foderplan. {{forumTopicSubject}}
hej alle GG'er
jeg har lige fået mig denne skønne dværgvædder/gulerod kanin.. og jeg vil den jo kun absolut det bedste, og jeg har fundet ud af hvilket legetøj han skal ha for at han er optimalt aktiveret, også når han er der i buret.. og har fundet ud af hvilket hø osv han skal ha.. nu er det bare foderet jeg skal ha styr over.. så derffor spørger jeg.. synes i dette lyder som en god foderplan til en dværgvædder på lidt under et kg, født d. 27 april 2010 og som er indekanin og har fri adgang til motion hele dagen og løbegård en time om dagen;
morgen; frisk vand, 2 tsk. kaninpiller og en halv tsk, havregryn. en håndfuld frisk græs, og selvfølgelig massere af hø.
når jeg kommer hjem fra skole; frisk vand, 2 tsk. piller. en håndfuld græs +massere af frisk hø
aften; frisk vand. 1 lille buket blomkål, en halv håndfuld mælkebøtteblade, en halv båd æble, 1 tsk piller og en masse hø.
lyder det fint nok til et sådan dyr
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 23 Svar: 95
men det lyder meget godt
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Og havregryn kan jeg ikke se meningen med, der burde være korn i kaninpillerne
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Jeg synes du skal føle og mærke på din kanin, føles den tyk/tynd osv. mine kaniner får mellem ½-1 dl ca. men det kommer selvfølgelig an på hvilket foder du bruger..
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 6
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 23 Svar: 95
håber du finder ud af det
og tillykke med den fine kanin
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 8 Svar: 82
hun er ude 5-6 gange om ugen (på græs) og ellers har hun et meget størt hus som er bygget sammen med en mega løbegård (jord) (der snakker vi ca. et værelse)
mit råd: hvis du vil gå efter denne plan hvor din kanin har den tilpasse form, er det vigtigt at hvis fx. næste gang du kommer hen til hende ser du om hun har spist op og hvis hun har giver du hende en lille smugle mere og ellers tager du lidt fra hende og på denne måde har hun altid mad.
håber du kunne bruge dette svar
apr 2010
Følger: 108 Følgere: 101 Gnavere: 5 Emner: 188 Svar: 863
men min får bare dens skål fyldt helt op også spiser den det i løbet af et par dage
men de får meget motion hver dag
er det så ikke okay?
-Kathrine
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
og det er godt du blander havregryn i - det veksler lidt i pillerne.
Det lyder meget godt.
apr 2010
Følger: 108 Følgere: 101 Gnavere: 5 Emner: 188 Svar: 863
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 6
derfor er det bedre at give2 tsk morgen, middag og aften.. plejer at sige 6 tsk foder pr g voksen kanin..
og så må man give dem hø og græs og grønt for resten..
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
foderplan.