Dværgvædder lige født unger! :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Her d. 9 maj (2010) fødte min smukke kanin Milka, et kuld unger.
Et par timer inden så jeg at hun havde lavet en rigtig fin, dyb rede til dem. Senere kiggede jeg, og opdagede at der var liv dernede. Det var fantastisk!
Men da jeg dagen efter kiggede (d. 10 maj) var reden væk!
Jeg blev lidt forskrækket, og det undrede mig! Tog meget forsigtig (med handsker på!) noget hø væk, og dybt nedenunder alt hø, lå der den fineste lille tykke, kappetegnede unge, den så rigtig sund og rask ud. Mætte mave.. Vi lagde hurtigt høet over igen, og dækkede til.
Det skal siges at vi ikke kiggede grundigt, kun lige hurtigt. Og derfor kan der sagtens have været flere! Nu må vi jo se.
MEN det der undre mig er at hun i går igen plukkede sig, helt vildt! Og jeg kan så se at hun bare har lagt 'pelsen' i klumper oven på "reden" / hulen og ved siden af. - Man kan jo ikke se der er en rede ;) -
Det skal siges at det er Milkas første kuld
Men er det normalt at hun plukker sig flere gange?? Og at der ikke er en rede, men nærmere en hule? Som man ikke kan se, når man kigger ind.
- Andrea
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 323
Hule og hule,......det er meget forskelligt hvordan rederne ser ud.
Og hvor gode hunnerne er til at bygge rederne.
apr 2010
Følger: 758 Følgere: 744 Gnavere: 6 Emner: 68 Svar: 899
-Tillykke med ungen/ungerne
maj 2010
Følger: 33 Følgere: 28 Gnavere: 8 Emner: 15 Svar: 60
Passer godt med at det også har været ret køligt de par dage her, derfor må hun have plukket sig noget ekstra.
I dag har hun lagt endnu mere hø på, ser rigtig fint ud.
Kunne høre flere puslelyde, og se bevægelser - det lover godt
Nu glæder jeg mig bare til at se hvad reden gemmer på af små
chokolade bamser
Dværgvædder lige født unger! :)