917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

HAN VS HUN (Kanin) HAN VS HUN (Kanin)

Hej, jeg skal ud hos en kaninkvinde og kigge på kaniner.
Hun har en masse at vælge imellem.

Men, jeg skal kunne det her:
Jeg skal tage dem, se om det er en dreng eller pige. Hvordan ser jeg det?:-)
Og hvad skal jeg vælge? En dreng eller pige?
Kaninen skal være udendørs, og neutraliseres når jeg for råd i min marsvineopsparing:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HAN VS HUN (Kanin)
  • #1   28. apr 2013 Kan ikke helt forstå dit spørgsmål, mener du om hvad køn vi synes du skal vælge eller?

• #2   28. apr 2013 Jeg mener:
    Hvordan kan man se forskel på han og hun?
    - Og hvad ville i vælge?

• #3   28. apr 2013 Det første er jeg rigtig dårlig til at forklare så vil lade nogen andre komme til og svare på xD

Men jeg fungere bedst med hunner, så det ville jeg vælge smiley

• #4   28. apr 2013 Okay tak:-)

Dog synes jeg at hunner skal have et stort indgreb når de skal steriliseres.. og min dyrlæge, steriliserer ikke kaniner. Og jeg ved ikke helt hvor jeg så skal have gjort det..

• #5   28. apr 2013 http://www.smidts-opdraet.dk/19538669

Jeg vil vurdere hvilken kanin du skal vælge ud fra førstehånds indtrykket, vælg den du forelsker dig i.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #6   28. apr 2013 Hunnerne plejer at være bedst, når der er flere personer i husholdningen.
    Hannerne knytter sig oftest til en eller to bestemte personer.

Der burde ikke være nogle problemer med neutralisering af hunkaninen, hvis du finder en god dyrlæge. smiley

• #8   28. apr 2013 Det er rigtigt nok, men hannerne er også utrolig dejlige, har begge dele, men har bedst kemi med hunnerne. Kommer jo os an på hvad man er til.

Hvis du har små børn vil jeg nok anbefale en han, da de for det meste er meget rolig:)

• #9   28. apr 2013 Susse: Tak for hjemmesiden!:)

Simse: Hvilken, dyrlæge ville du så vælge?:-)
    Chrstina: Arh ja.. det kan jeg godt se.
    Maria Louise: Lige PT har jeg også første indtryk at det er en han, jeg kunne tænke mig.. Men må gud vide, hvad for noget jeg kommer med hjem !:) Hehe.

• #10   28. apr 2013 Hehe ja det er spændende:) hvilken race er det så?:)

• > Simse <

#11   28. apr 2013 Jeg kender desværre ingen dyrlæger på Fyn, men prøv evt. at melde dig ind på dansk-kanin.dk - et forum kun for kælekaniner. (største delen af brugerne har neutraliserede kaniner) smiley

Jeg har en af hvert køn, begge neutraliseret. Her kan hannen kun li mig og min far, og hunnen kan ikke li andre end hankaninen, men sådan har hun altid været.
    De fleste jeg kender med neutraliseret kaniner er det hunnen, der er kælen og åben over for de fleste fremmede.

• #12   28. apr 2013 Ville vælge en hun, det er dem jeg knytter mig bedst til, og det jeg har oplevet er at de knytter sig til én person, hvor min han, han knytter sig til mange! :)..

Kan ikke råde dig til at tage en han eller hun, hvis du har børn. Jeg har nemlig en hun, der er meget hidsig, og som der er rigtig lidt der kan med, men jeg har tilgængæld også en hollænder hun, der er en rigtig puttegøj. smiley

• #13   28. apr 2013 Personligt ville jeg vælge en hun, da jeg synes der er mere arbejde i det.. smiley Dog er der også rigtig søde hunner.. Men dem jeg har, har et godt temperament. de er i hvert fald hidsige og overreagerende når de er i brunst smiley
    Hvor min mor er mest til hanner.. Har endnu ikke oplevet en hun kanin der bryder sig om min mor, endten bider de i hende, eller tisser på hende.. ved ikke om det bare er dårlig timing, men det sker hver gang (:
    Så min mor holder sig til hannerne..

Som de andre siger, er det en smags sag (: Tror man skal lade kaninen vælge en...

• #14   28. apr 2013 Maria Louise: Det ved jeg faktisk ikke.. Kaninerne bor i en gammel hestestald. De boltre sig, i halmballer osv.. Der er både nogen af de lidt større racer, og nogen med manke - og noget på ca 2kilo:) - Men jeg tager ud og kigger om der er en jeg falder for smiley Sidste gang, faldt jeg for en Russerkaninunge:)

- Simse: Jamen det vil jeg da gøre:) Dog, kan min kanin ikke lige blive neutraliseret før jeg har fået sparet op i min pengekasse smiley Har en opsparing til marsvine og de andre af mine egne kæledyr. - Og jeg har lige brugt et par hundrede på at kasterere nogen hanmarsvin såe..:)

• #15   28. apr 2013 Okay men det lyder ihvertifald spændende:)

• > Simse <

#16   28. apr 2013 De fleste steder kan man godt aftale noget afdrag med dyrlægen, så man ikke betaler det hele på én gang smiley

• #17   28. apr 2013 - Jeg har vidst fundet ud af, at om det er en han og hun... Det er lidt ligemeget, kaninen skal bare være sund og rask og selvfølgelig rar!:-)

- Simse, kan man?

Maria Louise: Glæder mig også meget:-)

• #18   28. apr 2013 Jeg ved i hvert fald, at den dyrlæge jeg kommer til, har vi fået lov til at vente med at betale det hele, hvis vi ikke havde råd med det samme (:

Der er sikkert også andre dyrlæger, hvor man kan det, som Simse siger (:

• #19   28. apr 2013 Okay mange tak:-)
    men jeg fortrækker, faktisk at betale det med det samme og få det overstået:)

Men jeg vil først lade kaninen komme til dyrlæge og blive neutraliseret når han/hun har vendt sig til sit nye hjem, og er nogenlunde menneskevandt og har tidllid til mig:-)

• #20   28. apr 2013 Det lyder også som en god ide, da de altid er lidt forvirret efter flytning og neutralition. (:

• #21   28. apr 2013 Jaer:-) Og så, skal kaninen også lige have lidt alder før jeg vil lade den blive neutraliseret:) Men jeg har før haft succes, med at have neutraliseret kaniner såe:-)

• #22   28. apr 2013 Det er da godt (:
    Jeg har aldrig fået nogle af mine hun kaniner neutraliseret, men har haft han kaniner der er blevet kastreret. Og de har været lidt betuttet den første dag, men dagen efter var de kommet sig (:
    Men ja, jeg synes det lyder til at den kanin du vælger, nok skal få et godt kanin liv smiley Uden alle de humør svingninger, der kommer når de er i brunst smiley Hehe

• #23   28. apr 2013 Eller de parringer hannen tager på en, når han har lysten*.
    Alt efter om det bliver en han eller hun smiley

• #24   28. apr 2013 Hvis de har sådanne forhold så ville jeg tage en han da du ellers risikerer unger om ikke længe. Hvis du siger både store og små racer går sammen?

• #25   28. apr 2013 Det er smag og behag smiley Personligt syntes jeg at hannerne knytter sig mest til en hvilket jeg virkelig godt kan li'! At føle at ens kanin kun er forelsket i en selv er den bedste følelese smiley

• #26   28. apr 2013 Vælg den nims, du forelsker dig i <333

• #27   29. apr 2013 Betina: Dette er ikke nogen kaninopdrætter, eller dyrehandel. Det er en nedlagt langbrug, hvor dyrene ikke bor i bure:-) - Men ude i en gammel hestestald, hvor de løber frit rundt smiley

Jeg kan ikke risikere unger, da alle hanunger bliver aflivet og spist, når de er kønsmodne:-) Men selvfølgelig, er man aldrig 100 procent sikker sådan et sted:-)

• #28   29. apr 2013 Tanja: Hvis hannerne bliver aflivet, så kan du jo kun få en hun? - Medmindre du vil have en voksen kanin, som de ikke længere vil bruge i deres avl?
    - Synes du skal vælge en fra unge..

• #29   29. apr 2013 Jeg er også selv, ret forvirret over deres kaninsystem. Jeg kan jo kun fortælle, det jeg selv har fået afvide... Men jeg tager ud og kigger!!:-))

• #30   29. apr 2013 Synes nu du skulle finde en god avler i området istedet for så du får en god start. Men det er min mening

• #31   29. apr 2013 Jeg tager også kun ud og kigger?:-)

• #32   4. maj 2013 den som du forelsker dig i smiley
    men du skal selvfølgelig vælge med omtanke..

• Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #33   10. maj 2013 Vil helt klart anbefale en hun kanin da hanerne kan blive lidt for skøre i bolden der oppe. Jeg har en han-kanin som tænker på damer hele året rundt.

Kommentér på:
HAN VS HUN (Kanin)

Annonce