552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvorfor så billige? Hvorfor så billige?

Hej

Har undret mig en del over, hvorfor marsvin og kaniner er så billige? Nu kender jeg ikke rigtig til priserne på andre gnavere, men du kan jo fandme få marsvin for 50-100 kr.

Hvorfor skal det være så billigt? Hvorfor tager man ikke MINIMUM 300 kr. for dem? Ville I være villige til at give mindst 300 for et marsvin eller en kanin?

Jeg synes det er vildt at man kan få dyr så billigt. Er godt klar over det handler om udbud og efterspørgsel, men det virker da til at efterspørgslen er forholdsvis stor, så jeg forstår ikke hvorfor prisen skal sættes så lavt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor så billige?
  • #1   30. apr 2010 Tja har ikke forstand på kaniner og hamstre.
    Nu er jeg jo ChinChilla menneske.. Og her er priserne nemt 400-800kr smiley
    Så ja vil gerne give så meget for et dyr smiley

• #2   30. apr 2010 Jeg gav for mine kaniner 0 ,- + bur.
    Jeg fik dem fordi ejeren fik lidt dårlig samvitighed over han havde solgt dem som foder dyr :'3!!! Og fordi jeg plagede mine forældre ?

Men hvis jeg nogle sinde skulle af med unger eller sådan noget, blev de ikke bare foræret væk, men det bedre de for godt hjem, end løve mad ;s

Det vidst 20% af børne familier der sægler deres små dyr til slangefoder / løvefoder i zoo fordi børne ikke gider dem.
    Det syntes jeg er dobbelt så ussel!

• #3   30. apr 2010 Hvis dyrene har et godt liv er det fint nok at de sælges til foder og bruges til foder..

at få en fast pris på dyrenen kan ikke lade sig gøre.. jo hos avler.. (: men folk som sælger deres dyr fordi de ikke kan have dem mere eller andre oversager ja de sælger jo billigt for at komme af med dem hurtigst muligt sådan er det jo tit

• #4   30. apr 2010 Jeg synes jo mange af de dyr der sælges billigt, netop er voksne. Og mener heller ikke at man kan forlange den samme pris for voksne som for unger.

Dyreunger er klart mere attraktive for de fleste.
    Nu mener jeg dog ikke at 300 kr er meget for en kanin - ville gerne selv give det, den dag jeg skal købe kanin.

• #5   30. apr 2010 Ja dyr er billige.....og det er rigtig ærgeligt.
    For så bliver det også hurtigere et impuls køb.....i stedet for en grundig overvejelse.

Nu avler jeg kaniner til udstilling, hop og kæl.
    Mine dyr koster MINIMUm 300 kr......og nogle er også på 500 kr.

Dette gør også at folk overvejer hvad de laver når de skal købe den.
    Og det holder de , ikke dyrevenlige, fra at købe.

• #6   30. apr 2010 Ja men mange skal jo bare af med deres dyr, ungerne har ofte en udemærket pris (syntes jeg) men ung dyr og voksne koster jo en 50-100 kr ellers kan du få smidt den i nakken ..

• #7   30. apr 2010 Ceteris Paribus - Frigg Foto

De laver priser hænger jo også ofte sammen med at "man bare syntes det kunne være hyggeligt/sjovt at få unger"

Og så sælger man jo dem bare videre til nogle der viser interesse ..

• #8   30. apr 2010 jeg undres så lidt over hvorfor forargelsen ligger over 50-100kr.. når der diverse steder annonceres med 5, 10 og 20 kr - som i min verden er smidvæk-priser.

Samtidigt er der jo nogen som ender med at give væsent mere end 300kr per dyr... hvis man f.ex. vælger at få dyr fra udlandet.
    I næste måned er vi et par stykker der får svin hjem fra england.. de fine dyr her ligger nok i prisleje fra 200 kr og op, plus 300 kr/dyr i transport.

• #9   30. apr 2010 Altså jeg syntes det er tydeligt om det er fra en opdrætter eller bare sådan et "stue avl" ..
    JEg har givet 150 og 200 kr for mine 2 rotter.
    Kaninere her inde der både lever længere og alt muligt, dem sælger de for små 50-100 kr..

Jeg betaler gerne en 2-300 kr for et sundt og raskt dyr, jeg ved har haft det godt og sådan.

• #10   30. apr 2010 Sweet-leaf - jeg anede ikke at de blev solgt helt ned til 5 kr. Det synes jeg også er helt vildt!

• #11   30. apr 2010 Jeg synes også der er for mange der sælger dyr til billige priser! Men fx. var jeg på en marsvin udstilling i Køge som dansk marsvine klub havde arrengeret. Der måtte dyrene MINIMUM koste 125 kr netop for at man ikke kommer og bare køber et dyr fordi lige nu og her er det nuttet, men er noget tid bliver man træt af dyret og skiller sig af med det. Jeg synes det er en skidegod idé som DMK lavede med minimumpris smiley

Udstillingen var jo åben for alle så ikke dyrekyndige kunne jo nemt komme til at købe et dyr med hjem hvis det var meget billigt smiley

Jeg sælger mine marsvin fra 200-350 kr ;D Dog giver jeg rabat hvis det er til familie og venner smiley (der kan jeg tit besøge dyret og være 100% sikker på den har det godt :D)

Lige nu har jeg 4 marsvin. Den ene fik jeg gratis, men det var også en unge der havde haft en svær start på livet og opdrætteren kunne ikke tage sig af den fordi opdrætteren jo havde mange marsvin og at ungen skulle have X-tra pleje. Så jeg fik hende mens hun var ganske lille (selvfølgelig vejde hun 300 gram og havde fyldt 4 uger). I den situation kan jeg godt forstå man sælger billigt/ giver væk. Det var nemlig ikke sikkert hun overlevede mit lille marsvin smiley MEN det gjorde hun så og idag har hun det bare super og er en fantatisk kælegris ;D
    Hun var i øvrigt 400 kroner værd hvilket hun startede med at koste smiley

• #12   30. apr 2010 Det kan også være svært at komme af med sine unger. Uanset hvad tager jeg altid 200 kr pr. kaninunge, da jeg mener at hvis man virkelig er villig til at passe, pleje og holde af et kæledyr vil man gerne give 200 kr for det. Jeg kan altid beholde et par unger hvis jeg ikke kan komme af med dem. Hellere det, end at de ender et sted hvor folk ikke passer dem ordentligt.

• #14   30. apr 2010 Synes også kaniner er rigtig billige. smiley

Jeg gav (eller min forældre) gjorde 200,- for Garfield og Futte dengang. Jeg havde 3 gode år med Futte, men han døde :s Garfield har jeg da endnu! :). Det er billigt og tænke på, hvor lang tid man kan have dyret osv. smiley

Vil selv maks gi' 2000 kr. for en kanin smiley

• #15   30. apr 2010 Jeg gav 25kr per stk for en rot.

• #18   30. apr 2010 TotteMor

Ja det er rigtig det med at folk avler på kaniner til foder.

Både til slanger og mennsker.

• #20   30. apr 2010 Min veninde har tænkt sig at sægle sine 'nye' kaninunger for en 100 kr værd.. De er knald sorte...

Er det en dum idé smiley ?

• #21   30. apr 2010 ~ Mütze ~:

Det synes jeg ikke det er.

• #22   30. apr 2010 Sidney Lee

De er måske ikke mere værd som slangefoder nej.
    Men min den ene til 200 kr har stamtavle, og det er jeg glad for, så ved jeg hun ikke bare er avlet frem for at gives til slanger, og der ingen indavl er.
    Lige ledes med min anden totte til 150 kr, hun har igens stamtavle, men "opdrætter" ved jeg hvem er, og hun sælger IKKE til foder.

• #23   30. apr 2010 Bidt Af Rotter, tror det er hendes kanin hun hentyder til smiley

• #25   30. apr 2010 Nå jeg læste det som en "kommentar" Til hende der havde skrevet oven over..

• #26   30. apr 2010 Det kan godt være, men der er bare kun en kanin i hendes profil :o) men ved det ikke.

• #27   30. apr 2010 Nej... men mindre det er en raceren kanin der kan bruges til avl og der er afkomstattest på den, vil jeg ikke give 300 kr for den.. Marsvin bryder jeg mig ikke om, men 300 ville jeg ikke give... for mig er et marsvin bare et marsvin, hver sin smag :0)

Den kanin jeg har nu har jeg givet 150 kr. for, han har afkomstattest.

• #28   30. apr 2010 jeg giver gerne 300 for en kanin, med stamtavle og øremærkning, men vil ikke giver 300 for en alm blanding

lige som med rotter giver jeg gerne 200 for en rotte med stamtavle, men max 75-100 for en uden

sådan er det jo inde for alle dyreracer,

men ja jeg ville ønske folk tænkte sig om inden de lavet dyrebørn, der er jo så mange af dem. at folk sænker priserne eller forære dem væk, bare for at komme af med dem, da de ellers vil brænde inde med dem,

• #29   30. apr 2010 Stald-Tulle: Hvorfor gav du 1000kr. kun for kaninen????

Mine dyr har afkomstattest og er øremærket.
    De fleste af forældrene er udstillet, og her ser man også begge forældre når man køber sin unge.
    Derfor holder jeg mig til høje priser.
    De koster også en del at holde....og det koster at tage på udstillinger.
    Men her betaler folk for kvalitet og fornuftige dyr.

• #30   1. maj 2010 jeg sælger selv kaniner og mindste prisen for mine er 150 kr.
    jeg kunne kke drømme om at sælge dem for mindre, fordi jeg også sælger hamstere til 60 og 65 kr, og vil på ingen måde sælge mine kaniner til samme prisniveau som mine hamstere, så vil jeg hellere beholde ungerne herhjemme

Kommentér på:
Hvorfor så billige?

Annonce