Hvor mange marsvine unger tror i hun har? Hvor mange marsvine unger tror i hun har?
Hej allesammen:) for lidt tid siden lånte jeg en han hjem fra dyrehandleren så mine 2 hun marsvin (peanut og perle) kunne blive gravide. Det gik rigtig fint og nu regner vi så med at de er gravide. Det er mine første marsvin og første kuld unger så jeg er meget spændt?? perle er 2 uger foran peanut, så det bliver hende det kommer til at handle om?? perle er de sidste 3 uger blevet meeeeget tykkere og vejer meget mere nu! Før vejede hun cirka 797 og nu 990. Hun mangler stadig 1-2 uger. Nu er spørgsmålet så hvor mange unger hun mon har. I må meget gerne skrive! Også hvis i slet ikke tror hun er gravid eller hvis i vil give mig nogle tips til hva jeg skal gøre når hun føder og efter hun har født:) jeg vil ligge nogle billeder ud af hende på min profil og her??
På forhånd mange tak! P.s perle er den brune og hvide?? undskyld hvis billederne ikke er så gode, der kommer flere ud:)
nov 2013
Følger: 1 Gnavere: 3 Emner: 5 Svar: 11
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
nov 2013
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Gætter på din dyrehandler sagde de var gamle nok? I så fald gå ned og giv vedkommende et los i røven, og lad dette være en lærestreg for dig ikke at undersøge tingene ordentligt. For dine marsvin har ikke godt af at blive drægtige så tidligt.
nov 2013
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 4 Svar: 14
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
sep 2013
Følger: 1 Svar: 2
Vent og se. De får sikkert fine unger
sep 2013
Følger: 1 Svar: 2
Man kan godt svare pænt. Vi kan jo ha vores oplysninger om dyrene forskellige steder fra, og det behøver ikke betyde, vi ikke sætter os ind i tingene, så godt bi kan
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
I teorien ved du jo ikke en dyt om hvad der ligger bag hannen.
nov 2013
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Her går det typisk sådan at jeg får unger i september-november, hunnerne jeg beholder går så og er ungdyr og æder sig store i havens græs og buske osv jeg klipper hele sommeren efter(!) og først næste forår ryger de i avl... de er derfor typisk 1½ år før de kommer til han. Derefter få de max 1 kuld om året og ryger på pension som 3-4 årige. -max 3 kuld. Sådan har jeg kørt de sidste 5-6 år og har kun mistet en hun (her i år) som var en andengangs mor der gik til sidst i graviditeten, nok pga fosterforgiftning, altså ikke noget med bækkenet.
Hvor mange marsvine unger tror i hun har?