1.515 visninger
|
Oprettet:
Ny kanin ejer {{forumTopicSubject}}
Hej alle er forhåbentligt snart kanin unge ejer - har tidligere for år siden haft kanin. Men der er jo kommet nye informationer om pasning osv mht til kaniner. Eks. Er salt og mineral sten IKKE godt! Så hvad SKAL jeg ud og købe og hvilket skal jeg undgå selvfølgelig vil dyrehandleren sikkert gerne få mig til at købe alt muligt som kaninen faktisk ikke skal have. Derudover regner jeg med det bliver en fritgående kanin. - TAK for svar & har lagt et billede op af prinsessen
apr 2010
Følger: 69 Følgere: 142 Gnavere: 12 Emner: 65 Svar: 551
- Høbold
- Legetøj
- Bideting ( trælegetøj, grene osv. )
- Neglesaks
- Børster
- Sele
- Godt foder ( Møllerens kaninpiller ) evt. blandet med havregryn.
- Masser grønt
- Hø
- Halm
- Spåner el. tæppe som underlag
- Toiletbakke
apr 2010
Saltsten
Miniralsten
billige blandinsfoder
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 37 Gnavere: 16 Emner: 11 Svar: 57
Bur
Sovehule
Madskål
drikkeflaske
høhæk
Måske en toiletbakke
Så selvfølgelig
strøelse
Halm
hø
mad
okt 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
apr 2010
okt 2013
Så derfor snakker vi lige pt om det! Men jeg er hjemmegående grundet langtidig sygdomsforløb så derfor har jeg rig mulighed for at fjerne møg og snavs har selv lidt halm til dværghamsteret og det generer ham ikke. Dog kan han mærke det i næsen i diverse dyrehandler men der er også kæmpe forskel på én og på tyve (som jo ikke bliver gjort rent ved nok regelmæssigt som de burde) - men tak for svarene har overvejet at købe en kattebakke uden låg som vil blive brugt som toilet når hun er ude hvis hun ikke forsørger i buret
okt 2013
Man læser diverse ting på hjemmesider og i bøger. Og dyrehandleren har som regelt miskorrekte svar & viden også derfor jeg henvender mig her for vil helst ikke udsætte mine dyr for forkert pleje og pasning!
okt 2013
er glasbur en dårlig ide til en kanin? hvad kan i anbefale skal være indendørs
okt 2013
Så vil gerne op i en stor størrelse men tænker lidt jeg burde bygge et som ligner et skab men hvor der er rig plads i buret
okt 2013
okt 2013
men må du meget gerne ja det skal være højt nok på trods af hun er lille er højt aldrig højt nok !
okt 2013
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
http://kaninfo.weebly.com/
okt 2013
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 5 Svar: 11
Ved at bygge selv kan man jo udleve alle ens ønsker om mål og indretning.
Jeg kan se at du har lagt en billede ind af et hylde, som du evt. vil bygge om til et bur, så vidt jeg kan forstå? Jeg syntes det ser udmærket ud, så længe du tager højde for at kaninen kan stå oprejst i buret på bagbenene når den er fuldvoksen. Desuden syntes jeg at farven på hylden bestemt bør være lysere, det skaber et bedre naturligt lys. Der skal nok også overvejes noget omkring udmugning og laves en "ramme" så det ikke går ud over hyldens træ.
af friskt og grønt, er der massere af gode sager en kanin har godt af. Dog vil jeg påpege at man nok skal være noget mere påpasselig med en unge. Deres maver er endnu sårbare, så en minimal portion af vandige grøntsager som agurk og salat. Massere af gren og hø som styrker deres maver. Når den så er ældre så kan du tilbyde den rigtig mange ting som den vil nyde og gnaske i sig, det kan være urter, havre, forskellige grene. Kaninerne er ikke så sarte som mange påstår
Jeg vil anbefale almindelige piller, Møllerhuset eller fra Land og Fritid - foder man køber i dyrhandlere indeholder som oftest unødvendige ingredienser og som oftest er beregnet til andre dyr end lige nøjagtigt kaninen
Dejligt der findes nogle som gennemgår tingene inden de anskaffer sig et nyt dyr
okt 2013
Rims dejligt du lige fortæller det med det mørke træ og at deres maver er sarte som unge! Så må jeg passe på ikke at belønne den med for meget grønt i hvert fald!
snakkede med manden i nat & jeg får lov til at få kaninen
Er så lykkelig hihi ??
okt 2013
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 5 Svar: 11
Ny kanin ejer