MM, Mm og mm?:) Er det rigtigt?:) {{forumTopicSubject}}
Hejsa GG!:D
Jeg har selv løvehovedblandinger i min stald, og en dag da jeg læste i et blad(Pets-min kusines) stod der noget om MM, Mm og mm:) Jeg har førhen ikke rigtig kunnet bestemme hvilken slags de var helt præcist, men er mest bare gået ud fra hvad folk sagde:)
I bladet stod der:
Enkeltmanke(jeg går ud fra at det er mm) Kaninen har en såkaldt manke omkring hovedet. Manken skal være længere end den øvrige pels på kaninen.
dobbeltmanke(Mm?) Kaninen har en Manke og også længre pels omkring numsen og hofterne.
Teddy(MM) Kaninen har længere pels overalt på kroppen.
Det stod noget med længder også, men det kan jeg desværre ikke huske:/ ¨
Er det rigtigt disse beskriveld´ser?:D
-Emma Hostrup/Stald Fyldbinggaard
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
Kaniner med mm har ingen manke, da stort M er det mankegen, der er givet videre fra forældrene. Hvis den har mm, er der derfor ingen mankegen givet videre.
Mm (enkelt mankegen) er kaniner der har modtaget et mankegen fra deres forældre, og derfor også kun kan give enten det eller intet mankegen videre til sine unger.
MM (dobbelt mankegen) er når kaninen har fået to mankegen fra sine forældre, og derfor giver mankegen videre til alle sine unger. Man kan ikke bedømme på en voksen kanin hvorvidt den har enkelt eller dobbelt mankegen, hvis man ikke har set den som lille.
Teddygen er en mutation, og faktisk en fejl. Det har intet med om kaninen er Mm eller MM at gøre
apr 2010
Følger: 35 Følgere: 32 Gnavere: 5 Emner: 9 Svar: 17
Så det vil altså sige at fx. min Tjess er MM?:) Hendes mor har alm. manke, men jeg kender ikke hendes stamtavle:) Hendes far havde også alm. manke + skørter ned langs siden:) hendes farmor havde en lille smugle manke:)
apr 2010
apr 2010
apr 2010
apr 2010
MM, Mm og mm?:) Er det rigtigt?:)