Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sætter han til hun (marsvin)
  • #1   6. okt 2010 mellem 7 og 10 måneder. Og så skal de veje mellem 800 og 1000 gram før jeg sætter til han

• #2   6. okt 2010 Sværke: Det var før de sættes sammen med en hun, så går ud fra, der menes hvor gammel hannen er smiley

Jeg foretrækker at hannen er over 6 mdr, men det afhænger meget af hans størrelse også.

• #3   6. okt 2010 team sværke : jeg mener hvornår HANNEN kan komme til hunnen,
    har nemlig en hun på over et år, og skal i morgen købe en han på 4 mdr.
    så hvornår I ville mene jeg kunne sætte HAM til hende. :o)

• #4   6. okt 2010 Har hunnen fået kuld før?

• #5   6. okt 2010 Har hun fået kuld før?
    Hvis ja - hvornår?
    Hvis nej - så er det en pænt dum ting, idet hun ligger i en højrisiko-gruppe for komplikationer.

Personligt synes jeg at 4 mdr er lige lovligt ungt for hannerne, så for mig skal de helst være minimum 6 mdr. Hvilket vil give hunnen yderligere 2 mdrs 'alder' oveni.

• #6   6. okt 2010 jaja, hunnen har fået unger før.. ellers kunne jeg aldrig finde på at sætte en han til hende :o) det er snart 3 mdr. siden hun fik unger

• #7   6. okt 2010 nååår xD Hehe! Så vil jeg sige når hannen er "moden" nok. Og ligemeget hvor gammel den er så aldrig en aggrassiv han. Og den skal helst ikke være over 4 år.

• #8   6. okt 2010 Er det 3 måneder siden hun fødte eller hun fik fravænnet unger?

• #9   6. okt 2010 Minimum 6 mdr. herhjemme. Ingen max alder.
    Jeg har han(ner) på over 4 år der stadig er i avl og det går fortrinligt, så har ikke lige nogen forståelse for maxalderen (Team Sværke) på 4 år...!?

• #10   6. okt 2010 Von Fancy: Men vi er jo forskellige. Du behøver ikke hidse dig op over ALT jeg skriver fordi det ikke er lige præcis det DU gør. Og gider ikke engang diskutere det.

• #11   6. okt 2010 team sværke:
    hun har da på ingen måde hidset sig op over noget??

• #12   6. okt 2010 Det at hun skriver hun ingen forståelse har for det og hun laver udråbstegn kan det godt opfattes sådan.

• #13   6. okt 2010 hun skriver jo bare at hun ikke FORASTÅR hvorfor du sætter en max. alder på.! og et udråbs tegn er jo ikke fordi man er sur.

• #14   6. okt 2010 sur er ikke det samme som at hidse sig op (; Og gider ærlig talt ikke diskutere det

• #15   6. okt 2010 det er heller ikke nødvendigvis en diskution, med mindre du ser det sådan??
    et udråbstegn er heller IKKE et tegn på at være hidsig.. tror ikke du forstår meningen af dét tegn?!

• #17   6. okt 2010 Tror nok liiiiiiige der er nogen der trænger til en valium eller et eller andet!!
    Jeg har på ingen måde hidset mig op eller været sur - træk dog lige vejret. Jeg har heller ikke startet en diskussion (eller i hvert fald ikke intentionen) - jeg skrev bare, jeg ikke forstår max alderen du (Team Sværke) skriver på 4 år - du må da regne med at når du skriver sådan noget, at folk så kan finde på at spørge hvorfor du mener maxalderen bør være 4 år? - fair nok hvis du ikke vil uddybe det, men når man slynger en maxalder ud, bør man da kunne begrunde HVORFOR man mener det.
    Men fair nok, du skal da have lov at mene hvad du vil, jeg er da for vidt ligeglad - jeg har erfaring nok på punktet til at vide hvad man kan tage for gode varer, og hvad man ikke kan.

• #18   6. okt 2010 ja 6 måneder er en fin alder at starte med. Dog kan der være enkelte undtagelser. Både i den ene og den anden retning. Altså at hannen kan godt være meget lille så man venter længere (hvis man overhovedet vælger avle på en lille han) og en 5 måneders kan godt være stor og "moden" hvis i forstår smiley

Hegnsholts: Danke Schön ;D

• #19   6. okt 2010 Fancy: Begrunder da gerne. Og det er at jeg både har hørt det fra anden opdrætter og ved 4 års alderen (har jeg efaring med) KAN det godt være (ikke altid) at det så er for "hårdt" for hannen af skulle charmere sig ind på en hun osv (;

• #20   6. okt 2010 Det var jo bare det jeg ville vide smiley

• #21   6. okt 2010 Hvis dyret er lille af sin alder bør man virkelig overveje om det er noget man vil ha i sin avl hvis man er seriøs. Og selvom hannen er stor af sin alder bør man altså overveje det alligevel. Ligesom det kan hindre en for ung hun i hendes vægst og komme til han kan det samme altså ske for hannen.

Og jeg har heller ikke nogen max alder hos mig. Tror jeg faktisk ikke de fleste har. Og kan ikke se hvad der skulle være til hindre for at bruge gamle hanner hvis de kan klare jobbet uden at blive tynde osv.
    Jeg har før brugt 5 årige hanner uden problemer. Hverken problemer med at kunne gøre hunnerne drægtige eller problemer med at holde vægten.

Og jeg vil til hver en tid altid mene det er bedre og vente til 5 -6 mdr. for en han medmindre der er en meget meget god grund.

• #22   6. okt 2010 faktisk var min ælste han jeg brugte i avl 6 år, kom jeg frem til ved nærmerer efter regning. Dog bestemt han så selv hvem han gad og gøre drægtig og gjorde ikke alle hunnerne drægtige på det sidste. Men ellers havde han det fint.

Kommentér på:
sætter han til hun (marsvin)

Annonce