{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Mon han er tam? (Rotte) {{forumTopicSubject}}

Sagen er at min kæreste er kommet hjem med en han rotte som egentlig skulle have været slangefoder, men slangen synes åbenbart den var for stor.
Så slangens ejer gad ikke "gemme" på den.

Sagen er nu den at jeg jo gerne vil vide om han mon er tam UDEN at risikere at få tænder i min finger.

Har siddet og kælet ham lidt inde i den primitive køje jeg har hængt op i hans lille bur (han får selvf. et rigtigt bur når jeg ved om han er tam nok til at jeg kan beholde ham)med en tyk handske på hånden og det ser han ud til at synes er okay. Han flygter ihvertfald ikke, og han har heller ikke gjort det mindste tegn til at ville bide handsken.

Han kom hertil igår eftermiddags og har fået fred siden.
Det er først her til formiddag jeg har prøvet at nusse ham lidt. Jeg ved ikke hvor gammel han er, men han ser ret ung ud når jeg sammenligner med Guffie og Rita.

Men da jeg ikke kender rotters adfærd og er højgravid tør jeg ikke risikiere at han bider mig ifht. sygdomme osv.
... blev bidt af min "gamle" han for ca. 1/2 år (og han blev så aflivet efter 3 gang han bed med vilje) siden og skulle have forbyggende antibiotika, men kunne ikke få "det rigtige" pga. graviditeten, så tør simpelthen ikke risikere noget.

Nogen der kan fortælle hvordan man får en ide om det?
... selv i tranportboksen igår var han helt rolig og er det stadig. Han flygter slet ikke fra hånden/handsken.
Men tænker at det måske også kan være en frygt-reaktion at han sidder stille?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mon han er tam? (Rotte)
  • #1   4. feb 2011 Rotter er flokdyr, og er tit nervøse når de er alene...

Foderrotter kan godt være mindre tamme end kælerotter, i langt de fleste tilfælde er det fordi de ikke har været så meget i hænder..

Tålmodighed og godbider plejer at kunne gøre dem tamme med tiden..

Hvis i gerne vil beholde ham, så skal i ud og finde en han mere, lad være med at sætte ham ind til hunnerne.. smiley

Jeg er tit blevet bidt af rotter uden problemer, også af dem i dyrehandleren, som gnaver ejer er det en god ide at have sin stivkrampevaccination up-to-date smiley

• #2   4. feb 2011 At de er flokdyr ved jeg udemærket. Og selvf. skal han have en ven hvis han skal blive her.
    Og ja netop fordi jeg ved at foderrotter oftest ikke er tamme så passer jeg på.
    Og nej han skal bestemt ikke ind til mine hunner, Guffie er håndopmadet så hun må ikke få unger og Rita er for gammel og kender ikke hendes baggrund så -hvis- jeg skal avle blive det med et helt andet par, for vil ikke begynde og avle på en foderrotte (jo hvis jeg skulle avle slangefoder, da temp. så er relativt ligegyldigt, men ellers ikke)

Men pt. har leg rigelig i min egen kommende "unge" som kommer til verden om 3 uger.
    Min stivkrampe er up to date, men da jeg blev bidt af min han i sommers rendte jeg med forbinding i 2 uger fordi han virkelig tog godt fat, 1. gang klarede jeg det med plaster, men da han dagen efter bed så han hængte fast måtte jeg til lægen og var tæt på at skulle syes. Og der skulle jeg have forbyggende antibioltikla hos lægen, men den de helst ville give måtte jeg ikke få pga. graviditeten, og den anden var heller ikke risiko fri.
    Men havde kun haft hannen i 14 dage så vidste ikke hvad han kunne have af sygedomme.
    Hvis jeg ikke havde gravid havde et hak været et hak, men skal passe på Bebs i maven, især fordi der er så kort tid til fødslen.
    Derfor spørger jeg mig lige til råds først, for selvf. skal hannen have en fair chance, og hvis han ikke viser tegn på at have tendens til at bide får en ven fra en rigtig avler smiley
    Vil bare ikke fare ud og købe en han med det samme, hvis jeg ender med at stå med en sød "ny" han og "gamle" så viser sig at være en sur herre...
    Har i forvejen rigelig med gnavere da jeg jo avler hamstere.
    Kæresten havde egentlig sagt absolut slut for at tage flere dyr ind, meeen når han selv har slæbt en han hjem til mig så hænger han på en ven, med mindre mr. rescue (har ikke givet ham navn endnu) viser sig at være sur.
    Giver ham en god chance, men har ikke tid til at tæmme en heldig (foder)rotte når Bebs kommer om lidt også.

• #3   4. feb 2011 Foderrotter plejer ikke at have sygdomme der smitter mennesker, de kan dog ricikere at have SDA, men den er "kun" dødelig overfor rotter.. Men af hvad jeg har hørt er det ikke så udbredt lige for tiden..

Det nytter jo ikke foderrotter er syge, for så kan dyret der skal spise det jo også blive syg smiley

Det er kun den manglende socialicering der plejer at være et problem, samt at det er svært at finde ud af om den er efter aggresive linier..

Men det kan også være han først skal have en ven, før han vil vise tillid til mennesker. smiley

Jeg har selv haft et par hitterotter, de fleste af dem var fine, nogle enkelte slog klik efter noget tid.. Og så var der ikke andet at gøre end at aflive smiley

Men hvis den virker rolig, så ville jeg forsøge at give godbider i hånden, og så gøre det i noget tid, så vil den hurtigere få tillid til mennesker smiley

Jeg ville ikke være nervøs for bebs smiley

• #4   4. feb 2011 Har lige nusset ham lidt gennem tremmerne, og han gjorde ikke det mindste tegn til at flygte. Har lige skiftet køje hos ham, da den anden var gået i smadder så den nærmest bare var en klud der hang...
    Han flyttede sig slet ikke, måtte nærmest skubbe ham over på den ny ekøje for at få den ganle ned.
    Tænker ud fra hvordan Guffie var som "baby" at han er meget ung, sådan a'la' lige taget fra moderen. Han har heller intet imod at jeg rører hans hale (den hang udenfor tremmerne på et tidspuntk) hvor mine tøser flytter sig omgående...
    Hmm... Indtil videre virker han ikke uvant med kontakt... Han har snuset til min inger gennem tremmerne, og der gjorde han heller intet tegn til at bide... Ham virker faktisk mest sådan lidt "baby-bange"

• #5   4. feb 2011 inger=finger

• #6   4. feb 2011 Hehe smiley Han lyder til at være en fin rotte smiley

• #7   4. feb 2011 Det begynder jeg også at tro han er... Men holder lige følelserne lidt på afstand, for blev sq alligevel ked da jeg måtte aflive min anden han i sommers, for han var jo skøn indtil han pludselig begyndte at bide mig til blods med vilje og uden grund smiley

• #8   4. feb 2011 Ja det er træls når de pludselig gør det smiley

Kommentér på:
Mon han er tam? (Rotte)

Annonce