{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

[KANIN] Hvor er kuldstørrelse vigtig? {{forumTopicSubject}}

Sidder og kigger attester på mine kaniner, og tænker - hvorfor er det vigtigt at skrive hvilken kuldstørrelse de er ud af? smiley

Og er det korrekt forstået, når der f.eks. står "Kuldstørrelse: 0.4" - så er kaninen ud af et kuld på 4 hunner?

Eller hvis der stod 1.3 så var det en han og tre hunner i kuldet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  [KANIN] Hvor er kuldstørrelse vigtig?
  • #1   13. feb 2012 Jeg synes da at det er interessant at vide hvorvidt mine hunner har tendens til at lave flest hanunger eller hununger smiley Jeg noterer ikke på afkomsattesten hvor mange søskende en kanin har, men jeg har det selv noteret i mit arkiv og kigger det jævnligt igennem. F.eks. er det nogen år helt tydeligt at det bare er et "hanår" hos mig, hvor der er kæmpe overflod af hanunger. Sidste år havde jeg dog mærkbart flest hunner smiley

• #2   13. feb 2012 jeg nortere som sådan ikke kuldstørrelse ned, men det vigtigste er for mig fravending/antal fødte

eks en hun føder 4 unger, 3 dør inden for 14 dage, hunnen bliver parret til andet kuld, forløbet gentager sig hvor kuldet var fin størrelse men fravending er lav.

en hun der har meget lav fravending ville jeg ikke bruge, da dette vidner om at hunnen ikke får passe ungerne ordenligt,

kuldet størrelse videner i tilfælde at tandfejl om hvor mange søskende man skal finde, dog brude avler kunne huske hvad størrelse kuldet var på

• #3   13. feb 2012 Jeg synes kuldstørrelse er meget vigtigt.. Det hører med til gode moderegenskaber i mit hoved, at de får en godt med unger, de skal ligge mellem 5 og 9 her hos mig, og passe ungerne, før man kan kalde dem for en "god avlshun" smiley

Jeg avler sjældent på hunner der er ud af et kuld på 1-2 unger..

Hanner og hunner i kuldene går jeg ikke op i, jeg kan dog huske at min bedste avlshun (død nu) fik 41 unger, 20 hunner, 20 hanner og en dødfødt smiley

Kommentér på:
[KANIN] Hvor er kuldstørrelse vigtig?

Annonce