{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør han det? :( {{forumTopicSubject}}

Hej GG.
Jeg har for ikke så længe siden købt en rex han.
Fra dagen jeg købte ham (da jeg kom hjem med ham) bliver han mega utryg og kan slet ikke klare at man rør ham på næsen.
Feks. hvis jeg nusser ham over hovedet og ned af kroppen, bliver han pisse sur, og går i angrabs-stilling. Han kan godt finde på at baske ud med sine forpoter så han får revet mig.
Jeg har kælet og kælet ham for at få ham til at være rolig ved at man rør ham på næsen.
Jeg tænkte i starten at det er nok fordi han ikke er vant til at blive kælet, og han skal bare vende sig til det.
Men nu er det et par uger siden, og jeg syns det er vildt nedtur! For jeg købte ham, så jeg kunne bruge ham i min avl.
Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre for at få ham til at blive rolig og kælen ligesom de andre.
Og self få ham til at holde op, med det med snuden.
Det er faktisk så slemt med næsen, så når jeg giver ham med, når jeg sætter madskålen ind til ham, så hvis han af sig selv får ramt madskålen med snuden, så bliver han halv gal!
Han kan åbenbart ikke lide at blive rørt der, men hvorfor er det så slemt! smiley

Ha' en god aften smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør han det? :(
  • #1   25. aug 2013 Hvis du ved han ikke kan blive rørt ved næsen, hvorfor bliver du så ved? Det er nok dét der har gjort ham sur, og fået et dårligt indtryk på dig.

• #2   25. aug 2013 Det er ganske normalt at næsen er et "nej tak" punkt smiley sådan har langt de fleste af mine det, bare undgå at rør ham der smiley

• #3   25. aug 2013 Jeg har et dyr ud af 15 dyr der kan lide at blive rørt på næsten, og generelt i hovedet..
    Personligt bryder jeg mig heller ikke om at andre end helt små babyer og min kæreste kommer tæt på mit hovede, eller rører ved det.. Det er bare ubehageligt..

Så prøv at undgå at rører ved dens hovede os næse, så se om det ikke hjælper..

Forresten hvilken art er der tale om?

• #4   25. aug 2013 Jeg ville lade vær med at kæle ham på næsen og i hovedet. Han viser, han ikke kan lide at røres der. Begynd at give mad med hånden, så han forbinder dig med noget godt(maden!) Susse, der er tale om en rex kanin

• #5   25. aug 2013 Jeg har 1 ud af 34 dyr der kan lide at blive rørt på næsen. Det er langt fra alle dyr der bryder sig om det smiley

• #6   25. aug 2013 Jeg har 5 ud af 6 kaniner, som kan lide at blive rørt på næsen. Synes det er mærkeligt i har været så uheldige, eller hvad man skal kalde det x'3

• #7   25. aug 2013 har heller ikke særlig mange kaniner der kan lide at blive rørt på næsen der sidder også ret så mange nerver derude så det er klart det ikke er behageligt

• #8   25. aug 2013 Jeg kælen ham ikke på næsen, men fra panden og ned af kroppen, nogen gange kommer min lille finger bare til at røre ham der smiley
    Men mine andre kaniner har intet overhovdet i mod at blive rørt på næsen eller i panden.
    De elsker det faktisk. Især Izzy og Theodor smiley

• #9   25. aug 2013 Han kan jo godt være liiidt mærkelig smiley

• #10   25. aug 2013 Jeg har 0 kaniner der kan lide det kun hvis jeg strækker hånden hen mod dem, og de selv kan få lov til at opsøge hånden, men ikke dissideret blive kælet.

Også havde jeg Sweaty hvor jeg kunne kæle ham overalt, hvorimod ingen andre var velkommen til at røre hans næse, 'brystet'
    Så man lærer vel hvor kaninen kan lide at blive kælet og hvor den ikke bryder sig om det, også må man acceptere den derfra. smiley

• #11   25. aug 2013 Jeg nussede ham der til at starte med, da mine andre godt kan lide det. Så jeg tog det lidt som en selvfølge.
    Men 100 % man skal bare acc at nogen ikke kan lide det smiley
    Syns bare det er lidt mærkeligt.
    Jeg har prøvet at tage nogle mælkebøtter som han skulle tage fra min hånd, og det er han blevet bedre til. I forhold til i starten, der ville han ikke tage imod noget fra mig.
    Men de er vel bare tid det handler om smiley

Kommentér på:
Hvorfor gør han det? :(

Annonce