2.521 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Kastration af kanin - hvorfor? Kastration af kanin - hvorfor?
Hejsa
Jeg har egentlig undret mig lidt over noget.. Hvorfor vælger man at få en kanin kastreret? Hvis de alligevel skal gå alene, og ikke ændrer adfærd af det?
Hilsen Line
0 synes godt om
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Jeg har en han og han er ikke kastreret og bliver det heller ikke. Ser ingen grund til det med ham...
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Og så er det vel synd at de går og har lyst til at parre, når de ikke har mulighed for det? I sær hvis de kan lugte hunner.
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 82 Gnavere: 1 Emner: 82 Svar: 1.278
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Hankaniner kan nemlig sagtens ændre adfærd ved at blive kastreret. Man sætter jo en stopper for hormonerne.
Min kanin var bl.a. købt som "avlshan" til min hun, så jeg kunne få et kuld og beholde nogle unger efter de fantastiske forældre. Men da han blev 5½ mdr og kønsmoden, tog hormonerne fat i ham og han kunne ikke styre det. Han bed min veninde i håndfladen helt umotiveret, da hun ville fodre ham. Vi var begge meget forskrækkede, men jeg tænkte ikke over det dengang. Måske var han blevet sur, fordi hun lugtede af andre hanner eller lign. men så blev jeg bidt nogle uger senere, 2 gange i fingrene. 3 gang han bed mig, sad han på et bord og jeg ville give ham sele på. Han vendte sig om og hakkede sig fast i min hånd og ville ikke slippe igen! Jeg var panisk og stod der med en kanin hængende i hånden, der bare ikke ville slippe. Da han endelig slap, nussede jeg ham lidt, prøvede at få ham til at falde til ro, og så kom han i bur. Min hånd blødte næsten ikke i starten, fordi han havde bidt mid så dybt at huden var "skrællet" til side så det var et stort hul ned i hånden på mig. Har heldigvis en nabo der er sygeplejerske, så min hånd blev lappet sammen med strips, da såret gabte helt vildt! Efterfølgende blødte det meget. I alt nåede han at bide mig 4 gange inden han blev kastreret. Jeg vidste det var hormonerne og at det ikke var hans sande jeg. Han har været kastreret i snart 1 år og 2 mdr og han har fået sit dejlige sind tilbage. Han er helt fantastisk og er meget knyttet til mig. De penge jeg har brugt på det, har simpelthen været den bedste investering både for ham og for mig. Han har ikke en masse hormoner i kroppen, han ikke kan styre
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
apr 2010
Følger: 268 Følgere: 276 Gnavere: 7 Emner: 17 Svar: 311
Han blev kun så han kunne komme i løbegården med alle hunnerne & så hoppede han os meget bedre bagefter + han havde tandfejl
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Kastration af kanin - hvorfor?