1.938 visninger
|
Oprettet:
marsvin tam?? {{forumTopicSubject}}
hej alle gg:)
mit ene marsvin (mumle) er slet ikke tam jeg prøver og snakke med den hver dag, men så snart den ser mig susser direkte ind i dens hule. jeg vil super gerne have den, men jeg mister mere og mere lysten til at sidde og nusse med den. så håber i har nogle gode råd (:
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Gnavere: 22 Emner: 12 Svar: 182
Har du prøvet at sidde med en godbid i hånden nede i buret og vente på den kommer og tager den??
Det er en lang men god proces, da dyret så ikke opfatter hånden som farlig.
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Ind imellem hjælper det faktisk med en burkammerat
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 50 Svar: 106
men tak for det så må jeg prøve og se om det hjælper
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
men når du har fået fundet den en ven, så vil jeg faktisk foreslå dig at være "hård". når de lige har vænnet sig til hinanden og buret.
Jeg plejer fx ikke at have huse de kan gå ind i, kun noget de kan gå i skjul under (fx en hylde eller et håndklæde over den ene del af buret).
Det har jeg valgt at gøre fordi at hvis marsvinet altid har en hule at gemme sig i, og altid gemmer sig i det, så opdager det aldrig at det ikke er farligt at der kommer noget hen til buret. "for der skete jo ikke noget fordi jeg gemte mig"
Og så stopper jeg tit op og lige snakket og aer dem kort, mens de er nede i buret, uden at tage dem op eller noget.
Det har resulteret i at Tess ikke løber, Enja først når jeg stikker hænderne ned i efter hende og Monjo løber, men kommer hen så snart jeg står stille og min hånd er i buret ^^ Men nu er Tess også den der har været her længst, og Monjo den nyeste
Men det har helt klart også hjulpet Monjo at tøserne går lige ved siden af ham (indtil imorgen! yay)
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 50 Svar: 106
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
marsvin tam??