Få tamme rotter?? {{forumTopicSubject}}
Hej, nu skærer det sikkert i alle de små rotte hjerter når i læser min historie.. men her er den
MIg og min kæreste har en 120 cm lang slange der skulle ha noget at spise, så vi tog ud til Planturama i Egå og købe 2 fine Rotter, men efter som slangen ikke hvade interesse i dem, nok fordi de for store, og den plejer at få hvide mus, blev vi ret vilde med dem, og synes de var ret søde, så vi tog igen ud i planturama og købe et bur til dem, noget hø og savsmul, vanddunk og mad selvf så langt så godt, men de virker meget sky, de gør ikke noget når man stikker hånden ind til dem, de sidder egentlig bare helt stiller indtil man vender ryggen til, så der fuld gang i dem, men hvordan fan'en vender man en rotte til at vi er der for dem nu hvor de ikke blev spist, eller er de blevet skramt for hvis og sans efter mødet med slangen? den ene er utrolig nyskærrig, men den anden gemmer sig somregl altid over i det ene hjørne Rotte hjælp tak :b
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Det bedst du kan gøre er at tage dem ud og sidde med dem feks omme i nakken eller under trøjen, så lærer de at føle sig trygge ved dig
feb 2012
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Så på lidt tidligere Emner :
-Kogte æg
-Cornflakes/muesli
-Kød
-Kartofler
-Spegepølse
-Marcipan
-Havregryn
Osv.
Prøv at søg lidt rundt på Google - Det gjorde jeg
feb 2012
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
feb 2012
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
De har ikke behov for hø - det støver for meget, giv dem istedet for avispapir revet i strimler - det er et hit til at bygge huler i
Istedet for spåner, vil jeg anbefale et af de mange alternativer, der ikke er skadelige for rotter: Biobase, hemp, carefresh, boxo eller lignende.
Spåner (fyrretræ) afgiver giftige dampe når de kommer i forbindelse med rotteurin. I kan ikke lugte dampene, men de er skadelige for rotternes luftveje.
Mht at gøre dem tamme, så virker det altid at tage dem ind under blusen. Varmen og mørket er trygt. Har selv haft sky rotter, og den virker hver gang
Få tamme rotter??