1.761 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Unger Unger

OBS! OBS! OBS!
Alle unger har det fint nu og hopper selvrundt samt spiser og drikkersom normalt i den alder (:
2 af dem får stadig mælk, den ene skal vendes fra i løbet af næste uge og den anden forsætter i næste uge også.
De er tjekket hos en dyrelæge og har kun fået godt afvide.
De er stadig undervægtige, men de er helt klart på rette vej.
Den lille jeg beskrev først, hopper selv rundt, spiser og drikker, laver alle mulige mærkelkg spilopper ovs, så det er jo fremskridt smiley

Det er sådan at jeg sidder med 3 unger der er blevet afvist af moren, fordi nogle har puttet en han ind og hun nu har unger igen.
Den ene er helt færdig, helt slap, kun få bevægelser.
Den anden kan heller ikke rigtig holde hovedet oppe, hvis ikke man støtter den.
Den tredje, den største, har det indtil videre fint og virker helt sund og rask.

Mit spørgsmål er, hvad kan man give som erstatning hvis ikke man har mulighed for at købe den der killingeerstatning.
Kan man give dem noget andet?

De er forresten lidt over 4 uger gamle.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unger
  • #2   17. apr 2016 Christina:
    Det er søndag aften, de har vel ikke åben?

Nej, det ved jeg godt, men de skal jo have noget næring.

• #3   17. apr 2016 Der er altid en vagtdyrlæge åben

• #5   17. apr 2016 Nogen der kan et nummer så?

• #7   17. apr 2016 Ring til din dyrlæge, de må fortælle på telefonsvaren hvilken vagtdyrlæge de hører under

• #8   17. apr 2016 Jeg har tjekket på Hills som er den nærmeste, men der står døgnvagten er lukket lør/søn...

• #9   17. apr 2016 Hvor bor du?

• #11   17. apr 2016 Bor i Kastrup

Fordi de ikke aner hvad de skal gøre.
    Har spurgt

• #12   17. apr 2016 Døgnvagt ved akut sygdom på telefon
    70 88 02 42

http://www.hjoernegaardens.dk/

Du skal jo bare ringe til dem og snakke ikke afsted til dem

• #14   17. apr 2016 altså hvis hunnen har et kuld unger nu også kan der være en chance for hvis du smører dem godt ind i rede duften hun gerne vil passe dem igen, hvis hun bare er gravid kan det være utroligt svært at gøre noget.
    mine unger der blev fodret med erstatnings mælk fik hvalpe erstatning , men man skal være forsigtig når man giver det og chancen for de overlever er ikke specielt stor.
    hvad sker der når du viser moren ungerne, bider hun dem?
    nægter hun at fodre dem?
    hvordan er du blevet opmærksom på hun har afvist dem?
    hun kunne jo bare have flyttet dem og så skal du sådanset bare ligge dem tilbage i reden, det kan også stresse hende hvis du har rørt for meget ved dem og ikke "smurt" dem ind i hendes duft før de er blevet lagt tilbage i reden.

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #15   17. apr 2016 Kaffefløde kan fungere indtil imorgen. Derefter er det mælkeerstatning til killinger, som du skal have fat i.

• BlueBunnies

#17   17. apr 2016 Ungerne bør få foder mange gange i døgnet. Hvis du ikke kan hjælpe dem flere gange i døgnet med mad, så står jeg gerne til rådighed og tager imod ungerne, og sørger for, at de får den rette pasning, så de ikke dør.
    Jeg befinder i Randers. Ca. 40 min. fra Kastrup. Vi kan evt. mødes halvvejs. smiley

• #18   17. apr 2016 Jeg gætter på at der er tale om Sandy fra din profil, hvis det er rigtigt så har jeg lige et par spørgsmål:

1. Du skriver at hun til tider går sammen med sin far, er han så fader til hendes unger?
    2. Du skriver at hun ikke rigtig er din, men bor på en gård hvor du passer hende. Er det også stadig tilfældet?

• #19   17. apr 2016 Christina:
    Dyrelægen tager ikke telefonen og de ved kun at de skal have varme, væske og noget nærig.

Nanamusen:
    Hun enten bider ud efter dem eller flytter dem så langt væk som muligt og kommer ikke tilbage til dem igen.

Bluebunnies:
    Randers ligger i Jylland... Kastrup ligger på Amager... Det tager timer..

Lea-M-L:
    Nej, han er solgt, så det gør hun ikke.
    Korrekt, det er ikke mine unger, men mig der har taget dem med hjem, ellers ville de dø.

• BlueBunnies

#20   17. apr 2016 TS: Nå for søren. Så har mit kort på mobilen vidst snydt mig, hæ hæ.
    Jamen så er det som sagt kaffefløde, som kan bruges indtil imorgen. De kan også få noget almindeligt foder.

• #21   17. apr 2016 BlueBunnies:
    Min mor skal hente en veninde nu, så hun tager noget med hjem og så har de fået et par piller.
    Den ene spiser lystigt, mens de andre skal have blødt dem op, fordi den ene næsten ikke kan tygge.

• BlueBunnies

#22   17. apr 2016 Det lyder godt. Hvis de ikke kvikker op i løbet af imorgen, så skal de til dyrlægen.

• #23   17. apr 2016 BlueBunnies:
    Vi kender, som er dyrelæge. Han kommer og kigger på dem imorgen.
    Vi har også givet dem massere af hø og håndklæder, så de kan holde sig varme.

• #24   17. apr 2016 hvor gamle er ungerne?

• #25   17. apr 2016 Står nederst.
    Ca. 4 uger.

• #26   17. apr 2016 Hvad har de haft af mad/vand muligheder? De skal selvf. stadig helst die men jeg mener, 4 uger - så skal de jo også være begyndt at spise selv? Det lyder jo som om de har været helt fraholdt mad/vand?

• #27   17. apr 2016 De har slet ikke fået noget siden du var omkring 2-3 uger.
    Vi ville ikke fjerne dem, da hun hoppede frem og tilbage, men det var åbembart bare for at bruge høet.

De har haft adgang til vand og foder 24/7 hver dag.

• #28   17. apr 2016 Altså et eller andet har de vel fået - ellers var de vel døde? Men hvis de er enormt svage og tæt på døde, havde jeg nok nødaflivet dem.

De burde jo tage noget fra selv af alm. mad/vand/hø?!

• #29   18. apr 2016 Rollo's Kaniner:
    Det har de vel nok, jeg og 2 andre har bare ikke set dem spise eller drikke. Bare ligge i deres rede.

• #30   18. apr 2016 Jeg synes, at der er noget, du lige må forklare. Moderen har vel ikke fået unger før 4 uger efter de første unger. På det tidspunkt skulle de første unger kunne spise selv. Ellers er der noget galt. Jeg ved, at andre har fået kuld med 4 ugers mellemrum, fordi de ikke vidste, at hannen kunne parre igen så hurtigt, og andre har taget ungerne væk fra moderen i separat bur, og det er normalt gået godt. Du må finde ud af, hvad der så er galt med ungerne. Lever de endnu?

• #31   18. apr 2016 Ejer nåede ikke at fjerne hannen, så han har været inde i redet og derefter rendte hun frem og tilbage med hø og byggede en ny et andet sted uden at flytte ungerne. Så hun har nægtet at give dem mælk.
    Og nej. Hun fik de nye her for 3-4 dage siden. Hannen er fjernet.

• #33   19. apr 2016 De går i en stor løbegård med læhus året rundt.
    Vi har hverken flyttet på dem eller rørt dem.
    Jeg tog dem med hjem efter en uge hvor hun ikke havde passet dem og den ene var tæt på at stille træskoene.

• #35   19. apr 2016 Det har jeg også fortalt ejer, men hun gider hverken bruge tid eller penge på dem.
    Fx så har hannen en 1-2 cm lang og åben rift på snuden, men hun vil hellere aflive den end at tage den til dyrelægen.
    Jeg kan jo ikke tvinge en voksen dame til det.
    Jeg prøver bare at hjælpe kaninerne.

Hannen er fjernet så der kommer ikke flere unger. Dog er jeg bekymret for hende sidste nye kuld på 5-6 stykker :3

• #36   19. apr 2016 Hvor ligger denne gård, måske en voksen med forstand på kaninhold kunne snakke med dem smiley

• #37   19. apr 2016 Jeg vil ikke oplyse navn eller adresse på damen.

Både mine forældre, nogle af hendes venner og nogle af vores venner har snakket med hende. Det eneste hun siger er bare, "Jeg gider ikke have dem mere. Jeg vil bare af med dem og så er jeg ligeglad med hvordan. Dør de, så dør de."

• #38   19. apr 2016 Hvis hun bare gerne vil af med dem, så ku hun måske motiveres til at sende dem på internat eller til en formidler?

• #39   19. apr 2016 Nej, for hun vil jo have penge for dem...
    Selvom hun siger, at jeg bare får pengene for at sælge.

• #41   20. apr 2016 du bliver da nødt til at bede hende give kaninerne til kompetente mennesker specielt hvis hun ikke gider dem mere!

• #42   20. apr 2016 Der findes en masse dejlige mennesker som formidler kaniner, og de vil helt sikkert gerne hjælpe med at gøre livet bedre for disse dyr. Det kræver bare at du kontakter dem og forklare situationen smiley

• #43   21. apr 2016 Hør, jeg er 14 og hun er 40+, hvad vil i have jeg skal gøre?
    Jeg har forsøgt flere gange og hun forstår det ikke. Hun vil af med dem, men vil ikke give dem væk.

Jeg vil ikke risikerer noget ved at "skælde hende ud", eftersom min lille øjesten står der (en hest)...

• #44   21. apr 2016 Der er ikke nogle der forventer at du sætter dig op imod hende, juridisk set er du et barn, og derfor er alt hvad du gør og siger dine værgers ansvar, indklusiv at eje dyr osv.

Jeg fortæller dig hvad du KAN gøre, uden du behøver at være direkte involveret. Man behøver ikke at være voksen for at spørge om hjælp, eller for at acceptere den hjælp man får.

• #45   21. apr 2016 Jeg har spurgt forskellige organisationer om du ville kunne tage dem, hvis nu jeg selv kom med dem, men desværre er der ikkerigtig nogle, som ville tage imod, uden at jeg skulle give et urealistisk beløb.
    På den måde ville ejeren jo ikke vide om jeg solgte dem eller bare gav dem væk, men det er altså ikke en mulighed.

• #46   21. apr 2016 De største dyreværns organisationer er ubrugelige i en sådanne situation, med det kan du jo ikke vide på forhånd smiley Det jeg tænker på er privatpersoner som har overskud og løst til at tage sig af de små dyr. De forventer som regel ikke noget, andet end et simpelt tak smiley Jeg vil gerne se om jeg kan finde en i nærheden af dig og gården som måske kan hjælpe.

• #47   21. apr 2016 Jeg har tænkt på at tage dem med hjem som jeg skrev før og finde nogle personer, men det er bare et kæmpe arbejde og så er det lige pludselig mig der står med det hele.
    Har også tænkt på, om man kunne donerer alle pengene til nogle organisationer bagefter, når allt dyrene er væk.

Hvis de skal ud til nogle, vil jeg gerne selv finde personerne.

• #48   21. apr 2016 Godt at de har det fint nu smiley

• #49   21. apr 2016 Det var de to, som havde det dårligt.
    Den sorte var den værste og var slet ikke lige så stor some de andre. Det er den stadig ikke, men det går fremad.
    Den anden sorte er inde hos min søster lige nu (:

profilbillede
  • #50   21. apr 2016 Hvor er de søde smiley

Kommentér på:
Unger

Annonce