Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  UNGER
  • #1   1. feb 2011 Ja, du skal jo kunne opdele hanner og hunner - jeg har ikke den store forstand på ørkenrotter, men går ud fra at de ikke har godt af at gå sammen altid, for så bliver hunnen vel også drægtig hele tiden?

Hvis man skal overtale sine forældre, skal man starte med at sætte sig rigtig godt ind i det man vil opnå. Lær alt hvad du kan om avl, inden du begynder at plage. Vis at du virkelig har sat dig ind i det og ved hvad der er værd at vide. Så er det også sværere at sige nej som forælder, hvis barnet kan argumentere godt for det.
    Sørg gerne for at undersøge om du kan sælge ungerne, så du viser at der rent faktisk er efterspørgsel på dem, så du ikke brænder inden med dem.

• #2   1. feb 2011 er der en grund til at du vil have unger?

• #3   1. feb 2011 Og så skal du lige huske, at der er en reel risiko for at din hun dør, en eller flere af ungerne dør, du bliver nødt til at få dyr aflivet grundet komplikationer e.l.

Det er ikke skide sjov at få unger, hvis man mister en hun man er rigtig glad for.

• #4   1. feb 2011 og hvis forældrene stadig siger nej, så er det tit bare surt show.

Mange af 'os' har pænt måtte vente med nogen ting, til vi er flyttet hjemmefra smiley

• #5   1. feb 2011 Og selv nu hvor vi er flyttet, må vi stadig pænt vente til vi får noget større, fordi der simpelthen ikke er plads XD

• #6   1. feb 2011 ok tak for hjælpen jeg ville gerne have unger fordi at de er rigtig søde og så elsker jeg bare ørkenrotter

• #7   1. feb 2011 Du skal have bur, så du kan opdele hannnen og hunnen. Og så når hunnen bliver træt af ungerne og de er gamle nok, til at komme væk, skal du have et bur til dem. Altså 3 bure. Og det med forældrene kan jeg desværre ikke hjælpe med, da jeg fik lov da jeg spurgte første gang.

• #8   1. feb 2011 Stine O:
    Så skal du overveje det igen.
    Alle dyreunger er søde, men der bør være et mål med avlen. Og så skal du have godt styr på genetikken, så du ikke får noget møg ud.

• #9   1. feb 2011 jaja men har i nogen gode råd til vis man skal have unger

• #10   1. feb 2011 Du kan ikke bare avle fordi de er søde.. :S

• #11   1. feb 2011 Avl eks. fordi du vil have penge.
    I mit tilfælde gør jeg det af glæde, og for at andre kan se glæden ved de skønne dyr. Man skal også vide noget om hvordan man avler

• #12   1. feb 2011 Der er jo ikke penge i avl, hvis man gør arbejdet ordentligt!

At avle KOSTER penge - man skal gøre det fordi man har lyst til arbejdet og mener at dyrene har det helt rigtige at videreføre i avlen.

• #13   1. feb 2011 jaja men det syntes jeg også har og ja man kan få penge ud af det men det er ikke der for man skal avle de syntes jeg hvertifalde ikke...

• #14   1. feb 2011 Stine O:
    Man bør kun avle hvis man er interesseret i at forbedre de dyr der allerede er.
    Der er et hav af dyr i dyrehandlere og på internater der er uønskede, så hvis man kun avler fordi man lige har lyst, og fordi dyrene er søde, skal man tænke over det igen.

Se sådan her på det:
    Der er rigtig mange der har begået den fejl, at de bare er begyndt at avle, uden noget egentligt mål. Mig selv inklusiv.
    Lær af de fej, og avl kun hvis der er en egentlig grund til det.
    Sæt dig ned, og find ud af hvad du har af mål, og vælg så dyr ud specifikt med henblik på de mål.

At forbedre dyrene, kan betyde alle mulige ting, men der er som regel 3 ting man avler efter:
    Temperament, udseende og helbred.
    - Temperament kan enten være helt tamme dyr, eller dyr med en mere naturlig adfærd, men stadig håndterbare.
    - Helbred er det samme hos alle. Dyr der har en fornuftig levealder, og ikke har nogen genetisk betingede sygdomme.
    - Udseende er det der skaber størst variation hos opdrættere. Enkelte opdrættere fokuserer udelukkende på de ovennævnte, og er ligeglade med udseende, men langt de fleste har en farve e.l. de går specifikt efter.

Hvis du sætter dig ned, og tænker de 3 punkter igennem, og laver en plan over hvad det er du ønsker, så kan du altid tage den der fra.
    På sigt vil det også gøre det nemmere for dig, når du skal af med unger, eller ønsker at udvide din avl.
    Så har du sat dig dine mål, og behøver ikke overveje en masse ting, der viser sig at være ligegyldige.

• #15   1. feb 2011 ok tak for hjælpen

Kommentér på:
UNGER

Annonce