{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.981 visninger | Oprettet:

Marsvin opførelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Mit marsvin Molly opfører sig lidt sjovt :s når jeg har hende ude for at nusse hende kan hun finde på at bide mig så hårdt i mine finger så det begynder at bløde. Hun tisse også ofte på mig :s

Når hun er inde i buret så gemmer hun sig hele tiden og hun gider ikke rigtig komme hen til en.

Lige pt har hun ikke en makker, men jeg skal have fat i en til hende. Jeg er bare lidt nervøs for hvordan hun vil reagere på en lille unge når hun selv snart er ½ år gammel.

Håber i kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin opførelse
  • #2   27. jun 2011 Det lyder meget mærkeligt at den ligefrem bider.. Selv marsvin der aldrig har været i hænder og er meget sky, har jeg aldrig oplevet at blive bidt af.

• #3   27. jun 2011 Mette - Det er jeg super glad for at høre! smiley

Line M - Det mærkelige er at hun overhovedet ikke er sky når hun er ude. Hun synes bare det er sjovt at slikke på mine fingre for derefter at tage en bid af dem :s

• #4   27. jun 2011 eller osse er det fordi hun mener at du ikke forstår når hun prøver at fortælle dig noget.
    Marsvin bider faktisk sjældent... men jeg har ofte oplevet det, hvis grisen selv synes at den har signaleret f.ex. "sæt mig ned, jeg skal tisse, jeg gider ikke mere', og man så ikke får reageret på det.
    Så bliver et bid lidt i stil med *SÅ HØR DOG EFTER!!!*

• #5   27. jun 2011 Sweet Leaf - ja, der skal virkelig meget til før de direkte bider. Altså, de fleste marsvin "prøvesmager" vel lidt, ved at nappe stille i fingre eller ting, men direkte bide så der kommer blod...?

En af mine grise fnyser, hvis hun bliver rigtig hidsig på mig, men hun bider aldrig.

• #6   27. jun 2011 jeg havde en der ikke gad at være på armen.. når han startede med at nive, så havde men omkring 55 sekunder til at sætte ham på plads, ellers 'ku man lære det'.

• #8   27. jun 2011 Jeg forstår altså heller ikke hvorfor hun bider :s som sagt snakker hun meget når jeg nusser hende, men hun har virkelig flere gange taget fat i mine fingre og bare bidt til og hun gør det også ved andre.
    Jeg ved ikke om det er fordi hun går alene lige nu?

• #9   27. jun 2011 Det skal lige siges at hun starter med at slikke på mine fingre og derefter kan hun finde på at nappe og bide hårdt hvorefter hun igen slikker :s

• #10   27. jun 2011 Rigtigt mange marsvin bryder sig ikke ret meget om at blive håndteret men de fleste opfører sig passivt og venter bare til det er overstået - nogle få har mere selvtillid og de kan godt finde på at sige nej ved at bide.

Der er ikke andet at gøre end at respektere det. Hun gider ikke blive taget ud af buret for at blive kælet med. Mit råd er at du lader hende være i buret og ellers skaffer hende en bur-kammerart snart. Du kan også prøve at nusse hende forsigtigt imens hun er i buret.

• #11   27. jun 2011 Ida N - Når jeg sidder og kæler med hende så snakker hun løs og laver nogle brrr lyde. Så sent som i lørdags faldt hun i søvn mens hun sad ved mig og blev nusset. Jeg ved ikke om hun bare synes det er sjovt at bide i alting?

• #12   27. jun 2011 Snakkelydene er meget svære at tolke, "lad-mig-være-lyden" lyder meget tæt på "hygge-lyden", når de brummer ved berørelse er det til gengæld et sikkert signal om at det er ubehageligt. Hvis du meget gerne vil tage hende op så ville jeg gøre det i meget kort tid af gangen, højest 5 minutter og aldrig så længe at hun behøver at tisse på dig.

• #13   27. jun 2011 Ida N - Okay smiley det vil jeg prøve.. tror du det vil hjælpe hende med måske at stoppe med at bide hvis hun får en makker i buret?

• #14   27. jun 2011 Jeg tror meget vel det kan gøre hende mere rolig hvis hun får en rolig makker, det har jeg selv set flere gange - men jeg er ikke sikker på at hun nogen sinde vil lære at blive en kæmpe kæle-gris, men man ved aldrig.

Jeg har en kastrat der aldrig har kunnet fordrage hænder, og pludselig en dag da han var omkring 3 år gammel opdagede jeg pludselig at han gerne ville nusses omkring hovedet -så længe han måtte stå på sine egne ben nede i buret. Han er blevet et rigtigt kæle-øre i dag der bare elsker at stå og blive kløet. Så marsvin kan sagtens ændre temperament med alderen.

Husk også at de fleste marsvin ikke bryder sig så meget om at blive aet på bagkroppen.

• #15   27. jun 2011 Ida N - Nej okay.. men mange tak for hjælpen smiley er på udkig efter en hun til hende smiley

• #16   28. jun 2011 Altså min den ene, napper i mig eller mit tøj, hva der er nærmest, når han skal tisse . Og ellers så måske prøv med lidt grønt, når han er ude i stedet for din finger . Men ja skaf hende en hun mere, kan kun anbefales smiley

• #17   29. jun 2011 Denice M - Ja okay.. hende her bider virkelig bare til smiley det gør hun også hvis hun kommer hen til mig i buret. Ved ikke om det er fordi hun bare er mega nysgerrig og synes at alt skal bides i smiley selv mit hår får en tur osv smiley

Kommentér på:
Marsvin opførelse

Annonce