{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.907 visninger | Oprettet:

VOLIERE TIL KANINER! HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Ja, som det står i overskriften har jeg brug for hjælp.
Min familie og jeg skal ha lavet en voliere til foråret. Og vi vil gerne vide om:

1. Hanner og hunner godt kan gå sammen?
2. Hvor højt skal hegnet være, rundt om? Så ræv osv. ikke kan komme ind. Hvor højt?
3. Skal hegnet også neden under så ræve osv. ikke kan grave under? hvor langt ned?
4. Er det nødvendigt med tag?
5. Hvor står skal hele volieren være? Hvis vi skal ha' omkring 6 hunner og 4 hanner?
6. Kan hunnerne og hannerne godt gå sammen?
7. Skal der være nogle bure ved siden af, hvor hunnerne der er gravide kan gå stille og roligt?
8. Skal der være et slags lille hus med hø og halm i bunden hvor de kan putte sig? Eller små huse rundt omkring? Eller begge dele?
9. Er der noget nødvendigt jeg burde vide før jeg anskaffer mig kaninerne og volieren?

Jeg har to kaniner i for vejen, en han og en hun (familie).

Jeg håber i kan svare på mine spørgsmål!

På forhånd TAK! smiley

- Sabine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VOLIERE TIL KANINER! HJÆLP!!
  • #1   1. jan 2011 Hov, "kan hanner og hunner godt gå sammen?" kom to gange...
    Men mange ville nok sige nej, men hvad gør de så i naturen?

• #2   1. jan 2011 Så det er synd hvis de går sammen, p.g.a at de ikke er er flokdyr?

• #3   1. jan 2011 Okay, tak smiley
    Hvad med de andre spørgsmål?:)

• #4   1. jan 2011 ja det er det!

1. Hanner og hunner godt kan gå sammen? NEJ!!! kaniner må ikke gå sammen! 2 kaniner= 2 bure smiley man kan nogle gange være HELDIG at 2 hunner kan gå sammen, men det kan gå meget galt! så lad hver med det! en kasteret han og en hun kan også nogle gange gå sammen, men en han og en han vil ofte dræbe hinanden! en han og en hun vil lave alt for mange unger da hannen vil parre hunnen kort til efter hun har født! det vil skade hunnen og hun kan dø af det!!

2. Hvor højt skal hegnet være, rundt om? Så ræv osv. ikke kan komme ind. Hvor højt? læg et tag på smiley
    3. Skal hegnet også neden under så ræve osv. ikke kan grave under? hvor langt ned? ja,, du kan lægge en bund, bare oven på der hvor det står, ellers kan du grave det ned, hvor langt, det behøver ikke være langt nede hvis du graver den ne med bund i smiley

4. Er det nødvendigt med tag? ja, ellers kan mår og andre ubudne gæster komme og tage kaninerne.. og der skal også være en hule/hus i med halm til at sove/hygge i og til at gemme sig i, og til når det regner osv.

5. Hvor står skal hele volieren være? Hvis vi skal ha' omkring 6 hunner og 4 hanner? det bestemmer i vel selv? men de skal IKKE gå sammen!!

6. Kan hunnerne og hannerne godt gå sammen? som skrevet øverst..

7. Skal der være nogle bure ved siden af, hvor hunnerne der er gravide kan gå stille og roligt? de skal IKKE gå sammen!! men ja, det kan være en god ide at have et hus/rede kasse til at lave deres rede i.. i HVEr deres bur!

8. Skal der være et slags lille hus med hø og halm i bunden hvor de kan putte sig? Eller små huse rundt omkring? Eller begge dele? ja de skal have tag over hovedet, og massere haml!

9. Er der noget nødvendigt jeg burde vide før jeg anskaffer mig kaninerne og volieren? de skal IKKE gå sammen!!! så du kan evt. lave flere rum i det?

• #7   1. jan 2011 Tak for jeres svar! smiley

Stald-happy: Nej, jeg vil ikke avle. selvfølgelig skal jeg ha nogle unger og sælge dem, men det bliver sjældent.
    Det kan godt være at 6 hunner og 4 hanner lige er i over kanten, men havde ikke forestillet mig at alle 10 skulle gå sammen...:)
    P.g.a jeres svar har jeg forestillet mig en ny slags voliere,
    altså kaninerne går hver for sig, og de har hver deres bur med et bur med halm, de har mad og vand, og et græs areal til at strække benene. Deres bure står mod hinanden så de stadig kan "snakke" sammen. Lyder det som en god idé?

• #8   1. jan 2011 - Og kan marsvin gå med kaniner? Eller kan de gå ude? smiley

• #10   1. jan 2011 Okay, tusinde tak for svarene! smiley
    Det har hjulpet mig en del smiley

• #12   1. jan 2011 ja, din nye ide er MEGET bedre!
    - marsvin og kaniner kan IKKE gå sammen!! de har ikke samme "sprog" og kaninen har så stærke bagben at den vil skade/dræbe marsvinet!
    - marsvin må ikke være hvor der er mindre end 10 grader!

• #13   1. jan 2011 Stald-Happy: Meget, har haft kaniner hele mit liv smiley
    Stald lyne: Okay smiley

• #15   1. jan 2011 Okay smiley

• #16   1. jan 2011 1. Hanner og hunner godt kan gå sammen?
    2. Hvor højt skal hegnet være, rundt om? Så ræv osv. ikke kan komme ind. Hvor højt?
    3. Skal hegnet også neden under så ræve osv. ikke kan grave under? hvor langt ned?
    4. Er det nødvendigt med tag?
    5. Hvor står skal hele volieren være? Hvis vi skal ha' omkring 6 hunner og 4 hanner?
    6. Kan hunnerne og hannerne godt gå sammen? - hvis du vil have unger - siger vel sig selv.

7. Skal der være nogle bure ved siden af, hvor hunnerne der er gravide kan gå stille og roligt? Er op til dig, mine gravide hunner går bare i deres normale bur, hvor der står bure op af, med alle de andre kaniner - og det går fint - men der må IKKE gå kaniner sammen med den gravide hun.

8. Skal der være et slags lille hus med hø og halm i bunden hvor de kan putte sig? Eller små huse rundt omkring? Eller begge dele? De skal have et hus de kan hygge sig i.

9. Er der noget nødvendigt jeg burde vide før jeg anskaffer mig kaninerne og volieren? Jeps, hvis du vil have kaniner til at gå sammen skal det være hunner også skal de have meget plads!! Du kan også have kastreret hanner gående sammen med dem.. men ikke kastreret hanner, må ikke gå sammen.

• #17   1. jan 2011 Kaniner lever i kolonier, det vil sige at de lever på et stort stort område sammen (kaldet en kolonin), hvor de så har deres egen hule, hvor de sover for sig selv i.
    Derfor vil du godt kunne have kaniner sammen men dog kun hunner på store områder.

Kommentér på:
VOLIERE TIL KANINER! HJÆLP!!

Annonce