Hvorfor gør han det? :( {{forumTopicSubject}}
Hej GG.
Jeg har for ikke så længe siden købt en rex han.
Fra dagen jeg købte ham (da jeg kom hjem med ham) bliver han mega utryg og kan slet ikke klare at man rør ham på næsen.
Feks. hvis jeg nusser ham over hovedet og ned af kroppen, bliver han pisse sur, og går i angrabs-stilling. Han kan godt finde på at baske ud med sine forpoter så han får revet mig.
Jeg har kælet og kælet ham for at få ham til at være rolig ved at man rør ham på næsen.
Jeg tænkte i starten at det er nok fordi han ikke er vant til at blive kælet, og han skal bare vende sig til det.
Men nu er det et par uger siden, og jeg syns det er vildt nedtur! For jeg købte ham, så jeg kunne bruge ham i min avl.
Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre for at få ham til at blive rolig og kælen ligesom de andre.
Og self få ham til at holde op, med det med snuden.
Det er faktisk så slemt med næsen, så når jeg giver ham med, når jeg sætter madskålen ind til ham, så hvis han af sig selv får ramt madskålen med snuden, så bliver han halv gal!
Han kan åbenbart ikke lide at blive rørt der, men hvorfor er det så slemt!
Ha' en god aften
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Personligt bryder jeg mig heller ikke om at andre end helt små babyer og min kæreste kommer tæt på mit hovede, eller rører ved det.. Det er bare ubehageligt..
Så prøv at undgå at rører ved dens hovede os næse, så se om det ikke hjælper..
Forresten hvilken art er der tale om?
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
apr 2012
Følger: 13 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 21 Svar: 406
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
feb 2012
Følger: 41 Følgere: 52 Gnavere: 40 Emner: 178 Svar: 994
Men mine andre kaniner har intet overhovdet i mod at blive rørt på næsen eller i panden.
De elsker det faktisk. Især Izzy og Theodor
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
apr 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Gnavere: 9 Emner: 1 Svar: 310
Også havde jeg Sweaty hvor jeg kunne kæle ham overalt, hvorimod ingen andre var velkommen til at røre hans næse, 'brystet'
Så man lærer vel hvor kaninen kan lide at blive kælet og hvor den ikke bryder sig om det, også må man acceptere den derfra.
feb 2012
Følger: 41 Følgere: 52 Gnavere: 40 Emner: 178 Svar: 994
Men 100 % man skal bare acc at nogen ikke kan lide det
Syns bare det er lidt mærkeligt.
Jeg har prøvet at tage nogle mælkebøtter som han skulle tage fra min hånd, og det er han blevet bedre til. I forhold til i starten, der ville han ikke tage imod noget fra mig.
Men de er vel bare tid det handler om
Hvorfor gør han det? :(