{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Rasmus Ø
Rasmus Ø
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Få tamme rotter?? {{forumTopicSubject}}

Hej, nu skærer det sikkert i alle de små rotte hjerter når i læser min historie.. men her er den smiley

MIg og min kæreste har en 120 cm lang slange der skulle ha noget at spise, så vi tog ud til Planturama i Egå og købe 2 fine Rotter, men efter som slangen ikke hvade interesse i dem, nok fordi de for store, og den plejer at få hvide mus, blev vi ret vilde med dem, og synes de var ret søde, så vi tog igen ud i planturama og købe et bur til dem, noget hø og savsmul, vanddunk og mad selvf smiley så langt så godt, men de virker meget sky, de gør ikke noget når man stikker hånden ind til dem, de sidder egentlig bare helt stiller indtil man vender ryggen til, så der fuld gang i dem, men hvordan fan'en vender man en rotte til at vi er der for dem nu hvor de ikke blev spist, eller er de blevet skramt for hvis og sans efter mødet med slangen? smiley den ene er utrolig nyskærrig, men den anden gemmer sig somregl altid over i det ene hjørne smiley Rotte hjælp tak :b

Nærlokale nyheder til Egå
Hos Vores Egå kan du læse alt om det lokale liv i byen. Her finder du blandt andet informationer om hvad der sker i byen, madsteder osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få tamme rotter??
  • #1   13. feb 2012 Ja, - Jeg plejer at holde en snack eller bare lægge en snack ved deres bur og så stå tæt ved dem og vente til de kommer og ta'r dem. Når de begge er vant til det så hold godbidden istedet.. - Bliv ved med at træne tilliden indtil i har tillid til hinanden..

• Rasmus Ø
    Rasmus Ø Tilmeldt:
    feb 2012

#2   13. feb 2012 kan du uddybe Smack og Godbider ;D

• #3   13. feb 2012 Er de af samme køn eller en af hvert køn?

Det bedst du kan gøre er at tage dem ud og sidde med dem feks omme i nakken eller under trøjen, så lærer de at føle sig trygge ved dig smiley

• Rasmus Ø
    Rasmus Ø Tilmeldt:
    feb 2012

#4   13. feb 2012 vi tror det 2 hunner, for kan altså ikke se nogen boller ;D

• #5   13. feb 2012 Tja.. Det rotter kan lide..? smiley

Så på lidt tidligere Emner :

-Kogte æg
    -Cornflakes/muesli
    -Kød
    -Kartofler
    -Spegepølse
    -Marcipan
    -Havregryn

Osv.

Prøv at søg lidt rundt på Google smiley - Det gjorde jeg smiley

• Rasmus Ø
    Rasmus Ø Tilmeldt:
    feb 2012

#6   13. feb 2012 har kigget, men kunne jo godt være du lige have tingen der skulle til smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #7   13. feb 2012 I ska lige være obs på at efter rotten har tisset på spånerne bliver der dannet et stof, som kan skade dem - udover det, så støver spåner meget.

• Rasmus Ø
    Rasmus Ø Tilmeldt:
    feb 2012

#8   13. feb 2012 synes overhovedet ikk de støver ? ;S og det ligger os som en bund-bund og så kommer den en god dyne af hø oven på, som de går på

• #9   13. feb 2012 Hø og spåner er dårligt bundstrå for rotter.

De har ikke behov for hø - det støver for meget, giv dem istedet for avispapir revet i strimler - det er et hit til at bygge huler i smiley

Istedet for spåner, vil jeg anbefale et af de mange alternativer, der ikke er skadelige for rotter: Biobase, hemp, carefresh, boxo eller lignende.
    Spåner (fyrretræ) afgiver giftige dampe når de kommer i forbindelse med rotteurin. I kan ikke lugte dampene, men de er skadelige for rotternes luftveje.

Mht at gøre dem tamme, så virker det altid at tage dem ind under blusen. Varmen og mørket er trygt. Har selv haft sky rotter, og den virker hver gang smiley

Kommentér på:
Få tamme rotter??

Annonce