{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Vil kastration mon hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Min lille han på lidt over 3 måneder tisser i vores seng, han hopper selv op, kigger på os og tisser. Han er fritgående i halvdelen af vores lejlighed og går ellers altid på sit toilet, men når vi er hjemme er han fri i hele lejligheden og det er så her det sker. Er der nogen der tror på at kastration vil afhjælpe dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil kastration mon hjælpe?
  • #1   4. sep 2015 Min gjorde præcis det samme! Det hjalp meget at kastrere ham:)

• #2   4. sep 2015 Tak for dit svar! smiley hvor gammel var din da han blev kastreret?

• #3   4. sep 2015 Cirka 8 måneder(såvidt jeg husker) men man kan kastrere så snart de er kønsmodne:)

• #5   4. sep 2015 Prøv at tage noget af hans afføring og læg det, der hvor han skal gå på toilettet.
    Det er ikke sikkert at det virker smiley

• Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

Emner: 2 Svar: 56
    #6   4. sep 2015 min ene gjorde det samme og det forsvandt efter han blev kastreret... senge lugter meget voldsomt af menneske så det vil han selvfølgelig prøve at dække med sin egen lugt... intakte kaniner bruger ofte meget energi på det territoriale... det er ikke fordi han ikke kan finde ud af at bruge toiletbakke

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #7   4. sep 2015 Det er forsøget værd.

• Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #9   4. sep 2015 Jeg håber også det hjælper når Flapøre bliver steriliseret. Jeg skal passe meget på når hun kommer op i sengen til mig. Men jeg kan sådan lidt se på hende om det er for klap og kæl, tiggeri (ja, jeg spiser ved sofabordet) eller ulykker.

....Så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg kan få hende vænnet af med at bide ledningen over til min mus... (som hun har gjort 2 gange... og den koster 650,- ._.)

• Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #11   4. sep 2015 Problemet er at der er et kort stykke, der ikke kan bruges kabelskjuler eller samler på, eftersom det ville hindre bevægeligheden af musen. Og min pc står på mit sofabord, hvilket ville betyde at afskærme halvdelen af det område hun kan løbe på, hvis jeg skærmede det af
    Af dyre erfaringer er jeg begyndt at dække tastatur, headset (...der er også røget et par af dem, og der kan jeg heller ikke rigtig gøre noget ved det sidste stykke ledning) og mus til med et håndklæde, de nætter hun får lov til at være ude

• #13   4. sep 2015 Der bliver nok bestilt tid til kastration på mandag hvor vi alligevel skal forbi dyrlægen, det kunne da være fantastisk hvis han holdt op med det smiley det er som sagt det eneste sted han gør det, ellers bruger han kun sin bakke. Det var godt at høre nogle der havde erfaringer med den samme udfordring smiley

• Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

#15   4. sep 2015 min han tissede i sofaen, sengen og i vasketøjskurven før han blev kastreret fordi det er der der lugter mest af menneske.. kastration stopper desværre ikke lednings gnaveri da det ikke er territorielt eller pga hormoner men stammer fra at de i naturen bider rødder over når de bevæger sig rundt i deres gange...ledninger vækker virkelig det instinkt i dem har jeg lagt mærke til... de hader virkelig når der hænger ledninger rundt omkring og hvis der ligger rod på gulvet...

• #16   4. sep 2015 Inden der bliver bestilt tid til kastration vil jeg måske godt høre fordele og ulemper som endnu ikke er nævnt.

• Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

#17   4. sep 2015 fordele:

- kaninen går ikke rundt og er stresset og frustreret over ikke at kunne reproducere
    - kaninen behøver ikke at gå rundt og markere(strinte) hele tiden
    - kaninen kan blive mere kælen og kontaktsøgende
    - kaninen kan blive mere rolig

ulemper:

- der er altid en risiko ved narkose og operation
    - kaninen kan ændre personlighed
    - kaninen kan få større behov for at gnave

• #18   5. sep 2015 Tak Nina smiley det er helt sikkert være at tage med i overvejelserne.

• #21   5. sep 2015 Kan det gøres for tidligt? Min han viser ikke tegn på stress eller hormonelle frustrationer endnu, det er jo heller ikke ting jeg ønsker sker for ham, men er det så for tidligt?

• #23   5. sep 2015 Hvordan kan jeg så være 100% sikker på at han er det?

• #25   5. sep 2015 Det er de smiley ellers havde vi ikke opdaget han var en dreng endnu smiley

• Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

#27   5. sep 2015 der er selvfølgelig nogen intakte kaniner der ikke er nogen problemer med.

det med personlighedsændring kender jeg en der har oplevet. Hendes kanin holdt op med at strinte og markere men ville ikke kæles med og tales med efter den blev kastreret. skal så lige siges at ejeren heller ikke var særlig tålmodig med ham og havde ham en måned eller 2 og så solgte hun ham fordi hun ikke ville have en kanin der ikke gad hende... tror bare han skulle "gøres tam" igen fordi grunden til at han kunne lide hende var pga hormoner og han så hende som hans kæreste og cirklede om hende og var beskyttende over for hende og den slags..

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #30   6. sep 2015 Hvor i al verden kommer risikoen mht. gnavning frem? Det har jeg aldrig hørt om før.

Nå men her er min holdning smiley
    http://kaninfo.weebly.com/neutralisering.html

• Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

#31   6. sep 2015 det kommer af min egen personlige erfaring...og ikke af noget jeg har læst eller hørt et eller andet sted.... mine kaniner fik pludselig meget mere lyst til at gnave og ødelægge ting fordi de ikke havde alt det andet at tænke på mere...

• #32   7. sep 2015 Så er der bestilt tid til kastration. Hvilke hensyn skal der tages til det lille pus efter operationen?

• #36   7. sep 2015 Mange tak smiley

• #37   8. sep 2015 Super vigtigt at have et brev critical care liggende
    Man blander pulver og vand som anvist på pakken.
    Kaniners maver kan rumme 20 ml pr.kg og en mundfuld er 1 til 2 ml.
    Få gerne 5 ml sprøjter og klip spidsen af og afrundede den evt med en neglefil eller et eller andet så du føler der ikke er noget der river i munden.
    Når kaniner lægges i anæstesi så stopper deres tarmbevægelser og nogle kaniner kan være lidt længe om at begynde at spise pga dette ubehag.
    Dog er os med han kaniner så heldige at det lige er snip snip så er de væk i forhold til huskaniner som er et lidt større indgreb.
    Er i øvrigt enig i at kastration er en god ting. Min stoppede også med at tisse og pølse i vores senge, territorial adfærd og bideri blot hånden blev stukket ind i buret er tæt på væk og der er faldet ro over ham. Min blev kastreret da han var 16 uger.

• Annazoe
    Annazoe Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 4
    #38   9. sep 2015 Måske det hjalp på vores kat

Kommentér på:
Vil kastration mon hjælpe?

Annonce