971 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvor mange marsvine unger tror i hun har? Hvor mange marsvine unger tror i hun har?

Hej allesammen:) for lidt tid siden lånte jeg en han hjem fra dyrehandleren så mine 2 hun marsvin (peanut og perle) kunne blive gravide. Det gik rigtig fint og nu regner vi så med at de er gravide. Det er mine første marsvin og første kuld unger så jeg er meget spændt?? perle er 2 uger foran peanut, så det bliver hende det kommer til at handle om?? perle er de sidste 3 uger blevet meeeeget tykkere og vejer meget mere nu! Før vejede hun cirka 797 og nu 990. Hun mangler stadig 1-2 uger. Nu er spørgsmålet så hvor mange unger hun mon har. I må meget gerne skrive! Også hvis i slet ikke tror hun er gravid eller hvis i vil give mig nogle tips til hva jeg skal gøre når hun føder og efter hun har født:) jeg vil ligge nogle billeder ud af hende på min profil og her??
På forhånd mange tak! P.s perle er den brune og hvide?? undskyld hvis billederne ikke er så gode, der kommer flere ud:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange marsvine unger tror i hun har?
  • #1   3. nov 2013 Lige nogle andre billeder:)

profilbillede
  • #2   3. nov 2013 Hvor gamle er hunnerne og hvor meget vejede de inden de blev sat sammen med en han?

• #3   3. nov 2013 De er cirka 6 måneder. Perle vejede 780 og peanut 865

• #4   3. nov 2013 Alt for unge og alt for små, så jeg håber ikke de får særlig mange unger hver.

• #5   3. nov 2013 Gud hvor er det altså bare noget øv når folk ikke sætter sig ordentligt ind i tingene inden. Stakkels dyr, de er alt for unge og små.

Gætter på din dyrehandler sagde de var gamle nok? I så fald gå ned og giv vedkommende et los i røven, og lad dette være en lærestreg for dig ikke at undersøge tingene ordentligt. For dine marsvin har ikke godt af at blive drægtige så tidligt.

• #6   3. nov 2013 smiley har undersøgt det nærmere og de er 8 en halv måned. Ved ikke om det er nok, men fik afvide at hvis de var ældre kunne de have svært ved at føde? smiley

• #7   3. nov 2013 Marsvin, bør ikke avle inden de er 1 år gamle efter min smag

• #8   3. nov 2013 De havde ikke været gravide hvis de gik her. Jeg sætter ikke hunnerne til han før de er nået 900-1000g og er fyldt 1 år, så hvad dine gravide teenagere bærer på kan jeg ikke udtale mig om, jeg avler kun på vokse hunner.

• helle A
    helle A Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #9   10. nov 2013 i min datters undervisningsmateriale på dyrepasserudd. kan man læse at, et marsvin helst skal være gravid første gang inden det bliver 10 mdr, fordi dets bækken ellers forbener for meget og blir ufleksibelt. Jeg tror, du skal ta det helt roligt. I naturen parrer dyr sig, når de er kønsmodne.
    Vent og se. De får sikkert fine unger

• helle A
    helle A Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #10   10. nov 2013 Bortset fra det spurgte den spændte marsvineejer jo om, hvor mange unger de mon fik, og ikke om, I synes, hun er helt idiot smiley
    Man kan godt svare pænt. Vi kan jo ha vores oplysninger om dyrene forskellige steder fra, og det behøver ikke betyde, vi ikke sætter os ind i tingene, så godt bi kan

• #11   10. nov 2013 Hvorfor valgte du at låne en han fra en dyrhandler i stedet for en avler? smiley
    I teorien ved du jo ikke en dyt om hvad der ligger bag hannen.

• #12   10. nov 2013 Mange tak Helle! Blev også helt nervøs. Har nemlig også læst det med når de er over 10 måneder. Glæder mig rigtig meget smiley det er den 71 dag idag så det er jo spændende

• #13   10. nov 2013 det med 10 mdr passer ikke. Men står det først i en bog et sted er det forbandet svært at få slettet den slags. Som eks:
    Her går det typisk sådan at jeg får unger i september-november, hunnerne jeg beholder går så og er ungdyr og æder sig store i havens græs og buske osv jeg klipper hele sommeren efter(!) og først næste forår ryger de i avl... de er derfor typisk 1½ år før de kommer til han. Derefter få de max 1 kuld om året og ryger på pension som 3-4 årige. -max 3 kuld. Sådan har jeg kørt de sidste 5-6 år og har kun mistet en hun (her i år) som var en andengangs mor der gik til sidst i graviditeten, nok pga fosterforgiftning, altså ikke noget med bækkenet.

Kommentér på:
Hvor mange marsvine unger tror i hun har?

Annonce