Ørkenrotter slås... {{forumTopicSubject}}
Jeg har 3 ørkenrotte-drenge, der har gået sammen siden de var helt små. De er ca. 1 år nu. De er begyndt at slås - dvs det er kun den ene der angriber en af de andre. Den der angriber er større end den anden. Nu har jeg sat et net-bur ned i akvariet, og sat den aggresive ind i det - så de ikke er skilt, men heller ikke kan slås.
Jeg har skiftet deres bur, og skiftet huse og gnaverting ud. Ting de har haft før - jeg skifter jævnligt mellem de forskellige ting jeg har, for at de ikke skal kede sig. Sidste gang de sloges - omkring Jul - holdt de op da buret blev mere spændende. Men det har altså ikke hjulpet denne gang.
Er der nogen der ved, hvorfor den ene pludselig angriber den anden? Og hvor længe skal de evt være skilt ad? Jeg synes ikke det er den optimale løsning, da jeg den ene jo så skal sove alene. Men i det mindste er der ro i buret nu.
En anden læsning er at anskaffe en hun. Men skal det være til den aggresive eller den der blev angrebet? Håber I har nogle gode råd!!
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 11 Emner: 25 Svar: 62
Havde 3 hunner der gik sammen da jeg fik dem det ente med at hun blev sat i en transportkasse for sig selv (hende den bidte) hun blev skambidt som jeg vil kalde det i halen og i hovedet.
- Hun døde et par timer efter
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 14
Og ja - det kan selvfølgelig også gå galt, hvis jeg sætter ham sammen med en anden, men mon ikke han falder lidt til ro, hvis han får en lille dame... ;o)
mar 2011
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 11 Emner: 25 Svar: 62
- Så opstår der nemlig ingen konflik imellem de to andre hanner
mar 2011
Ørkenrotter slås...