{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.653 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør de egentlig det? (Marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har tænkt på at hvorfor marsvin sidder og ''tygger'' med munden?
Det er det spørgsmål jeg har tænkt over så min hjerne snart revner!
Har både tænkt om de havde madrester de tyggede på eller hvad.. smiley
Så ville spørge jer - Marsvineksperter!
Hvorfor gør de det?

MVH
Os! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør de egentlig det? (Marsvin)
  • #1   4. nov 2011 Egentlig et godt spørgsmål. Men tror bare det er fordí de stort set konstant propper mad i hovedet smiley Kan ikke finde en anden grund til det i hvert fald og har ikke hørt om andet, men det kan da være der er en bedre grund smiley

• #3   5. nov 2011 Marsvin er drøvtyggere sådan fordøjelses mæssigt og drøvtyggede tygger jo maden ret godt. Så nok derfor. Plus det næsten altid har lidt mad i munden som en madpakke smiley

• #4   5. nov 2011 Marsvin tygger jo også på alt de får i munden, inkl. vand! smiley
    men kan også være nogle af de der små runde pøller de laver, som de spiser igen.

• #5   6. nov 2011 Ofte sidder de også bare og sliber deres tænder - altså finjusterer de små ujævnheder, som foderet ikke har kunnet ordne.

Mette K: Jeg TROR nok at de spiselige pøller mere eller mindre sluges uden at tygges først ... og det forstår man jo ligesom godt at de vælger at gøre smiley

• #6   6. nov 2011 ja det lyder jo rigtig nok smiley Dejligt med et svar på det smiley

• #7   7. nov 2011 Mange tak smiley Nu ved jeg det!

• #8   13. nov 2011 Tsok O: jeg ved ikke med andre end mine egne, men mine dyr tygger på alt. også på deres "genspiselige" pøller smiley og det har de altid gjort..
    Men jeg tror ikke at de smager alt for forfærdeligt for dem, ellers ville de vel ikke kunne holde ud at spise dem igen? ^^

• #9   13. nov 2011 Nej det er jo i virkeligheden bare 'brugt' hø og grønt smiley ... jeg kiggede på nogle videooptagelser jeg har af hvor de spiser pøllerne og her kan jeg se at de kun tygger en enkel gang eller to på dem, men kan sagtens være at andre marsvin tygger mere. Hvorom alting er så kan man jo altid se hvornår de har gang i en pølle, da de jo bøjer sig forover inden de henter dem - medmindre marsvinene er meget fede, så vender de sig om efter dem smiley

• #10   14. nov 2011 Jeg må indrømme at jeg ikke tæller antal gane de tygger deres pøller, blot bemærket at de gør det smiley

hehe, har ikke oplevet at nogle vender sig sidelæns.. det må være et godt tegn! ;D

Kommentér på:
Hvorfor gør de egentlig det? (Marsvin)

Annonce