Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er mit marsvin mon gravid?
  • #1   29. mar 2013 når den har hvirvler kan det snyde så det er svært at se hvad der er pels der stritter og hvad der er reel mave.... jeg ved det for jeg har abyer:)
    Man skal have FAT i dem for at være sikker når de har hvirvler eller lang pels.
    Men som Jens forslår kunne det være en god ide med et billede af begges genitalier og så vil vi også gerne vide hvor længe du har haft dem?:)

• #2   29. mar 2013 Får lige taget nogle billeder. Den har bare en kuglerund mave og det har den anden ikke, fik dem i december.;))

• #3   29. mar 2013 Prøv at sammenligne med billederne på den her side http://www.marsvineinfo.dk/koslashnsbestemmelse.html

• #4   29. mar 2013 Nr. 1

• #5   29. mar 2013 Den jeg tror er gravid

profilbillede
  • #6   29. mar 2013 "Hannen"

profilbillede
  • #7   29. mar 2013 Jeg synes det ligner to hanner ud fra de billeder....

• #8   29. mar 2013 Hehe Jens. Den ville ikke ligge stille, så måtte støtte under hagen og nusse den lidt for at den Ville ligge model. smiley

• #9   29. mar 2013 Ok. Skal jeg flytte dem fra hindanden? For ungernes sikkerhed hvis der kommer nogen?

• #10   29. mar 2013 Man kan også tydeligt se på billederne at den rosetten er noget tykkere end den brune, den er ellers den mindste af størrelse.

• #11   29. mar 2013 som jeg ser det er det umiddelbart en han og en hun. Er de forskellige når du sammnligner dem?

• #12   29. mar 2013 Ok tusind tak for hjælpen. smiley

• #13   29. mar 2013 Ja det synes jeg, og det fakt at det ligner den har slugt en bold. smiley

• #14   29. mar 2013 Hannen er uden tvivl en han - den anden er jeg i tvivl om.
    Kan du mærke unger i den?

Hvilken by bor du i?
    Det ku være at en muttekyndig person ku kigge fordi og tjekke køn og mærke om den er drægtig smiley
    Og er det en hun, så skal de skilles af INDEN hun føder, for ellers parrer hannen hende igen.

• #15   29. mar 2013 det er en hun og en han. Og da hunnen kan blive gravid igen indenfor 48 timer efter fødslen bør du skille dem ad nu så hannen ikke er der når hun føder og parrer hende med det samme. Hunungerne kan blive gravide fra de er 4 uger så evt hanunger skal fjernes og sættes over til far evt, når de når 4 uger og 300g. Hunungerne kan gå med mor sålænge de vil ligesom hanungerne kan gå med far sålænge de vil.
    har du købt dem ved en dyrehandler eller har du bevist bedt om en han og en hun?

• #16   29. mar 2013 Jeg trænger vist til at få pudset min skærm hvis det kan siges så sikkert ud fra det billede at det er en hun, men ja i så fald skal de skilles da.

• #17   29. mar 2013 Jeg havde bedt om 2 hanner, da vi absolut ikke ville risikere unger, hende vi fik dem fra var overbevist om at de var hanner, selv efter jeg havde sagt de så ud til at parre sig. smiley

• #18   29. mar 2013 Jens: Det kan jeg så fortælle dig, at det er der!
    Jeg hentede to marsvin for ikke så længe siden, hos en familie, som solgte dem som par, og fortalte mig, at de ikke måtte skilles ad, og at hunnen var drægtig.
    Det er klart, at efter jeg kom hjem med dem, så så de altså ikke hinanden igen.
    Hunnen vejede 606 gram og var 7½ uge drægtig.
    De fortalte, at de havde et PAR mere, som gik UDE i deres kolonihave. Og ja, det var midt om vinteren.

Kort tid efter var LUX og jeg så ude hos en anden, der solgte marsvin. Han havde 5 hanner og 2 hunner gående sammen, i et udendørs bur. Ligeledes havde han en stor gruppe kaniner gående sammen i blandet køn.
    For som han sagde... han kunne så godt lide når de fik unger...

Tror du ville blive overrasket over, hvor mange mennesker der sidder og reelt slet ikke burde have lov at have dyr, som sagtens kunne finde på at købe en han og en hun og lade dem gå sammen.

• #19   29. mar 2013 Okay. Nu venter vi bare spændt på at se om hende jeg fik dem fra får en hun tilbage med et kuld unger. Synes det er lidt træls for børnene er jo kommet til at holde af dem, er lidt i tvivl om jeg orker at få en anden han, for hun kunne jo tage fejl igen. smiley

• #20   29. mar 2013 Hvis ikke du får en anden han, så skal du levere den han du har nu tilbage også, for den skal ikke gå alene.

• #21   29. mar 2013 Men der er jo ingen der siger, at du absolut SKAL have den fra hende. Du kan jo overveje at finde en, der har lidt mere styr på tingene smiley

• #22   29. mar 2013 Jens: Sælger dem gennem gul&gratis for ikke ret mange penge og aflevere dem i Bonnies. Selvsagt er de hunner han sælger også allerede drægtige med deres far eller brødre. Hans dyr var også fyldt med svamp.
    Det er steder som der, alle de syge, drægtige dyr i dyrehandlerne kommer fra smiley

• #23   29. mar 2013 Sidste spørgsmål jeg har er: Skal de have noget at føde i, eller klarer de sig i det alm. Bur? Ja overvejer også at give begge tilbage, men kommer nok til at finde en ny, børnene kommer til at hade mig ellers. smiley

• #24   29. mar 2013 Stakkels spætte. smiley ok tak Jens. smiley

• #25   29. mar 2013 Jens: Det er nok også nemmere og billigere end at skulle til at behandle hende....

• #26   29. mar 2013 Køb hende måske et hus, så hun kan få lidt fred.:)

• #27   29. mar 2013 Ja, det sker desværre når man venter for længe uden at behandle dyrene, når de er syge...

• #28   29. mar 2013 Jeg synes du sagde hun havde døjet siden November?

• #29   29. mar 2013 Men så har hun jo også vist tydelige symptomer siden november, uden du har gjort noget ved det.

• #30   29. mar 2013 Altså, det er jo ikke noget jeg påstår. Du siger jo selv, at den startede med at være våd og ulækker allerede i November. Ergo har den jo haft tydelige symptomer siden November. Og du har selv skrevet i en anden tråd, at der ikke er blevet gjort noget for at undersøge hvorfor den er våd og ulækker dernede, eller for at behandle det.
    Dermed er det ikke en påstand, når jeg siger, den har haft tydelige symptomer siden november uden du har gjort noget, for det kan man jo udlede af det, du selv har fortalt.

• #31   29. mar 2013 Stald Tjørn: Men hvornår i det der forløb har i helt præcist været inde hos dyrlægen og få foretaget feks en røntgen undersøgelse?

Jens: Når der er noget der ikke er som det skal være og der ikke bliver gjort noget ved det, så kan du være 100% sikker på, at det bliver alvorligt. Det bør ikke komme som en overraskelse.

• #32   29. mar 2013 Stald Tjørn: Dyret bliver jo ikke rask af, at I sidder og læser på internettet eller spørger din mor...

• #33   29. mar 2013 Og så mener I, det er MIG, der ingen skam har i livet???
    Jeg bliver sq ked af det på Spættes vegne af at læse det her smiley

• #34   29. mar 2013 Marialouise: Præcis. Og var hun kommet til dyrlægen i November, da hun begyndte at vise tegn på at være syg, så ville hun sandsynligvis ikke skulle aflives i morgen.
    Men til trods for, at Jens tit er efter andre, så er det sjovt nok ikke første gang, han ikke tager et sygt dyr til dyrlægen før det er for sent.
    Og jeg undrer mig over, hvorfor hans forældre endnu en gang ikke har taget ansvar.

• #35   29. mar 2013 Marialouise: På det punkt kan vi KUN være 100% enige!

• #36   29. mar 2013 Åh stakkels Spætte:(

• #37   29. mar 2013 Stald Tjørn: Nej, vi går faktisk lidt ud fra, at det er hans forældre, som er uansvarlige. Når man er 13 år er det ens forældre, der har ansvaret for ens dyr og har ansvaret for, at de kommer til dyrlæge, når der er brug for det.
    Så Jens er faktisk fuldstændig uden skyld og uden ansvar. Til gengæld burde hans forældre så ikke lade ham have dyr overhovedet, hvis ikke DE er ansvarlige nok til at sørge for, at de kommer til dyrlæge, når der er brug for det, for man kan ikke forvente, at en 13 årig skal kunne finde ud af det eller have råd til det.
    Havde han været der for Spætte havde han fået sine forældre til at sørge for, at det blev undersøgt hvorfor den hele tiden er våd for neden.

Jens: Du bør overveje at finde en mere kompetent dyrlæge til dine dyr. Det her er anden gang et af dine dyr ikke får den nødvendige behandling/undersøgelse af den dyrlæge du benytter.
    Og bare til info: Hvis hun er ved at cutte af, så lider hun. Og har gjort det et stykke tid. Ellers ville hun ikke være ved at give op nu.
    Den medicin I har givet hende er jo heller ikke for de problemer hun tydeligvis har med urinvejene, men fordi hun efterfølgende også har fået dårlig mave, sandsynligvis fordi problemerne med hendes urinveje har fået lov at stå på så længe, at det påvirker resten af hendes system. Og ja, lader man det fortsætte længe nok, så vil det påvirke hele dyrets system så meget, at det lukker ned og så dør dyret. Og det er så det, I har gjort.

• #38   29. mar 2013 Marialouise: Jeg er igen fuldstændig enig med dig.
    Altså, jeg kan ikke have ondt af Jens, at han mister sin kanin.
    Jeg har til gengæld enormt ondt af kaninen, at der ikke blev skredet ind for at hjælpe den til at blive rask allerede i November. Og nu må den så lade livet pga uansvarlige ejere.

• #39   29. mar 2013 Jeg er enig med Marialouise og Cavy cats.

Jeg forstår ikke helt hvor forældrene har været..
    De må da ligge mærke til at deres søn render rundt og vasker sin kanin konstant, og så grebet ind... Det må jo heller ikke have været særlig sjovt for Jens at stå der, og ikke kunne stille andet op..
    Jeg syntes ikke det er fair overfor Spætte, men jeg syntes heller ikke det er fair overfor Jens..

Men nu får hun i det mindste fred i morgen :(...

• #41   29. mar 2013 Jeg foreslå to dyrlæger i PB igår, Jens :).
    Du kan jo bruge en af dem fremover.

• #42   29. mar 2013 Jeg tænkte at det var noget du skulle bruge fremover?
    Desuden så har Københavns dyrehospital jo altid åbent :).

• #43   29. mar 2013 Jeg citere lige Jens selv : "Mine forældre er hårdtarbejdende, mennesker og når de kommer hjem fra arbejde er de trætte og sure. - Og, hver gang jeg har prøvet at snakke til fornuft og vist billeder af de der urin-ting, som Tsok viste mig - Jeg kæmper virkelig. Jeg kæmper.. Virkelig.
    Og den dyrlæge, vi har... Jeg kan jo ikke gøre andet? Jeg er kun et barn.Hvis jeg sagde, til den dyrlæge når vi fik hende tjekket at han godt måtte tjekke alt andet, og at jeg var bedrevidende - så ville jeg jo blive smidt ud."

Hvis dine forældre truer med at smide en 13 årig på gaden og nægter dine dyr behandling fordi de er trætte og sure, synes jeg ærlig talt det mest ansvarlige af dig ville være at sælge dine dyr eller give dem væk. Hårdt , men det mener jeg virkelig. Hvis du elsker dem så meget som du siger. For umiddelbart virker det ikke som et hjem hvor der er plads (læs hjerterum) til hverken dyr eller børn.

• #44   29. mar 2013 Jeg kunne ikke være mere enig Sprutelwasser :(.....

• #46   29. mar 2013 stald tjørn: lige nu er det faktisk ikke jens vi er rystede over, men hans forældre.

• #47   29. mar 2013 Undskyld at jeg lige blander mig, men mente Jens ikke at han ville blive smidt ud af dyrlægen, og ikke forældrene? Sådan forstod jeg det ihvertfald... smiley

• #49   29. mar 2013 Stald Tjørn: Tror egentlig ikke at det er Jens de er rystede over, det er nok mere forældrene. Personligt synes jeg det er meget nemt at se på Jens, at han elsker sine dyr meget højt. Men må dog sige at jeg er lidt enig - hvis Spætte har været syg siden november burde de nok have taget hende til dyrlægen igen, og få tjekket andet end tænderne. Men igen, det er ikke Jens' skyld eller ansvar, det er forældrenes. Selvom hans forældre er sure og trætte når de kommer hjem skal dyrene jo passes - har selv en mor som arbejder utrolig meget og hun ville da nok også tøve med at tage en kanin med til dyrlægen hvis den lige havde været afsted, men hun ville selvfølgelig ende med at sige ja og gøre det. Kunne godt lyde som om at Jens skulle have presset lidt mere på for at få hende til dyrlægen. Men sket er sket, og det er jo selvfølgelig rigtig trist at hun skal aflives. smiley

• #50   29. mar 2013 Stald Tjørn: Nu er der altså ikke noget at det antibiotika som hjælper på de problemer Spætte har, som vil kunne købes i håndkøb, uden en recept fra dyrlægen.
    Så jeg er da ret nysgerrig efter, hvad det er for noget "medicin" du har foreslået?

Jens: Er det den samme dyrlæge du brugte dengang dit marsvin ikke fik korrekt behandling?
    Hvis en dyrlæge tjekker dyret i modsat ende end hvor problemet rent faktisk er, så ved du i fremtiden, at dine alarmklokker bør ringe og du bør finde en anden dyrlæge.
    Der er gået 4 mdr siden problemet startede. Det burde have fået jer til at finde en anden dyrlæge for længe siden, når den første dyrlæge tydeligvis ikke havde styr på hvad han lavede og det han gjorde ikke virkede.

• #51   29. mar 2013 Jens: Ja, forstår godt at de bare har fulgt dyrlægens råd - de ved jo ikke bedre. Men kunne i ikke have taget til en anden dyrlæge og få tjekket andet end tænderne? Og er du sikker på at der ikke er andet i kan gøre for Spætte - er afliving virkelig den bedste og sidste udvej? smiley

• #52   29. mar 2013 Årh, kan godt se problemet hvis hun har opført sig normalt.. Så er det jo ikke nemt at vide at hun er syg.. smiley

• #53   29. mar 2013 Jeg kan ikke lade være med at side med den her følelse af hvordan Jens mon må have det når han læser alle de ting i skriver. I har ret i meget. Men Jens har om nogle været der for Spætte. Hvor mange 13 årig drenge ville tage sin kanin ind flere gange om dagen for at sørge for at hun er ren og stadig er frisk. Han har været til dyrlægen flere gange og købt sig fattigbi medicin. Jeg tror ikke mange 13 årig drenge ville tænkebi de baner. Det er synd at Spætte nu har det skidt og hun fortjener fred oven på sit sygdoms forløb. Det har taget utrolig hårdt på Jens at han har følt sig magtesløs og har stolet blindt på dyrlægen der desværre ikke var klar over hvad der var i vejen. Jeg får det bare så skidt over at mærke bare en smule af den følelse Jens må sidde med lige nu smiley

• #55   29. mar 2013 Stald Harbor, du har nok ret, kender ihvertfald ikke nogle 13-årige drenge der ville tørre sin kanin flere gange om dagen..

• #57   29. mar 2013 Over 200 kaniner?! Og jeg som troede mine 4, snart 5, marsvin og 2 kaniner var meget .. smiley

• #59   29. mar 2013 Stald Tjørn: Taler vi om det, der hedder fiberplex?

• #60   29. mar 2013 Zoolac?

• #61   29. mar 2013 Stald Tjørn: Zoolac er som sådan heller ikke medicin. Det svarer nærmere til, at man spiser en tallerken A38. Det er et probiotisk og prebiotisk tilskud som bruges til at understøtte en normal fordøjelse. Med andre ord, stabilisere dyrets mave- og tarmsystem.
    At I gik ud fra, at det ville kunne hjælpe på Spættes urinvejsproblemer er foruroligende.

Frk P: Spætte havde vist også diarré, men det er først noget den har fået senere hen, sandsynligvis fordi den ubehandlede urinvejsinfektion har påvirket resten af kroppens systemer.

• #62   29. mar 2013 så er man lige væk til påskemiddag nogle timer og imens løber tråden her da HELT ot? burde i ikke oprette en ny tråd?

• #63   29. mar 2013 Stald Tjørn: Jo, men nu er det jo ikke maven der var det primære problem, og derfor fuldstændig omsonst at begynde at behandle det, så længe I har fortsat med at ignorere det primære problem.

• #64   29. mar 2013 Frk P: Jeg er helt enig med dig. Jeg kan heller ikke ligefrem smile af det her.

• #65   29. mar 2013 Frk P: Med tanke på, at det ikke er første gang Jens har undladt at sørge for, at et af hans dyr fik den nødvendige dyrebehandling og også dengang gav sine forældre skylden, så har jeg svært ved at se noget der er flot i det, da jeg mener, at Jens allerede dengang burde have overvejet, om ikke han skulle overveje at vente med at have nogen dyr indtil han er gammel nok til selv at kunne sørge for at få dem til dyrlæge, når nu hans forældre gang på gang beviser, at de ikke har tænkt sig at tage noget ansvar.

• #66   30. mar 2013 Hvis hun skal have en chance, så skal I tage hende til en ordentlig dyrlæge og få fundet ud af, hvorfor hun konstant er våd dernede omkring, ved hjælp af røntgen, og det kan kun gå for langsomt.
    Spætte får ingen chancer af, at I bare sidder og venter på, at hun skal blive bedre af sig selv, for det har I jo set de sidste 4 mdr, at det bliver hun ikke.

• #67   30. mar 2013 Hvis Spætte havde været "familiens anden hund", så sad du ikke her nu, Jens, så var du på vej til dyrlægen sammen med dine forældre og Spætte... Så hun kan ikke have megen betydning for jer.

• #68   30. mar 2013 Stald Tjørn: Ja, det ville jo være skidt, hvis I var nødt til at betale penge for fysisk at tage til en dyrlæge.
    Al respekt for Jørgens viden omkring kaniner, men han kan jo altså ikke rent faktisk undersøge Spætte gennem telefonen.

• #69   30. mar 2013 Så er vi tilbage ved børn på nettet uden opsyn. For hvis din mor kiggede over skulderen med alle de tråde der har været med dine dyr som ikke kom til dyrlægen, så burde hun virkelig fange et vink med en vognstang.

Og så mener jeg seriøst at hvis dine forældre ikke kan tage deres ansvar alvorligt mht deres barns dyrehold - så burde de som det absolutte minimum have sagt nej til det dyrehold, indtil de enten selv ville stå ved det juridiske og etiske ansvar eller til du er blevet 18 og selv er juridisk ansvarlig.

• #70   30. mar 2013 Jens: Hvorfor er det ikke menneskeligt at sige sandheden?

• #71   30. mar 2013 Nogen burde seriøst tage en snak med Jens' forældre....

• #72   30. mar 2013 Jeg håber inderligt at ingen sælger dyr til den familie mere...

Hvorfor kan i ikke bare tage til dyrlægen?? Så er det heller ikke værre.
    Ja det er dyrt, men det ligesom det man går ind til når man anskaffer sig dyr, og det ved du godt Jens.

Jeg er virkelig ked af at sige det her, men hvis i ikke snart får gjort noget, så ringer jeg personligt selv til dyrenes beskyttelse.. Den kanin skal ikke lide mere, og i bryder jo rent faktisk dyreværns loven..

• #73   30. mar 2013 Nå men så går der jo nok nogen måneder før vi ser Jens igen......

• #74   30. mar 2013 Der SKAL gøres noget LIGE NU...

Den kanin har lidt for længe!

• #75   30. mar 2013 Det er jeg glad for, så kan det være han vågner lidt op!

• #76   30. mar 2013 Sådan! Hvilken dyrlæge skal i til ?

• #77   30. mar 2013 Godt at de endelig kom afsted, håber det ikke er for sent..

• #78   30. mar 2013 Jeg er glad for de endelig kom afsted.
    Jeg krydser fingre for Spætte mus.. Håber hun bliver rask, eller i det mindste får fred.

• #79   30. mar 2013 Tænk engang at i starter en helt debat om spætte i den her tråd, der handler om noget helt andet. Start dog jeres egen debat, stakkels ts som bare gerne vil have af vide om hendes marsvin er gravid.
    Desuden ville gennemsnits kanin ejeren havde stolet 100% på dyrelægen, og ikke overvejet om der kunne være noget andet. Det skyldes nok at de ikke sidder på forums og derfor ikke har en særlig stor viden om det dyr de har.
    Jens forsøger da i det mindste og gøre det bedste.:)

• #80   30. mar 2013 Hvordan folk kan støtte op om Spættes behandling, er mig en gåde...

• #81   30. mar 2013 Der er jeg glad for at høre..
    Så fik hun endelig fred, og har ingen smerter længere..

• #82   30. mar 2013 Det var ærgerligt, R.I.P.

• #83   30. mar 2013 Forhåbentligt kan både Jens og ikke mindst hans forældre så se, at der var noget galt med Spætte.
    Jens er sikkert rigtig ked af det nu, og det er jo forståeligt. Men det var nu engang det bedste for Spætte, når der ikke er blevet gjort noget for at hjælpe hende før det kom så langt.
    RIP Spætte, ingen smerter mere.

• #84   30. mar 2013 RIP Søde Spætte

Kommentér på:
er mit marsvin mon gravid?

Annonce