Hamster - Går de sammen? :) {{forumTopicSubject}}
Hej hamsterfolk
I forbindelse med mit fritidsjob i Maxi Zoo kunne jeg godt tænke mig at høre fra nogen af jer, om hamstre kan gå sammen?
I så fald, hvorfor/hvorfor ikke? Og kan man have hhv. to hanner og to hunner sammen? Eller flere af samme køn?
Lille "bonusspørgsmål" - eller tre
Hvilke strøelse er godt at bruge? Eller har I nogen erfaringer med Care Fresh, eller er alm. spåner fint nok
Hvad med rede-/hulemateriale - hvad er godt der? Har hørt at hamstervat ikke skulle være for godt? Hvorfor ikke?
Og til sidst, hvad for noget foder synes I ville være godt? MultiFit har jo en pose blandingsfoder, og jeg ved selv fra kaniner, at blandingsfoder måske ikke lige er det bedste, men hvad med for hamstrene?
Håber I vil hjælpe mig med at blive klogere
Og glædelig jul alle sammen!
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Nej, hamstre skal ikke gå sammen. De kommer op og slås - specielt hannerne.
Jeg ville bruge CareFresh, mest fordi jeg generelt undgår spåner/savsmuld. Det er nok mere et princip-spørgsmål
Hamstervat kan de kvæle sig i, da man skal huske at de jo tager det i munden. Og det er meget tørt og klistrer sig til alt. Jeg brugte alm. toiletpapir som jeg formede i en kugle, og så hyggede de sig med at splitte det ad.
Foder ved jeg ikke - men husk de skal have proteiner fra kød.
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 82 Gnavere: 1 Emner: 82 Svar: 1.278
Vil huske det med, at de ikke går sammen, for det har jeg været rimelig i tvivl om
CareFresh støver heller ikke lige så meget vel?
apr 2010
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
apr 2010
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
Og hvordan med nærringsbehov? Har guldhamstre og dværghamstre det samme nærringsbehov?
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Gnavere: 8 Emner: 17 Svar: 191
Det ender højst sandsynligt med en slåskamp - de trives helt fint alene
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
Stort stort stort NEJ! rungende NEJ!
De går sammen, så længe hunnen er parringsvillig. Når hunnen er drægtig smider hun hannen ud i stort set alle tilfælde.
I naturen er de solitære grænsende til koloni-dyr!
Hunnen kommer til hannen, bliver parret et par dage og går hjem igen til sit eget territorium!
kinesere er IKKE sociale af natur - de er væsentligt mere koloni-dyr ud fra de seneste artikler jeg har kunne læse.
Det er lykkes gennem EKSTREMT selektiv avl, at få frembragt stammer, som i UNG alder acccepterer hinanden, får en masse kuld og derefter må de skilles fordi de skændes, fordi hunnen ikke vil mere...
som fuldvoksne er de meget territoriale og solitære/koloni dyr.
Hamster - Går de sammen? :)