863 visninger
|
Oprettet:
Udstilling hermelin {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg fik min første kanin i julegave. Hun hedder Ulla Terkelsen, hun er ren hermeliner med fuld stamtavle, hun er avlet ved Kurt Gregersen i 2010.
Da hun er min første kanin, og jeg intet ved søger jeg information. Jeg vil gerne på noget udstilling med hende, er det muligt når hun er så gammel?
Jeg vil også gerne avle, men hvordan får man fat på et avlsnummer, og skal kaninerne være "avls godkendt" for at få stamtavle?.
sep 2013
Følger: 92 Følgere: 113 Gnavere: 12 Emner: 64 Svar: 239
Du får et avlernummer ved at kontakte DK´s hoved kontor. hovedkontor@kaniner.dk
Du må godt udstille din kanin selvom at den er 3-4 år. Men personligt udstiller jeg kun mine kaniner når de er max. 3 år, og derefter udstilles de som kælekaniner:)
Find mere info på: www.kaniner.dk/
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Og når du bliver medlem så får du et avler nummer, som du kan øremærke dine unger med i det ene øre.
Er den øremærket?
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Hvad er det jeg skal være medlem af?
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
En hermelin er meget taknemmelig, hvad angår alder/udstilling - de holder længere 'den rette form'
Når det så er sagt, vil jeg nævne for dig, at det ikke er alle kaniner med ørenumre og fuld stamtavle, der egner sig til udstilling - alle vores dyr har osse ørenumre og stamtavle, men det betyder bestemt ikke, de er noget værd på udstilling (derfor bliver der nogen gange solgt ud til kæl
For at udstille en kanin som racekanin skal man være medlem af Danmarks Kaninavlerforening.
Udstilling hermelin