1.123 visninger
|
Oprettet:
Kastration af kanin? {{forumTopicSubject}}
Hej GG
Jeg har overvejet at min nye han kanin Nimbus skal kastreres, fordi han strinter og han har ramt mig flere gange. Jeg ved selvfølgelig, at det ikke er hans mening at ramme mig, men jeg synes det er ret ulækkert.
Hvad er fordelene og ulemperne ved at få sin kanin kastreret?
Hvilke erfaringer har i ved kastration af jeres kanin?
Hvad har i givet for at få kaninen kastreret?
På forhånd tak for hjælpen
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 140
Synes det er en fordel når de ikke skal bruges til avl, også fordi man undgår at kaninen bliver stresset over hormoner (grunden til at min skal det er netop stress)
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 11 Svar: 99
Men som Maria skriver så kan du risikere at det ingen effekt har, og at du bare har smidt penge efter noget der ikke virker... Mange kasteredere/steriliserende dyr har også tendens til overvægt, men det kan din dyrlæge helt sikkert hjælpe med
Men en kasteration vil have størst sandsynlighed for at virke på ungdyr, når du er helt sikke på at stenene er faldet helt ned på plads. Hvis man gør det for tidligt risikere man at dyrlægen ikke kan "få det hele med" og hvis man gør det sent så risikere man at det bare er blevet et adfærdsmønster for kaninen, og derfor vil det ikke have den fulde effekt (det er dog sjældent, men det er en mulighed)
Jeg ville helt sikkert tage dr. dyr med på råd før jeg besluttede mig
Jeg gav 850 kr. for min kanin, men der er efter hånden også syv år siden og jeg har aldrig oplevet noget negativt med henhold til kasterationen
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Kastration af kanin?