325 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Marsvine udstilinger :D Marsvine udstilinger :D

Jaaaaa, jeg kunne jo godt tænke mig sådan ldit for huggens skyld at udstille et af mine marsvin. Men seriøst, jeg aner intet om hvornår, hvordan og hvem med hensyn til marsvine udstillinger xD
Er der nogen der ved en masse og gerne vil hjælpe mig :')

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvine udstilinger :D
  • #1   8. jul 2010 Umiddelbart er det vist kun Dansk Marsvineklub der afholder rene marsvineudstillinger, og her skal du starte med at melde dig ind, da udstillingerne kun er for medlemmer.

• #2   8. jul 2010 Du kan jo starte med at tage ud og se en udstilling. smiley Der er DM i København (vist nok Dragør) på lørdan og søndag. Jeg skal derud og kigge. Du kan se mere information om udstillingen på marsvineklub.dk

• #3   8. jul 2010 Havde oså tænkt mig at komme ind i DMk. Men godt at vide at de har 'rene' udstillinger smiley
    Kan desv. ikke komme til KBH.
    Var til en udstilling da jeg var 9-10 år smiley

• #4   8. jul 2010 okay

• #5   8. jul 2010 Der er også udstillinger indenfor Dansk Kæledyrsklub smiley
    Det var måske noget? Der skal man ikke være medlem.. har kun været med til én, men det var rigtig sjovt. Der kommer vist en om ikke så længe igen...

• #6   8. jul 2010 Amanda, tak smiley
    Har de en hjemmeside du kan linke til? smiley

• #7   8. jul 2010 Ja, men den funger ikke xD

www.kaeledyr.net

Ved ikke om de laver den snart, men jeg kan i hvert fald ikke komme ind -_-'

• #8   8. jul 2010 De der Dansk Kæledyrsklubs udstillinger virker til vist bare at være sådan noget lidt useriøst for sjov noget...

• #9   8. jul 2010 Der er DM her i weekenden i Høje Gladsaxe (Søborg Kommune)

Ellers kan du tjekke DMK's udstillingskalender her:
    (link fjernet)

Du behøver ikke at være medlem for at komme som gæst (det er gratis at være gæst) så kan du se om det er noget for dig, og hvis det er, så kan du melde dig ind smiley

• #10   8. jul 2010 Den næste udstilling nær dig er i Hundslund. Det ligger mellem Horsens og Århus.

Læs indbydelsen her:
    (link fjernet)

• #11   8. jul 2010 Annbritt: Det er heller ikke så seriøst, fordi alle kan med uanset race, farve osv.
    Men det er sjovt!
    Og så syntes jeg det er en god ide som "begynder-udstilling"

Jeg lærte rigtig meget, da jeg var på udstilling. Jeg vidste fx. ikke at de skulle have renset ører, men de viste mig hvordan jeg skulle gøre osv.

• #12   8. jul 2010 - Forresten så har jeg aldrig været med til en DMK udstilling, men jeg skal til Søborg, og hvis det ser ud som noget for mig, så melder jeg mig ind smiley

• #13   8. jul 2010 Amanda: På en DMK udstilling kan alle jo også være med, uanset race, farve osv., man tilmelder bare i enten kæledyr eller børnedyr.
    Og på en DMK udstilling lærer du også, at de skal have renset ører.

Jeg så bare på et tidspunkt et marsvin med voldsomt fatty eye, kan ikke huske hvem der viste den frem, som havde fået første præmie eller hæderspræmie eller sådan noget på et dyrskue, og for mig, så kan sådan noget bare ikke blive mere useriøst, når man giver så stor en præmie til et dyr med en arvelig genetisk defekt.

• #14   8. jul 2010 Pyha...

Troede faktisk at også kæledyr og børnedyr skulle have de rígtige farver xD Eller i hvert fald noget i den stil?
    Men det vil så sige, at dyr med genetiske fejl godt kan udstilles i DMK (under børnedyr/kæledyr) men de får bare ikke præmier?
    Elller er jeg helt forkert på den? (igen)

• #15   8. jul 2010 Dyr med den slags fejl ender som regel allermax i midten af placeringerne. Det tæller som fejl, og afhængigt af hvilken fejl det er, så kan det trække grumme ned.
    Det er lidt lissom at man heller ikke starter dressur på en halt hest.. det kan godt være at man kan ride og kræet kan øvelserne.. men man skal ik ligefrem regne med at vinde.

Ellers går kæle- og børnedyr mest på at dyrene skal fremstå som sunde, velplejede og tamme.

• #16   8. jul 2010 og at 'ethvert' marsvin kan udstilles som kæle- eller børnedyr kan jeg så bevidne, idet jeg har udstillet flere internatkastrater til kæledyrschamps m. BIS-placeringer... og det er der osse mange andre der har.

• #17   8. jul 2010 Det kan jeg godt se...
    Men det lyder lige som noget for mig, de der DMK-udstillinger! Tror jeg melder mine til Kæledyr så, for jeg har ikke forstand på farver, og jeg har kun ½ stamtavle på mit ene hunmarsvin.

Men som sagt, nu tager jeg ind og kigger, og så melder jeg mig til hvis det er noget smiley

• #18   8. jul 2010 Jeg tror folk bliver mere skræmte at DMK udstillinger end egentligt nødvendigt, bare fordi det er så stor en forening og så store arrangementer som det egentligt er. Men DMK og DMK udstillinger er for alle, uanset hvem man er og hvilke dyr man har. Feks behøver børne- og kæledyr heller ikke engang have stamtavle for at blive udstillet, man skal bare vide ca hvornår de er født, når man tilmelder dem.

• #19   8. jul 2010 Det har du nok ret i ;-D

Men jeg må da sige at jeg har lært meget om DMK ved at udspørge alle agurkenørderne herinde.. Jeg troede faktisk også det var lidt mere "professionelt" end det egentlig ser ud til at være

• #20   8. jul 2010 Uha, tak for alt den information smiley

• #21   8. jul 2010 altså det er ikke fordi det ikke er prof - det er mere det, at vi godt kan finde ud af at kombinere det med at hygge igennem på samme tid smiley

• #22   8. jul 2010 Det siger jeg også xD

Kommentér på:
Marsvine udstilinger :D

Annonce