733 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til eksamen, identitetsproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg har lige trukket identitet og sleviscenesættelse, med fordybelse i identitetsproblemer skildret i tekster.
så er der nogen der har et bud på en god tekst jeg kunne bruge, da jeg er lidt på bar bund, har kun den grimme ælling så..
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
https://www.reddit.com/r/FanTheories/comments/1xy2md/the_harry_potter_series_is_about_mental_illness/
Det er godt nok en lidt lang tekst, også hvis du bare tager en af bøgerne.
Har en veninde der lavede en analyse af Askepot (mener jeg), der også gik på at hun var psykisk syg, og at det ikke var stedmor + døtre der var noget galt med, men Askepot.
Rødhætte kunne man vel også køre sådan en analyse på, hvor hun faktisk er Ulven, der ønsker at skade bedstemoderen, men så bliver stoppet (og dermed reddet) af jægeren
Faktisk kan du nok dreje næsten alle folkeeventyr i den retning. Så er skurken en del af helten = identitetsproblem/psykisk problem.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
I de rigtige historier (ikke dem der er gjort børnevenlige), er det næsten altid sådan, at hovedpersonen hellere ville have været en anden/noget andet/på et andet stadie i livet. Og efterhånden som historien skrider frem, opnås det hovedpersonen ville, men den vil altid noget andet/mere, og ender så til sidst med at dø
Hjælp til eksamen, identitetsproblemer