{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.725 visninger | Oprettet:

God bund til kanin {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg søger nogle gode råd ang. bund til kaniner (gerne indekaniner).
Nikki har siden jeg fik ham gået i savsmuld, men det er efterhånden ved at irritere mig rigtig meget, fordi:
1) Jeg kan støvsuge 2-3 gange om dagen i lejligheden, for at undgå savsmuld over all, fordi han selv hopper ud og ind.
2) Han syntes det er sjovt at grave i det, så det ligger ud over hele gulvet, hvilket måske heller ikke kan undgåes med en anden bund, men det man være der noget som er nemmere at styre måske?
3) Det støver helt vildt i hele lejligheden, og det kan godt være lidt anstrengede i længden.

Jeg har læst at der er en masse alternativer til savsmuld, og tænkte at jeg ville prøve og finde en bedre løsning, men hvad kunne være en god løsning?
Jeg har hørt at der er nogle kaniner som spiser deres bund, det skulle han jo helst ikke!

På forhånd tak for svar (-:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God bund til kanin
  • #1   2. feb 2012 Mine kaniner har en lille savsmuld bund som bare tager tisset og så ovenpå har jeg noget halm:)

• #2   2. feb 2012 Min mor spurgte også om halm ikke ville være en løsning, men jeg tænker bare om det ikke bliver for varmt for ham? (-:

• #3   2. feb 2012 Kaniner skal have halm, da det holder fordøjelsen igang, samt det er god beskæftigele smiley

Det isolere mod varmen og kulden, så det bliver ikke for varmt for ham smiley

• #4   2. feb 2012 Han får skam også halm, men bare ikke i hele buret! smiley
    Okay, det kunne være man skulle prøve og ligge halm som overflade så (-:

• #5   2. feb 2012 prøv carefresh , det er noget lignende pap eller papir der er mast i stykker, det er rigtig godt og suger vildt hurtigt og det kan holde længe uden at det lugter, og støver ikke ((-: du kan få det i forskellige farver, og du kan få det hos de fleste dyrehandlere eks. bonnie, maxizoo, zoodoom og sådan ((-: .. helt klart anbefales ! -mine rotter og min kanin står på det og det er super godt !((-:

• #6   2. feb 2012 Okay, det lyder faktisk super godt Aleksander, det ikke sådan de spiser det?
    Han har desværre en lille tendens til at spise sådan nogle mærkelig ting, aviser, tolitpapir ol. spiser han hvis han kan komme afsted med det.
    Men kan jo prøve det af og se hvad han siger til det!

• #7   2. feb 2012 Spåner nederst, halm øverst og hø til spisning :)!! Sådan fungere det hos mig smiley

• #9   2. feb 2012 Jeg bruger træpiller til mine. Både indendørs og udendørs smiley
    Og det er helt klart det jeg synes fungere bedst. En hel del bedre end savsmuld smiley

• #10   2. feb 2012 Spåner nederst (godt lag) og så halm øverst, og i denne tid fyldes buret næsten med halm.

En enkelt går på hemp, da han ikke kan tåle spånerne.

• #11   2. feb 2012 Jeg bruger hempstrø som jeg er rigtig glad for smiley Og så selvfølgelig halm ovenpå.

• #12   2. feb 2012 At aviser og tryksværte er giftig er altså gammelt - mig bekendt er det aldeles IKKE giftigt længere.

At det er drønupraktisk med en hel flad avis i bunden efter min mening, er så noget andet.

Mine kaniner går pt. på en blanding af tørv og træpiller og halm.
    - Lagde træpiller i bunden, så et godt lag tørv og så halm. De graver rundt i det, og bruger meget tid på at nilre og nulre i det og "ommøblerer" flere gange dagligt i det.

Og jo, det sviner lidt - rundt om buret er der ca. en kant på 10cm med et lag tørv-"støv", men så må man lige feje eller støvsuge det op, så er det vel heller ikke værre smiley

Spåner bruger jeg aldrig igen til nogle af mine dyr hvis jeg kan undgå det.
    - Ellers bruger jeg hampstrøelse eller easystrø.

Carefresh bliver højest brugt til rede-fnuller til hamsterne, synes ikke det er særlig godt som strøelse og så er det alt alt for dyrt i brug.

• #13   2. feb 2012 -min kanin er vild med at gå på carefresh, ja det kan være lidt dyrt.. men min kanin elsker og putte i det med noget halm og grave i det .. -og nej det er ikke noget de kan spise , eller de spiser det ikke har det samme problem med at min kanin spiser alt smiley men ikke dette (-:

• #14   3. feb 2012 Tak for svar, han går overhovedet heller ikke på aviser, det var bare for at pointere at han elsker at spise sådan noget, han stjæler tit min avis på sofabordet, det er kun derfor jeg ved det smiley Men jeg må jo prøve mig lidt frem, og se hvad han vil accepterer smiley

• #15   3. feb 2012 Nederst har jeg træpiller ovenpå spåner også halm og til spisning, hø !(:

Kommentér på:
God bund til kanin

Annonce