{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Er det normalt? {{forumTopicSubject}}

Hej
Håber at I kan hjælpe mig.
Praktiske oplysninger:
Jeg har en kanin der hedder Sille. Sille er en kanin der er 9 måneder gammel. Det er kun mig der har haft hende.
Spørgsmålet:
Sille hun; bider, knurrer og river mig, men jeg ved ikke hvorfor?

Sille´s livs historie:
Da jeg købte hende var hun rigtig sød. Der var over hovedet ikke noget ondt ved hende. Så blev hun lidt ældre og mere bestemt. Hun begyndte at hoppe hen mod mig, bide rive og knurrer. Jeg har ikke gjort hende noget ondt. Jeg læste lidt frem og tilbage inde på internettet, og fandt lidt frem til, at hun måske kede sig lidt. Så vi har lavet et kæmpe bur til hende, som måler på:
Brede: 2 meter
Længde: 2 meter
Højde: 1 meter
Som i kan høre er det meget stort. Jeg indretter buret, så der hele tiden er noget, af lave. Hun har mad, hø, grene, legetøj, hus, kan strække sig, hoppe højt, løbe og meget mere.
Men hun er begyndt at blive meget slem. Hun bider, river og knurrer endnu mere nu. Jeg ved ikke hvad det er jeg gør galt
Hun er lige ved at tage livet af mig. Da jeg både har 2 heste, hund, marsvin og kanin, er der meget at se til. smiley
Er hun normal?
Eller er der nogle gode råd i kan give mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det normalt?
  • #1   14. mar 2011 For at svare ganske kort på dit spørgsmål: Både ja og nej.

Det er set ofte herinde, at folk skriver i forummet fordi de har en hunkanin, der angriber dem. Denne adfærd begynder oftest når hunkaninen kommer i brunst, og derfor bliver lidt teenager oveni hovedet. Man kan være heldig at det går over når den er omkring 1½ år gammel, men det er ikke sikkert. Det er bestemt ikke alle hunkaniner der opfører sig sådan, men man kan risikere at få en sådan kanin hvis man køber den et sted, hvor avleren ikke aner hvad personen laver. Man kan også sagtens få en aggressiv kanin ud af to helt perfekte kælekaniner, men oftest er det noget, ungen har arvet fra sine forældre smiley

Personligt havde sådan en kanin ikke overlevet længe hjemme ved mig. Det er meget vigtigt for mig, at mine kaniner er gode af sind, og skal finde sig i det meste - mest af alt fordi jeg har en seks år gammel lillesøster, der altså skal have lov til at gå ud til kaninerne uden at få bidt fingrene af. Det lyder måske koldt og kynisk, men det er hverken sjovt for dig eller kaninen, at den er så skør i hovedet smiley

• #2   14. mar 2011 Er det forresten en inde eller udekanin?

• #4   15. mar 2011 Tak for dit svar. Det er en indekanin. smiley

Kommentér på:
Er det normalt?

Annonce