1.245 visninger
|
Oprettet:
Til jer der avler {{forumTopicSubject}}
Jeg er ret nysgerrig på hvad jeres avlsmål er. Hvad er det i gerne vil opnå med jeres avl? Hvorfor avler i?
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Hver race har en standard for hvordan det perfekte marsvin inden for den race ser ud. Og det skulle gerne være det alle opdrætterne i DMK avler hen imod.
Desværre er der nogen der ikke gør det.
Men jeg personligt avler hen imod standarden og forsøger og forbedre de dyr jeg får avlet frem.
Derudover er mit krav til mig selv det er sunde og raske dyr jeg avler, og at der ikke avles på revl og krat.
Og så skal dyrene ha godt temperment
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Jeg vil, som alle andre opdrættere, fokusere på at fremavle sunde og raske dyr. Ved Sheltie og Coronet, vil jeg efter bedste evne fremavle dyr med god type, tyk pels og ved Coronetten også en god crest. Ved Skinnyerne drejer det sig om god størrelse, ører og type ud over god behåring og selvfølgelig godt helbred. Bærerene drejer sig mest om en god størrelse, ører, type og temperament.
Disse kriterier er ikke nogen der lykkes i alle parringer, men som man siger, ting tager tid. Jeg er kommet godt i gang med nogle gode avlsdyr og efterhånden som tiden skrider frem, får jeg flere og flere erfaringer som jeg kan bruge i min videre avl.
Alt imens jeg avler efter disse kvaliteter, vil jeg stadig bevare mine marsvin som mine kæledyr. Mine marsvin bliver aldrig "bare" avlsdyr for mig, det betyder de alt for meget til.
Mål har jeg mange af. Har man ingen mål, har man intet at se frem til. Jeg har prøvet at få et par certer på a-dyr men mine mål, vil selvfølgelig være, at få vist nogle flere a-dyr på dommerbordet der matcher den kvalitet jeg gerne vil have, og med tiden opnå certer - BIG/BIS - champtitler...
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Til jer der avler
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside