932 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

snyd?? snyd??

er dette snyd?

hej alle, jeg vil nu ikke nævne nogle navne da jeg ved at personen er herinde stadig.

jeg solgte en kanin på den betingelse at jeg fik hende tilbage vis der var det mindste og den måtte IKKE få unger?
den var gratis så syntes kun det var rimeligt at jeg havde mine krav.

men så kunne jeg ikke få kontakt til køber. 2 måneder efter finder jeg hende herinde med nyt navn alder og race, og med unger og hun have haft 4 ejere på tre to måneder?

er dette snyd? ville sådan ønske det ikke sker for jer andre så pas på jeres dyr!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snyd??
  • #1   14. apr 2011 Er du helt sikker på det er den samme kanin?

• #2   14. apr 2011 Blev der indgået skriftlig kontrakt?

• #3   14. apr 2011 Jeg ved ikke om man kan kalde det snyd.

Men uærligt er det da hvis det er samme dyr. Men sådan er det nogle gange med folk derude. Der er ikke noget du kan gøre ved det

• #4   14. apr 2011 ja det er 100% den samme kanin smiley

syntes bare det er ærgeligt at nogle mennesker er sådan eller gør sådan noget når man tilbyder uden problemer at tage kaninen retur?

• #5   14. apr 2011 Der er ikke meget at gøre, med mindre der er skriftlig kontrakt med bod.

• #6   14. apr 2011 puha den er faktisk svær for hvis der er lavet en kontrakt ja så ville jeg sige det er snyd men hvis der ikke er så tror jeg ikke jeg ville kalde det snyd men ondt tror jeg :)...

Men det er så frækt når folk gør sådan noget det er også en af grundene til at jeg ikke sælger mine dyr og hvis jeg blev nødt til det (som er den aller sidste udvej) ville jeg gøre det til en person jeg kendte rigtig godt og stolede meget på :).. der er SÅ mange der ude som "tager numsen" på dem som sælger og når mine dyr betyder så meget for mig ville jeg aldrig stole på at køber ville passe dem ordenligt :).

• #7   14. apr 2011 Tja, medmindre du har en kontrakt på det, og hvor der fx står at du får 15.000kr hvis betingelserne ikke overholdes - så er der ikke noget at gøre, desværre.

• #8   14. apr 2011 Nej det er jo det.. For ved små beløb kan det vist ikke betale sig da det altid har heddet sig at man skal lægge sag an og det er dyrere end dyrene koster....

• #9   14. apr 2011 Ja, og groft sagt - er dyret bortgivet/solgt så har man ikke retten til at bestemme over det mere, - vil man ha' valget til om dyret skal vidresælges, avles på etc så må man enten beholde eller aflive. Rigtig hårdt sat op.

• #10   14. apr 2011 Selvom der er skriftlig kontrakt, er der ikke noget at gøre.

Det forholder sig sådan, at der ikke er nogen der gider bruge pengene på sådan en sag, for det er hvad det ender ud i.

Dybest set vil alle mene at det er spild af penge.

• #11   15. apr 2011 Når der ikke er nogen kontrakt, så kan købes ikke bevises.. Mundtlige aftaler er lige så gældende som skriftlige, men de mundtlige er bare så pokkers svære at bevise smiley

Man kan desværre ikke helgardere sig imod dårlige købere

• #12   15. apr 2011 jeg ville aldrig lægge sag an!! ville bare høre om jeg var sippet eller at det var snyd? smiley

• #13   15. apr 2011 Nej, det er ikke snyd. Der er ikke indgået nogen kontrakt, så hun har sådan set ret til at gøre som hun har lyst til smiley

• #14   15. apr 2011 Jeg synes ikke det er snyd.
    Men jeg synes det er frækt.
    Hvad enten aftalen er mundtlig eller skriftlig, og hvis vi et øjeblik ser bort fra Dansk lovgivning på dette punkt, så er der tale om et levende dyr.
    Sådan en handling er bare ikke i orden.

Men af skade bliver man klog som det hedder sig.
    En anden gang, hvis du står i samme situation, må du enten aflive eller få dyret neutraliseret, og så må du tage et minimums beløb, da det sortere nogen fra.

Der må være nogen der har prøvet at hive penge ind på ninen, når hun er gået fra at være en ikke-race ren kanin til en raceren der bruges i avl.

Kommentér på:
snyd??

Annonce