3.908 visninger
|
Oprettet:
Er mit marsvin gravid?!? {{forumTopicSubject}}
Hej, fik et hun marsvin (unge) her 4 uger siden. Nu kan jeg se at hun er ekstrem fed og kan også mærke noget inde i maven på hende. Har ingen erfaring med det her og er bange for at hun er for ung
Ved ikke hendes præcise fødselsdags dato men mener at hun er født ca. 20. april eller der omkring.
Tror du hun gravid eller er hun bare ekstrem fed?
maj 2010
Følger: 75 Følgere: 74 Gnavere: 5 Emner: 277 Svar: 1.513
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Altså ja, er hun drægtig er hun alt for ung - det er ingen hemmelighed.
Jeg vil dog ikke gætte på hvorvidt hun er drægtig ud fra billedet, det er altså ikke noget man bare sådan lige kan se.
jun 2013
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 5 Svar: 6
Er der en måde jeg kan se om hun er gravid?
Og hvad nu hvis det er en bror der har parret hende, kan der ske noget ved det?
jun 2010
Men nej, du kan ikke se om hun er drægtig eller ej - på et tidspunkt, hvis hun er, vil du kunne mærke fostre i maven af hende, og nogle uger inden fødsel direkte liv i maven. Ud over at hun selvfølgelig vil blive større.
Nej marsvin tåler forholdsvis meget indavl, så du vil ikke få deforme unger eller lignende hvis det skulle være en bror eller lignende.
jun 2013
Det var meningen at her om 2 uger skulle jeg op og hente et andet hun marsvin, så den her hjemme fik en ven.
Hvad skal jeg gøre nu?
Hvis hende her hjemme er drægtig, er det så en dum ide at anskaffe en ven til hende eller kan de sagtens gå sammen?
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 24 Gnavere: 17 Emner: 11 Svar: 229
Men vær sikker på den ikke er drægtig, for de kan sætte hinandens fødsler igang.
jun 2010
jun 2013
Er mit marsvin gravid?!?