Teddy vs. Skinnybærer {{forumTopicSubject}}
Hej gnavergalleri
Jeg er ny herinde og har et spørgsmål eller to, som jeg håber, I kan og vil være mig behjælpelige med
Jeg er ved at begive mig ud på et nyt eventyr i marsvinenes verden. Jeg har luret, læst og tænkt mange tanker og jeg har fået sporet mig ind på racerne Skinnybærer og Teddy.
Jeg vil gerne høre jeres mening omkring disse to racer, som førstegangs marsvin. Gerne for/imod, fordele/ulemper.
Da jeg ønsker så minimal pelspleje, som muligt, hvor meget pelspleje er der så ved disse to racer? En ting er jo, hvad der står på nettet, en anden, hvad marsvinejere oplever.
Hvilken kombination er bedst?
Han/han, hun/hun, han/hun? Her skal tilføjes, at jeg ikke ønsker unger, hvilket fører til sidste spørgsmål: Hvordan med neutralisering? Er dette noget I anbefaler?
På forhånd tak for svar
jun 2014
Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 36
Skinnybærer er som et almindeligt glathåret marsvin med hensyn til pelspleje. Der er altså heller ikke det store at se til på det område.
Begge racer kan blive utrolig kælne og får man dem fra en god opdrætter har man nogle rigtig skønne kæledyr.
Hanner kan være lidt svære at få til at gå sammen end 2 hunner, dog plejer det at gå nogenlunde hvis du anskaffer dig en voksen han og en unge- husk at marsvin er flokdyr så du skal have min. 2 af samme køn.
De skal have et godt foder med ekstra C-vitamin. Eks. Tima Mega C eller tilsvarende.
Hvis du køber hos en god opdrætter kan du være sikker på kønnene og så får du ''bare'' 2 af samme køn, så er du ud over problematikken med unger - værre er det ikke Vælger du alligevel at ville have en kastrat og en hun som også er en rigtig god sammensætning, så skal du nok regne med en 600-700 kroner for en kasteration og så skal hannen være i isolation i en periode inden de bliver sat sammen.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
2 hanner med en aldersforskel, 2 hunner ligemeget alder, eller en kastreret han og en hun - en af de kombinationer
Du kan læse en skinny/-bærer vejledning her: http://www.von-fancy.dk/Artikler/Skinnyvejledning.pdf og ellers er der mere information omkring racen på www.skinnyfakta.dk
Teddy vs. Skinnybærer