{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Ny ejer er 3 søde mus! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har lige fået 3 nye mus!
Det er kælemus/husmus og nogle siger at det er et eller andet med Bew hvis de har sorte øjne og Pew hvis de har røde øjne (deres race), men forstår det ikke så meget.

Nå, men mit egentlige problem er at jeg vil gøre det så godt jeg kan med dem, så kan I give mig nogle råd og er der nogle som kan sige mig om man kan gøre dem kæletamme? smiley
Ekspedienten sagde at det var ikke rigtigt sådan noget man gjorde med mus, men at man nærmere bruger dem til slange mad.
Det var ikke lige frem noget jeg var glad for at hører, men jeg vil da lige spørge jer til råds! ^^

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny ejer er 3 søde mus!
  • #1   2. maj 2011 Hov, har lige fundet ud af at Bew og Pew er farve. smiley xD

• #2   4. maj 2011 Min veninde havde et par mus, som var alt andet end hvide, og de var noget af det tammeste jeg har oplevet.

tror ikke helt på at mus skulle være nemmere at tæmme fordi de er hvide, det det har jo noget at gøre med pigmenet. Det kan godt være at der er racer af hvide mus, som er nemmere at tæmme end nogle andre racer af mus. Men det er i hvert fald ikke farven der gør en mus tam eller vild smiley

mus er jo ikke nogen man som sådan sidder og kæler med, det plejer de at være for nysgerrige til smiley Min venindes ene mus stak snuden ud af huset når hun talte til den, eller kom hjem. (musene sov vel og mærke om dagen, så den stod altså op når den hørte hende) Hun nåede ikke at lære dem at kravle op på hånden hun stak ind, men hun overtog dem også fra en anden og havde dem kun et halvt år, før de døde af alderdom.

mit råd er at arbejd på at gøre dem tamme som med alle andre dyr: tag dem op rimelig tit, giv dem små snacks så de lærer at spise af din hånd, så betyder den jo mad og ikke fare. og så tid

Kommentér på:
Ny ejer er 3 søde mus!

Annonce