{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.808 visninger | Oprettet:

Dyrehandler dyr... godt eller dårlig? {{forumTopicSubject}}

Hvordan er dit syn på dyrehandel dyr??!
- Ville du købe dyr i en dyrehandel?
- Hvilke forhold vil du kigge efter hos dyrene i dyrehandelen?
- Hvilken information ville du have at dyrehandleren ved om sine dyr? Alder, køn etc...
- Er der dyrehandlere der er bedre end andre?

Bare en masse tanker!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrehandler dyr... godt eller dårlig?
  • #1   10. apr 2010 Hvordan er dit syn på dyrehandel dyr??! Det er fint(:
    - Ville du købe dyr i en dyrehandel? Ja(:
    - Hvilke forhold vil du kigge efter hos dyrene i dyrehandelen? At dyrene ikke halter, el. viser andre tegn på skader. Ellers skal de bare se søde ud, ikke bide eller være tynde. Altså de skal bare have det godt.
    - Hvilken information ville du have at dyrehandleren ved om sine dyr? Alder, køn etc... Alder, køn (De kan godt lyve! Det var vi udsat for) og gerne race også.
    - Er der dyrehandlere der er bedre end andre? Det vil jeg nu ikke sige. Men man kan være heldig, at få et HELT VILDT sødt dyr i en dyrehandel.

• #2   10. apr 2010 Hey Matilde smiley

Ville du købe dyr i en dyrehandel?
    - Ja, hvis jeg finder forholdene hos dyrehandleren gode smiley

Hvilke forhold vil du kigge efter hos dyrene i dyrehandelen?
    - hvad bruges der af bundstrø? Hvor mange dyr i hvert bur? Er dyrene kønsopdelt? Er foderstanden god? Har dyrene sår eller tegn på mistrivsel?

Hvilken information ville du have at dyrehandleren ved om sine dyr? Alder, køn etc...
    - dyrehandleren skal vide hvad han/hun sælger. Jeg forventer en nogenlunde alder, race og at han/hun ved hvordan dyret skal passes for at opfylde de basale krav. Kan han/hun give ekstra fif, er det et plus. Og meget gerne henvisning til personer, der ved endnu mere, hvis jeg vil søge flere råd.

Er der dyrehandlere der er bedre end andre?
    - absolut. Jeg kender til dyrehandlere, hvor jeg gerne køber dyr og andre hvor jeg aldrig vil lægge en krone, da det handlere mere om penge, end om hvordan dyrene har det (og så dyrt er det jo altså heller ikke at give dyrene de rigtige forhold smiley )

Håber det gav svar smiley

• #3   10. apr 2010 - Ville du købe dyr i en dyrehandel? // Ja, hvis jeg faldt for dyret! og hvis jeg stod og manglede et ;D

- Hvilke forhold vil du kigge efter hos dyrene i dyrehandelen? // Efter min mening skal det være 2.gang man har samme race dyr, før man skal købe hos en dyrehandler. Da det kan være en meget blandet personlighed dyret har, men du skal tage den er har klare øjne, friske farver/nygerig. Lad være med at tage efter udseende, du skal simpelthen tag den der sidder og prøver at få kontakt med dig. Også selvom den ligner alle de andre (;

- Hvilken information ville du have at dyrehandleren ved om sine dyr? Alder, køn etc.. // Jeg ville self. få så mange spørgsmål ud, som muligt. Men mange dyrehandler modtager bare dyr uden information. Såååå, bare spørg en masse 'xD

- Er der dyrehandlere der er bedre end andre? Jeg var vildt med Zoodom's dyrehandel, men jeg forelskede mig i Bonnie's dyrehandel (;

• #4   10. apr 2010 Anniesofie A
    Rosengård centert ville jeg personligt ALDRIG købe mit dyr. De har ikke legetøj, de har en firkantet kasse og vand/foder. Fuglene har det rent ud, af helveds til (:!
    Det bare min syn på sagen!

• #5   10. apr 2010 Hvordan er dit syn på dyrehandel dyr??!- tit virker det kun som en pengemaskine for dyrehandlerne

- Ville du købe dyr i en dyrehandel?- nej, jeg køber hos en seriøs avler

- Hvilke forhold vil du kigge efter hos dyrene i dyrehandelen?- plads, lugt, støj og om marsvin og kaniner er i samme bur

- Hvilken information ville du have at dyrehandleren ved om sine dyr? Alder, køn etc...- oprindelse, pasningskrav, alder, køn

- Er der dyrehandlere der er bedre end andre?- ja der er stor forskel på deres behandling af dyrerne

• #6   10. apr 2010 Super ;0) Til jer der ikke har været I Poppi Dyrecenter I Næstved... inden for det sidste år, kan rolig ligge vejen forbi hvis I kommer på disse kanter... ;0)
    Maria vi ses snart smiley - Min eneste ven her inde..

• #7   10. apr 2010 Matilde, her er da flere du kender smiley Katja og Stine kan du finde på min venneliste smiley

Ja, jeg kommer jo på onsdag og ja, har masser af ros til Poppi i Næstved smiley

• #8   10. apr 2010 Hvordan er dit syn på dyrehandel dyr??!
    - Ville du købe dyr i en dyrehandel? kun hvis det er et dyr jeg ikke kan finde hos en opdætter, jeg vil til enhver tid foretrække opdrættere frem for dyrehandlere for de har langt større forstand på de dyr de har med at gøre, og dyr fra en opdrætter er tit og ofte meget mere tamme

- Hvilke forhold vil du kigge efter hos dyrene i dyrehandelen? om de virke stressede, om de har haft forhold der har kunnet skade dem, og om de har det skidt.

- Hvilken information ville du have at dyrehandleren ved om sine dyr? Alder, køn etc... vil helst vide så meget om dyrene som muligt, derfor købe jeg helst ikke i en dyrehandel, mange steder kommer dyrene også fra dyefabrikker hvor de masseproducere dyr.
    dyrehandlere kan ofte heller ikke kende forskel på kønnene ordenligt

- Er der dyrehandlere der er bedre end andre? det er der sikkert, og det vil helt klart være dem der ikke bestiller dyr fra de ovenfor nævnte dyrefabrikker

• #9   10. apr 2010 Jeg har opfattelsen af at mange har et meget negativt syn på dyrehandlere.

Jeg håber at kunne være med til at vende dette syn for nogen.

• #10   10. apr 2010 Jeg ville ikke smiley Man ved ikke hvor dyret kommer fra og hvor gammelt det er.. ihvertfald ikke i den dyrehandel i Viborg midtby.
    De sælger deres kaniner som 4 ugers, jeg har været oppe at "skændes" med en derinde, pga. det, og de ved ikke en sk*d om dyrene og de er mega bange..

• #11   10. apr 2010 Der er heller ingen tvivl om at der er rigtig mange dårlige dyrehandlere, der ødelægger det for de få gode...

Man kan bare gøre sit til at have gode dyr og så god service som muligt, så skal "rygtet" nok spredes smiley

• #12   10. apr 2010 jeg har ikke noget i mod købe dyr hos dyrehandler, men jeg har også været utrolig uheldig hver gang jeg har købet hos en avler.
    Dem jeg har købt hos dyrehandleren har jeg haft i mange år.
    Jeg kigger først på om det køn jeg søger hehe.
    Så er det nejle der får et kig, og efter erfaring ved jeg nu man skal kigge rigtig godt efter i pelsen

• #13   10. apr 2010 Jeg har vist meget stærke holdninger omkring særligt dét emne.

Jeg køber meget nødigt dyr i en dyrehandel, - jeg foretrækker at støtte de kvalificerede avlere der er, som går op i dyrene, deres sundhed og pleje.

Jeg kigger efter burplads, om dyrene går fx kaniner og marsvin sammen, kønnene går blandet, burenes placering, om de er pæne og rene, lyse osv.

Jeg vil ha' et dyrehandleren skal vide noget om det dyr han sælger, og rådgive sine kunder så både kunde og dyr får en god oplevelse.
    - Desværre oplever jeg gang på gang, at det de ansatte i en dyrehandel siger, er det rene nonsens.

De skal vide noget om kønnene, alderen, hvor dyrene kommer fra osv.

Hvor tit hører man ikke om nogen der købte fx to marsvin og det er "bestemt to hunner" og vupti er der unger?

Der er BESTEMT dyrehandlere bedre end andre, og jeg undgår de dårlige og har efterhånden kun ét sted jeg gider bruge mine penge, - og dét gør jeg så tilgengæld også, sådan at jeg kan støtte dem som jeg synes gør det ordentligt.

• #14   10. apr 2010 Hvordan er dit syn på dyrehandel dyr??! Helt fint
    - Ville du købe dyr i en dyrehandel? Ja, Lucky er fra en dyrehandel og der har aldrig været det mindste!
    - Hvilke forhold vil du kigge efter hos dyrene i dyrehandelen? Hvor store burene er/hvor mange dyr der er derinde, hvordan der ser ud derinde, og hvordan dyrene er (dovne, trætte/sløve, og hvordan de reagerer på menneskerne)
    - Hvilken information ville du have at dyrehandleren ved om sine dyr? Alder, køn etc... Alder, køn, race (hvis det vides)
    - Er der dyrehandlere der er bedre end andre? Det er det vel, ligesom nogle avlere er bedre end andre

• #15   10. apr 2010 Tillægsspørgsmål, - sætter I jer så SELV lidt ind i de dyr I køber, og checker op på om det dyrehandleren siger er sandt?!

• #16   10. apr 2010 Rollo: Ja altid. Anskaffer mig ikke et dyr uden at jeg først har læst om det, så jeg ved hvad jeg går ind til og hvordan jeg giver det den bedst mulige pasning. Spørger ikke dyrehandleren om dyret, men undersøger hos folk, der har erfaringer med dyrene.

• #17   10. apr 2010 Hvordan er dit syn på dyrehandel dyr??!
    Fint.. så Længe dyrene har det godt og bor i ordentlige forhold!

Helst ikke, men det kommer dog and på Hvilken og Forholdene smiley
    Har selv Yang fra en dyrehandler, han har vi nu været heldige med ;D
    Men Min søster købte dog en for nogle år tilbage som var Aggrasiv :s så man skal nok lige se hvordan dyrets adfærd er inden man tager det med hjem?!
    At burene er rene og de har foder og vand og at de har styr på hanner og hunner , og dyrene ser ud til at være sunde og raske

- Hvilken information ville du have at dyrehandleren ved om sine dyr? Alder, køn etc...?
    Tja... Køn ,Race og Alder helst smiley
    Ja Bestemt! ;D Det vil jeg mene, I nogle dyrehandler, stinker det virkelig fordi der ikke bliver gjordt rent og de har hverken styr på det ene eller det andet, og imens en anden hvor det er rent og dyrene er sunde og raske og dem der sælger kender til dyrene osv smiley

• #18   10. apr 2010 Ville du købe dyr i en dyrehandel?
    - Min kanin Jenny er købt i dyrehandler, så ja, sålænge forholdene er iorden.

- Om burene er store nok, dyrene ikke har skader eller er syge eller på anden måde har det dårligt

- Hvilken information ville du have at dyrehandleren ved om sine dyr? Alder, køn etc...
    - Alder, Køn, Race evt. problemer

- Ja, self. er der det.

• #19   10. apr 2010 Fedt Fedt Fedt.., takker for alle jeres svar i denne debat smiley

• #20   11. apr 2010 Staldjapaner> Og her snakker du om alle dyrehandlere?? (altså en generalisering???)

Jeg satte denne debat igang for at se hvad folk endelig siger.....
    -da jeg selv arbejder i en stor dyrehandel, for jeg gør mit for at sundhedsfremme det enklene dyr. Og jeg synes det er MEGET trist at DIT syn er der hvor det er...
    -For det bliver svært hvis der kommer flere dyrehandlere til af min slags, og alle ser dem som pengemaskiner...eller fabrikker...

-Husk på alle dyrehandlere, skal godkendes af en dyrlæge, plads, dyr, og foderagenmenter.

• #21   11. apr 2010 at de godkendes at en dyrlæge er jo åbenbart ikke nok
    desuden er det den manglende uddannelse og manglen på viden om dyrene der gør at det ikke fungere som det skal.
    dyehandlere der ikke kan kende forskel på køn
    hvor dyrene ikke går kønsopdelt
    hvor kaniner og marsvin går sammen (ikke noget under at folk tror at det kan man godt, men kaninen kan slå marsvinet ihjel)
    og hvor dyrene har for lidt plads i burene,
    og de bure dyrehandlene tit foreslår til dyrene er også for små
    og nogle af de ting der sælges til dyrene er direkte skadelige for dem, f.eks salt og mineral sten til kaniner (kan give lever og nyre skade) og hamstervat til hamstere (kan koste hamstere liv og lemmer)
    og nogle af de ting de sælger er jo så absolut ikke nødvendige at have til dyrene, og bliver kun solgt for at tjene penge på noget folk kan smide ud når de får at vide andre steder fra at det ikke er godt.

Matilde C hvad e så din holdning til at de fleste dyrehandlere for dy ind fra store dyre"fabrikker" som bare masse producere dyrene?
    de kan jo umuligt sørge for alle dyrene har det godt og bliver behandlet ordenligt.

• #22   11. apr 2010 Hvorfor er det du tror at de ikke kan sørge for de dyr de anskaffer sig til butikken?
    Vi køber mus fra Tjekiet, kender ikke forholdene de kommer fra, men deres transport er god, kasser der er efter reglerne til transpost af smådyr. Og så ved jeg hvilken forhold de kommer til. Vores mus går ikke kønsopdelt. Gravide mus, kommer på barsel i baglokalet enkel eller tovis. og går sammen med deres unger til de er stgore nok/gamle nok til at komme til salg i butikken. HER bliver ikke solgt gravide mus til foder!

Vores rotter går kønsopdelt, og vores tamrotter går to og to, med mindre de er til han. Hunner med unger går også to og to fra ungerne er 3uger gamle. Indtil da går de alene.

Hamster går alene , med mindre de har unger.

Ørkenrotterne går sammen i flok.

Vi får de fleste af vores ung-dyr/kæle dyr af privat opdrættere som til gengæld for foder,matriale, eller kontanter.

Og det du skriver med at VI dyrehandlere sælger en masse som de kan smide ud bagefter... Det er da en fis i en horn lygte... Ja man sælger, men sådan er det da med alt! Har man brug for nye sko fordi de er på tilbud eller fordi at sælgeren siger at man kan få to par for en pris smiley

Hamstervat? aldrig har jeg hørt om at det har taget livet af en hamster...
    MAnge giver dem HØ - og stakkels de hamster der propper kindposerne med hø, sóm kan stikke hul på deres kindposer, og der efter lave en god betændelse...
    Så hellere vat, papirmartriale..etc.

• #23   11. apr 2010 hamstere kan ikke bide eller rive hamstevat over, for de det undt om halsen og trækker til fordi de går i panik kvæler de sig selv, og mange hamstere ende rundt med kun 3 ben pga. hamstervat.
    og nej hø er heller ikke en god ide
    almindeligt toiletpapir er langt den bedste løsning.

tror ikke du læste hvad jeg skrev, skrev rent faktisk det var dyrefabrikkerne der ikke kunne sørge ordenligt for alle dyrene.

og nu angreb jeg ikke lige præcis den dyrhandel du er i, men langt de fleste dyrehandlere har de forhold jeg nævnte.
    har selv fået hele 3 hamstere hjem fra dyrehandlere der alle 3 var drægtige da jeg fik dem hjem.

• #24   23. apr 2010 Hvordan er dit syn på dyrehandel dyr??!
    svingende

Ja hvis dyret virker sundt og rask og generelt kommer fra ordentlige forhold

At dyrene virker sunde og raske, og hvis der er noget galt at de er i bahandling (alle kan have syge dyr) deres burforhold skal være i orden samt der skal være rent i burene og mad og vand

De skal vide hvor gammel dyret er, køn osv. samt skal de kunne rådgive om de basale ting dyret har behov for.

Det er der absolut- Bonnie kæden kan jeg ikke lide, Poppy kæden kna jeg godt osv

• #25   23. apr 2010 Røntved POPPI ;0) Griner smiley

• #26   23. apr 2010 Hvordan er dit syn på dyrehandel dyr??!
    - Ville du købe dyr i en dyrehandel? - Hvis det er en god dyrehandler så ja
    - Hvilke forhold vil du kigge efter hos dyrene i dyrehandelen? - om de har køn opdelt dyrene, og de ikke har marsvin og kaniner gående sammen, om der er rent og pænt, og om de har mad og der ikke ligger døde dyr (eller rester af døde dyr)

- Hvilken information ville du have at dyrehandleren ved om sine dyr? Alder, køn etc... - Alder race/art, køn og en pasningsvejledning der passer
    - Er der dyrehandlere der er bedre end andre? - ja

Kommentér på:
Dyrehandler dyr... godt eller dårlig?

Annonce