{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Hvornår må man røre ungerne? *kanin* {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley

Idag har Kokos født. Som jeg kan se uden at pille for meget ved reden, ligger der fire unger. Dog siger min mor at hun kan se fem, men nok om det smiley

Jeg vil jo rigtig gerne røre de små unger. Eller, det har jeg faktisk gjordt for lige at se om de var varme, men jeg tænker mere på hvornår jeg må løfte dem op fra reden? Jeg vil meget gerne se hvor store de er, og hvor mange! Men hvornår ville I løfte ungerne op?
Jeg har kigget meget kort i reden, og så vidt jeg kan se er der ingen døde, men som sagt er jeg ikke sikker, derfor ville jeg jo gerne tjekke, men det er svært når ungerne ligger i én stor klump (faktisk nærmere på række)

Nåerh... det var vidst det smiley
Lige en lille ligegyldig ting: Der var en unge med et mørkt øre. Så kært!

På forhånd tak
-Sofie smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må man røre ungerne? *kanin*
  • #1   3. sep 2013 Jeg tjekker reden så snart jeg har set hunnen er færdig, både med størrelsen på ungerne og antal

• #2   3. sep 2013 Er der vist meget delte meninger om.

Min holdning er; Det kommer an på moren.

Er hun typen som bare synes du piller, så kig forsigtigt i reden, lige kig til dem dagligt - man har lyst til at pille og glo 117. gange om dagen O:-) Men lidt styre sig skal man.
    - Jeg har dem evt. lige hurtigt ude og ta' et billede og så ind igen.

Er hunnen en som ikke er så glad for det, så tager jeg hende ud, kigger når jeg kan se unger i reden, evt. tager et billede, har et øje ind på dem de andre dage men holder fingrene for mig selv.

Ikke alle hunner kan lide at man rører ungerne og så er det altså om at holde fingrene for sig selv, så de ikke stresser.

• #3   3. sep 2013 Okay, tak for svar begge to smiley
    Kokos æder bare hele tiden, og hopper frem for at blive nusset med. Faktisk har jeg slet ikke set hende sammen med ungerne. Men Kokos er en meget blid og rolig kanin, så jeg tror at jeg vil tage dem ud til et lille hurtigt "tjek" imorgen smiley
    Men det er dælme svært at holde sig væk fra de unger dér! Jeg har kigget til dem mindst 5 gange smiley

• #4   3. sep 2013 Tillykke med ungerne! smiley

• #5   3. sep 2013 Jeg tjekker altid mine hver dag, om de har fine mælkemaver osv. Mine hunkaniner er så vant til mig og at jeg roder rundt i buret, at de ikke siger noget til det.

• #7   3. sep 2013 Jeg rører ikke ved mine unger før de har forladt reden:)

• #8   3. sep 2013 Nej de stresser ikke mere. ALLE mine unger er kun blevet mere kælne og opmærksomheds søgende af det!

• #10   3. sep 2013 Det er et temperament spørgsmål, gør hvad du har det bedst med og kik på din kanin om det er ok. Jeg tror på at min kaniner selv sørger for at få evt døde unger ud af reden så jeg roder heller ikke ved dem før de er 14 dage gamle 2 dage efter min kan har folet stikker jeg lige en finger i reden for at få en ide om hvor mange der er, og ellers piller jeg ikke, jeg kikker/puster lige hver dag for at sikre mig der er bevægelse. smiley

Jeg har haft en rigtig skit oplevelse ved mit aller første kuld hvor jeg var for ivrig og det resultered i at kanin moren prøved at flytte reden og kun fik en unge med smiley resten døde. Jeg ved godt det absolut ikke sker hver gang, men for mig var det en gang for mange. det andet fungere godt for mig og mine kaniner smiley

• #11   4. sep 2013 Okay, tak for svar alle sammen smiley
    Jeg tror at jeg lige vil tjekke om de har mælkemaver senere idag. Jeg er nemlig lidt bekymret for om Kokos fodre ungerne. Hun sidder i underetagen og æder og æder.

• #12   4. sep 2013 Kaninhjørnet - Hunkaninen giver kun mælk 1-2 gange (mener jeg det er) om dagen, så du behøver ikke være bekymret.

• #15   4. sep 2013 Det er der delte meninger om.
    Jeg tjekker hver eneste dag, dog bare lige mærke om alt er ok, hiver dem ikke op og ud i kulden.
    Vil ikke risikere der ligger døde eller unger der intet mad får.

Mine bliver tjekket når hunnen fodres så hunnen ikke ser det som en dårlig ting at jeg "piller"

• #16   4. sep 2013 Jeg har kigget til dem, og nøj hvor er de aktive! Jeg har ikke turdet tage dem op, da jeg er bange for at "ødelægge" dem. smiley

Kommentér på:
Hvornår må man røre ungerne? *kanin*

Annonce