{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

*Marsvin* Gravid unge! {{forumTopicSubject}}

Jeg har d. 23/8 købt en unge hjem fra en sælger.
Jeg var længe om at finde det rigtige sted at købe mit nye marsvin ( har 6 marsvin og den ene manglede en bur ven)

Jeg valgte denne meget smukke hun som sælger sagde var fra April. Da jeg kom hjem synes jeg ikke hun lignede en fra April, men meget yngre. Jeg er derfor ikke sikker på hendes alder, men når jeg sammenligner hende med mit andet marsvin på 6 måneder vil jeg måske sige hun er 2-4 måneder gammel.
Jeg opdagede i dag at hun så ret så op pustet ud. Jeg har tidligere haft et gravid marsvin som jeg købte af en avler ( hvor hun var lige oppe over smiley ) Alt gik godt med fødselen med hende, og hun klarede alt selv - men hun var jo også rutineret "mor".

Jeg ville derfor rigtig gerne have råd til omkring hvordan jeg skal håndtere dette, og om hun overhovedet kan klare at føde disse unger? Når jeg mærker kan jeg føle liv i mindst en i hver side.
Jeg købte hende som sagt d. 23/8 og derfor er hun omkring 1½ - 2 måneder henne.

Hun virker ellers sund og rask, og er meget frisk smiley Både madglad og det hele.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *Marsvin* Gravid unge!
  • #1   3. okt 2014 Allerførst - sikke noget øv!
    Sekundært, så håndterer du det cirka som ved den erfarne, bare mens du krydser fingrene noget mere.
    Det varer jo nok ikke længe før hun har termin. Hold øje med om hun spiser, om hun bliver sløv eller begynder at lugte underligt. Da hun jo er lille, så er der en noget højere risiko for at det går galt - ikke at det så gør det.
    Sandsynligvis vil hun føde om natten, hvilket gør det noget sværere at stå klar til at hjælpe. Når hun er så ung, så kan det hænde at hun ikke ved hvad hun skal stille op med ungerne, og nogle hunner bliver decideret bange for dem. Her må man træde ind og sørge for at ungerne får lov til at die. Fx ved at sidde med dem i skødet og manuelt hægte ungerne på en babs. Det kan i sådanne tilfælde hjælpe at formindske pladsen, fx sætte mor og unger i en transportkasse el.lign. Bare så hun ikke har mulighed for at gå længere væk fra ungerne end de hurtigt kan finde hende - så plejer instinkterne at tage over, så en nervøs hun bliver 'mor'.

Indtil da, så gør god varieret kost underværker.

• #2   3. okt 2014 Sweet leaf mange gange tak for dit svar smiley
    Men ja, jeg må holde øje med hende og håbe på at alt går vel.

Lad os nu sige at moderen dør, hvad skal jeg så fodre ungerne med?

• #3   3. okt 2014 hun kan jo ikke kun være to mdr gammel og så være to mdr henne.... hun er nok min 3 mdr. Må sige hun ser godt nok gravid ud da....

• #4   4. okt 2014 Opdatering :

Hun har stadigvæk ikke født, men der er meget gang i maven smiley Alt virker fint, og hun er stadigvæk frisk og madglad.

Kommentér på:
*Marsvin* Gravid unge!

Annonce