4.138 visninger
|
Oprettet:
Hamster øjenproblem? {{forumTopicSubject}}
Hej er der nogle der ved hvad der er med mit hamsters øje? Tidligere var det ene øje næsten helt lukket og der var ligesom lidt rødligt snask omkring det, hun har nu åbnet øjet men det er lidt mørkt rundt om øjet, hun plejer at være helt hvid rundt om øjet. Jeg har prøvet at søge på det uden held.
Kan det være øjensøvn? (Har hamster det?) eller er det noget betændelse? Hun går på papirstrøelse - ikke savsmuld. Kan jeg gøre noget? Eller skal hun til dyrlægen?
Billedet viser det lidt mørke omkring øjet.
På forhånd tak.
dec 2019
Følger: 1 Følgere: 31 Emner: 6 Svar: 15
dec 2020
Følger: 1 Følgere: 8 Svar: 3
apr 2018
Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 18
Der er ikke meget man selv kan gøre desværre. Du kan rense øjet med saltvandsopløsning/saline/sårskyl (det er det samme som hedder noget forskelligt), men ellers skal hamsteren altså til dyrlægen. Når man skaffer sig et dyr skal man være klar på at tage dyret til dyrlægen hvis der er noget galt. Jeg mener ikke at man skal have et dyr, hvis man ikke har pengene til det.
Kan du evt. låne penge af venner, bekendte eller familie?
dec 2020
Følger: 1 Følgere: 8 Svar: 3
jeg tog hende til dyrelægen men de gad ikke bruge tid på sådan et lille dyr, sagde de ordret. De kom den på en antibiotika kur noget i 8 dage, det er 4 dagen nu. Jeg har oplevet at det kun er blevet værre, der er ikke ændring i hendes temperament eller noget andet, hun er aktiv spiser og drikker som normalt. Men idsg da jeg kom hjem og skulle give hendes dråber lignede det at hendes øje skal til at poppe ud. Nogen ide til hvad hulen der sker med hende?
apr 2018
sep 2020
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 3
apr 2018
Vi tog til en tredje dyrlæge, Rikke fra City Dyreklinik, og hun var super god - sød og meget grundig. Der var irritation i talgkirtlen i det ene øjenlåg, det er ikke noget der kommer til at gå helt væk men vi kan 'dæmpe' det ved at dryppe øjet med noget dryp (fra dyrlægen) i perioder af 14 dage.
nov 2023
Svar: 1
Vi har været forbi dyrlægen flere gange og øjenbetændelse er nu udelukket
Hamster øjenproblem?