408 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Lære spørg om avl (marsvin) Lære spørg om avl (marsvin)

Hej smiley idag skulle jeg skrive om mine dyr i tysk. Jeg går op til min lære og spørg om hvad marsvin hedder på tysk, hun siger så har du marsvin og hvor mange?, jeg siger jeg har to, så spørg hun så om hvilket køn de er?, så siger jeg hanner. Også spørg hun om hun må låne dem til at få unger på hendes piger. Jeg siger så, jeg tror ikke mine er gamle nok (de er 2,5 måned ca.) er de gamle nok?, har været inde og søge men der kommer kun noget om hunner og drægtighed

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lære spørg om avl (marsvin)
  • #1   29. okt 2013 Mener jeg læste en gang at hanner som minimum helst skal være 6 md... men vil sige der kan sagtens ske ting og sager med hanner der er yngre... men jeg havde nu ikke selv brugt en han yngre end 6 md. har først planer om at bruge mine hanner i avl når de fylder et års tid... men det er bare en smagssag fra min side...

Der er helt sikker nogen her på siden der bedre kan forklare for og imod, i forhold til alder med hanner smiley

• #2   29. okt 2013 Meerschweinchen;) betyder "små marsvin", de store i havet hedder bare Meerschwein, den der "-chen" endelse putter man på ord for at beskrive noget "små/nuttet".

Jeg tvivler på dine drenge får LOV at pigerne hvis pigerne er op mod et års tid og dine kun er nogle små nogle på 2½ måned. Hvor gamle er hendes marsvin?

• #3   29. okt 2013 Jeg ved ikke hvor gamle hendes marsvin er ?:(

• #4   29. okt 2013 Men hvis vi nu siger at hendes er 8 måneder, vil mine drenge så ikke få lov til at parre hendes marsvin? smiley

• #5   29. okt 2013 Du kan jo ihvertfald starte med at spørge ind til deres alder og kondition.. og om hun kender til diverse risici ved at sætte hunnerne i avl.
    Meeeeen.. det lyder altså ikke superseriøst-gennemtænkt må jeg altså tilstå.

Som Susan skriver, så er det slet ikke sikkert at sådan nogen små gnallinger får lov - og så er der lige den detalje, at nogen hanner får sværere ved at gå med andre hanner, når først de har fået dyppet snablen.
    Så hvis det var mig, og jeg jeg bare havde to hyggehanner til at gå og ingen planer havde om avl, så ville jeg sige nej.

• #6   29. okt 2013 ja du kan meget vel risikere dine hanner ryger i flæsket på hinanden bagefter og ikke vil gå sammen mere... men hendes spørgsmål er da en god indgangsvinkel til en problemformulering, der er jo masser af spørgsmål der popper op pga det:)

• #7   29. okt 2013 Præcis
    Avl er jo ikke noget man gør sådan for sjov, da det jo ikke er risikofrit.

F.ex. med mit sidste kuld.. jeg var ude af værelset i 20 minutter - og i det tidsrum fødte hunnen 2 unger, fik en blodstyrtning ved nummer 3 og døde med en halv unge ude, inden jeg kom ind på værelset igen.

• #8   29. okt 2013 Jeg ved godt at de måske vil gå med hinanden efter men jeg har ikke spurgt om det. min lære har marsvin og hun har haft unger før.. hun ved bare ikke hvor gammel en han skal være for at få unger på en hun.

• #9   29. okt 2013 Det borger jo ikke ligefrem for kvaliteten, når hun har haft unger før, men ikke har styr på det med hannens alder.

• #11   30. okt 2013 det kunne jo osse være at du kunne lære din lærer noget her smiley

Kommentér på:
Lære spørg om avl (marsvin)

Annonce