Neutralisering af kanin {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Det er sådan at min kanin skal kastreres i næste måned, da jeg synes han er blevet lige lovlig kønsmoden her på det seneste og det er faktisk bare mega synd for ham!
Jeg har læst mig lidt frem til det med neutralisering, men jeg synes også bare der står meget forskelligt om det.
De får selvfølgelig lidt smertestillende hos dyrlægen som skulle holde i 24 timer, men er det overhovedet nok for dem?
Og når han så kommer hjem igen, så er jeg nervøs for om han vil begynde at gnave i hans sår? - ved slet ikke om de gør den slags, da det er min første gang med kanin.
Jeg har også set at man kan få en bodystocking til kaniner som kan bruges efter neutraliseringen, skal jeg anskaffe mig sådan en? Og hvis ja, er det så noget dyrlægen har eller skal jeg selv købe en til ham inden dyrlægebesøget? Hvis jeg selv skal købe, hvor kan man så få sådan nogle henne? 😊
Hvad er Jeres erfaring?
På forhånd tusind tak for hjælpen!
God aften 😊
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
Pøj pøj
jan 2017
Følger: 2 Følgere: 16 Gnavere: 1 Emner: 7 Svar: 33
Jeg er desværre ikke på Facebook.
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Ingen af mine har fået smertestillende dagene efter, og har været helt normal dagen efter neutraliseringen.
nov 2013
Følgere: 31 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 250
- Min fik det dog kun hos dyrlægen i sin tid og han var normal lige så snart vi kom hjem fra dyrlægen, hoppede rundt, spiste og gnavede ikke i sting Jeg kan ikke forestille mig at han havde ondt og behøvede ekstra smertestillende.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Find en dyrlæge der kender til kaniner..
jan 2015
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 1 Svar: 8
Pøj pøj med ham
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 24 Emner: 68 Svar: 296
Min kanin fik fjernet blæresten og her fik han et stort ar mit på maven oppefra og ned. Dette sår voksede så fint sammen at jeg ikke kunne se det er år efter da han blev barberet .
Jeg har ikke hørt om behov for skærm ved kastrering.
Min fik smertestillende til 5 dage dyremedicin som ligner vores NSAID altså antiinflammatorisk/Ipren.
Min kanin er blevet behandlet forskellige steder og der er stor forskel på hvor meget og hvor længe de ord. Smertestillende.
Ringede til firmaet som fremstillede medicinen og grunden til denne forskellighed er at medicinen ikke er lavet til kaniner men kun hund og kat.
Derfor kører de dyrlæger jeg har mødt og som har kørt med højeste doser også med at en kanin på hundedosis medicin skal have 3 gange dens vægt og kattedosis 6 gange dens vægt. Dette skyldes kaniner har en høj metabolisme og derfor omsætter det smertestillende hurtigere end hund og kat.
jan 2017
Følger: 2 Følgere: 16 Gnavere: 1 Emner: 7 Svar: 33
Neutralisering af kanin