå de fleste af dem fuldstændig fladet ud og havde vejrtrækningsproblemer. De var helt kolde og slappe og jeg kunne ikke få kontakt til dem. Nogle af dem fik kramper og et par stykker lå og vippede fra den ene side til den anden samtidig med at de indimellem gik i krampe.
Erling som jeg lige havde været til dyrlægen med, havde jeg under mistanke for at have SDA da han har alle symptomer på det, og dyrlægen mente det også uden at kunne sige det med sikkerhed (havde ikke råd til en blodprøve). Så jeg havde fået en hel masse medicin med hjem, og da alle rotterne så døende ud begyndte jeg bare at sprøjte antibiotika i munden på dem en efter en.
Hele natten har jeg ikke sovet fordi de alle har ligget og haft så meget mislyd på lungerne at det har holdt mig vågen.
Jeg regnede med at de alle ville være døde her til morgen, men jeg vågnede op til det bedste syn nogensinde efter en helvedes aften. Alle rotter pånær 2 hanner var kommet sig og gik på benene igen. Og de to hanner holder jeg øje med, men deres tilstand er så slem at jeg ikke kan tage dem til dyrlægen (er med offentligt) men har kontakt med min dyrlæge, som er ligeså uforstående over for det der er sket med dem som jeg selv er, og når jeg kan se de er ved at være ok til en transporttur til dyrlægen så skal jeg bare komme med dem.
Nogle der har oplevet noget lignende?
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
et eller andet "nyt" inden for de seneste dage, som er tilføjet i burerne?
For med så mange rotter på en gang, samtidig, lyder det som forgiftning af en art
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Gnavere: 11 Emner: 6 Svar: 44
Jeg har fået tid til dyrlægen på mandag, så vil han undersøge og tage nogle blodprøver, får lov at få det på regning så jeg kan betale senere
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Nøjern "sygdom" hos rotter