{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Kaninhop :-D {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg vil rigtig gerne begynde at springe med min kanin Hr. Vimse smiley Men det er tit sådan at han springer når han vil? Og kan simpel hen bare ikke få ham til det hvis først han har besluttet sig for at han ikke vil det? Jeg har flere gange ham springe over mega høje ting på måske 80 cm. men når jeg så sætter et op på 20 cm. kan han lige pludslig ikke spring? Er det fordi jeg gør noget forkert eller er det fordi han ikke gider? Og når han så har spruget over vil jeg jo gerne give ham en beløning men han er bare ikke typen der gider at spise fa hånden smiley Jeg har set flere vidoer her inde hvor folk ''bare'' går bag hved deres kaniner og de springer en hel bane,unden besvær smiley Nogne der kan hjælpe mig vil nemelig rigtig gerne have at han også syntes det er sjovt.
Mange tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Kaninhop :-D
  • #2   24. nov 2011 Mange tak! smiley Det vil jeg prøve smiley

• #3   24. nov 2011 Helt grundlæggende skal han lære at gå i sele og gå fremad når du beder ham om det. Har hørt mange sige at "jamen den springer over løbegården på x cm så den må da have talent" - ikke nødvendigvis (siger ikke din ikke har) - men kunsten er jo netop at lære den at gøre det når den skal. Så igang med seletræningen, lær den at gå fremad og synes det er sjovt og så sæt et lille spring på 5 cm "i vejen" når i går tur og så efterhånden byg et spring mere på og måske sætte en pind mere på det ene spring. Det er en proces og det kan tage tid, men du har helt ret i at vil den ikke hoppe så vil den ikke hoppe smiley Så igang med seletræningen..

• #4   24. nov 2011 Det kan være svært at give råd uden at se kaninen, så hvis du har mulighed for at tage til hoptræning med ham, er jeg sikker på du kan få bedre hjælp.

Vi træner i Roskilde torsdag i ulige uger, her skal du være meget velkommen med ham smiley

• #5   24. nov 2011
    Betina M
    Mange tak! smiley Men hvordan sele træner man den? smiley

Lisa .
    Det er helt sikkert en mulighed smiley Vil lige undersøge om det er muligt smiley For jeg har nemelig også min egen hest, der skal være tid til smiley Men hvad koster det? smiley

• #6   24. nov 2011 Det koster ikke noget.

• #7   24. nov 2011 Fedt! smiley Hved du hvad tid ovs. smiley

• #8   24. nov 2011 Giv den sele på og sæt den på græsplænen. Lad den bare stå uden at tvinge den til noget og se om ikke den på et tidspunkt begynder at gå lidt rundt på må og få og undersøge ting. Men tiden vil du kunne præge den i den retning du gerne vil have og prikke lidt til den hvis den går i stå. Men start med bare at give den sele på og lade den selv bestemme tempo også selvom den måske bare skal sidde og kigge lidt.

• #9   24. nov 2011 Og husk at anskaffe en sele med "øjet" til snoren siddende helt bagest på rygstykket - ikke midt på. Hvis du har en der sidder midt på, så sæt en nøglering bagest og sæt snoren deri

• #10   25. nov 2011 Betina M
    Mange tak! smiley Men han er bare meget sådan at han nærmest er bange hvis man går bag hved ham han prøver at løbe fra mig? smiley Jeg har sådan en sele jeg har en ganske normal sort en fra Maxi Zoo og en anden fra Maxi Zoo det er en med et slags net smiley Men den har han ikke haft på et sfykke tid så hved ikke rigtig om han kan passe dem smiley Men hvis han kan passe begge hvilken er så best på ham? smiley

Agnes Thor. .
    Det gør overhovde ikke noget smiley

• #11   25. nov 2011 Agnes Thor: Så prøv at prikke til den "kild" den lidt i siden. Nogle kaniner vil bare spise, så det er ikke sikkert det virker.

Stald Linhawk: Det skal han bare vænne sig til - sørg for at være meget rolig når du håndterer ham så. Sådan at du går bag ham og bliver han bange så standser du og står helt rolig og bare venter på han bliver rolig. Og går han helt i panik så prøv at berolige ham med berøring, hvor du nusser ham eller tager ham op..
    Jeg har ikke nogen faglig begrundelse, men jeg bryder mig ikke om de der "net" som du kalder den - men den anden lyder bare som en alm. H sele - den ville jeg bruge hvis jeg var dig.

• #12   25. nov 2011 Så vidt jeg husker, så sidder ringen på de sorte Maxi Zoo seler ikke helt bagerst på rygstykket, men på midten smiley
    I så fald, skal du have fat i en anden smiley Men jeg kan selvfølgelig også huske forkert smiley

• #13   25. nov 2011 Betina M
    Mange tak Betina smiley

Assantridfu ©Bauque 'Cangzhen'
    Den sidder bag på smiley Og det er jeg HELT sikker på smiley

Kommentér på:
HJÆLP! Kaninhop :-D

Annonce