1.065 visninger
|
Oprettet:
At sætte to "dyr" sammen.. {{forumTopicSubject}}
Hej GG..
Jeg har en idé om at jeg gerne vil have en chin mere.
Men jeg ved ikke helt, for har læst mange steder at man ikke må, at de ikke "kan" sammen når de er over et år, at nogen gerne vil være sammen.. Men jeg har tænkt over at man kunne starte med de jo bare kunne snuse lidt til hinanden, derefter ned i løbegården indenfor hvor de går sammen uden at kunne røre hinanden, derefter sætte dem sammen (hvor jeg vil passe på dem begge, at de ikke vil begynde at sloges).
-Kan man det eller dur det bare ikke?
-Har du en idé?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Gnavere: 1 Emner: 14 Svar: 62
Der er nok størst chance, når den ene er helt ung og den første er ældre.
Du kan godt gøre det, hvor vi står ved siden af hinanden i hver sit bur i nogle dage og kan se hinanden og så bytter bur, hvor du ikke har renset ud.. Så de vænner sig til duftene også, et par dage. Og så kan du prøve, at sætte dem sammen. Bare vær klar på, hvis de ikke kan.. At have et ekstrabur.:-)
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 265
apr 2010
Følger: 47 Følgere: 47 Gnavere: 2 Emner: 21 Svar: 38
Jeg har min på 1½år og jeg regnermed at købe en omkring de 6månder..
Jeg må jo håbe de kan sammen xD
apr 2010
men først lod jeg dem stå ved siden af hinanden i to bure , så luftede jeg dem sammen på store steder så han altså kunne komme væk hvis hun blev sur (og fuldt overvåget self) også byttede jeg om på burerne så de vendte sig til hinandens dufte , også da han blev 5 mdr lukkede jeg dem sammen igen , også ville hun gerne ha ham
apr 2010
Tak for rådene x)
apr 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 4 Svar: 79
har en fra 2005 hun er lige blevet sat sammen med en ny chinchilla for en måneds tid siden og der er intet der overhovedet jo var der lige den første dag der tog de lige nogle løbeture efter hinanden og snakkede utroligt meget..
men er forskelligt fra chinchilla til chinchilla hvordan de tager det med en sammensætning.
apr 2010
apr 2010
Men kan han ikke. så det er som sagt meget meget forskelligt..
Har hørt nogle bruger den metode med at sætte dem sammen ved at sætte begge dyr ned i en transportskasse også ryster man kassen stille og roligt hvis de slås. dog kan jeg ikke lide den måde synes den er lidt brotal.. så sætter dem sammen i et bur hvor ingen af dem har et territurium også holder jeg øje med dem og slås de siger jeg NEJ eller går ind imellem dem og sådan bliver jeg ved til dyrene kan sammen . dog er der nogen som jeg har skrevet til at starte med som slet ikke kan sammen.
apr 2010
apr 2010
apr 2010
At sætte to "dyr" sammen..