912 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor avler i det i gør :) {{forumTopicSubject}}
Hej glade GG'ere
Ja overskriften siger NÆSTEN sig selv dette er dog mest til kanin folket jeg avler selv Dværgvæddere da jeg syns de er kanon søde og har et super temp. (læste self på lektien før jeg begyndte) og finder det som en dejlig Hobby (det er kun på hobby plan, da jeg kun har gjordt det i et års tid) og overvejer om jeg skal have en anden race ved siden af har masser af tid og plads og har spekuleret over det længe har overvejet slagte kaniner men ved ikke om jeg kan få mig selv til at slagte dem..
Hvad alvler i af racer og hvorfor lige netop denne/disse race(r)??
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Avler dem, fordi jeg godt kan lide deres udseende og størrelse, + de har et godt temperament, synes jeg :).
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg opdrætter chinchillaer.
Vores avl er en del anderledes, end størstedelen af de andre opdrættere inden for DCKF regi. Vi går ikke efter udstillingsdyr, men efter dyr med et mere "naturligt" udseende. Dvs. mere pæreformede dyr, og en mindre kampvægt på dyrene.
Her ud over går vi ikke specifikt efter meget kælne chinchillaer, men går i højere grad efter chinchillaer med en "chinchilla" personlighed, da det er hvad vi synes er underholdende ved chinchillaer. Det betyder ikke at vi ikke laver tillidsfulde dyr, det er bare ikke dem alle der er specielt begejstrede for længere tids håndtering.
Og så har jeg en forkærlighed for brune dyr
Men nogle ting der lægges vægt på ved udstillinger, er vi stadig interesserede i, f.eks. at pelsen er tæt og får det her silkeagtige skær. De må ligeledes gerne være rene i farverne.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
Derudover har jeg fået indkøbt nogle Belgiske Hare, hvor jeg gerne skulle have nogle fine unger ud af det til udstilling
Jeg har haft Belgisk Hare siden 2007, og synes det er en fantastisk race !!
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 4 Svar: 300
For mig er det hovesageligt hygge Og for manden er det helt klart kød og udstilling....
Vi har en enkelt blanding - Henning... hun har lavet et kuld til mad (og en enkelt beholdt som hopkanin)
På den mere seriøse side, er det sort/gul japanerfarvet hollænder
og sidst men ikke mindst vores Rex...
En hyggetrold ved navn Perle... (dalmatiner rex) som gerne snart skulle lave et fint kuld unger hovedsageligt til kød
Hvorfor avler i det i gør :)