603 visninger
|
Oprettet:
Sundt mad + snacks {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at gå rigtig meget op i den sunde livsstil, efter at have set mange programmer omkring fedme...
Så mit spørgsmål er bare, nogle her som har erfaring med nogle gode og sunde retter evt. et link eller et billede fra en opskrift.
Om fredagen er man jo vant til, at der er lidt snacks til de gode tv-programmer/film der jo er, så mit spørgsmål er så bare om i kender nogle sunde snacks at spise??
DEL gerne jeres erfaringer, andre her kan jo også få glæde af det
Mvh. Line
sep 2014
Følger: 15 Følgere: 36 Gnavere: 1 Svar: 73
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Man kan sagtens blive overvægtig på en kost der anses for værende meget sund, hvis man spiser mere end man har behov for, og samtidig ikke rigtig får motioneret.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Har egentligt ikke gjort noget bevist for det, men hvis hvis jeg ser hvad forskellen er på hvad jeg propper i hovedet som snack og hvad andre gør er det nok at jeg spiser ikke ret meget sukker og kulhydrater. Dvs jeg spiser ikke ret meget slik og kage, drikker ikke sodavand/saftevand dagligt (der kan godt ryge en 1½ liters i weekenden). Jeg spiser tit (flere gange om ugen) tit mørk chokolade (ikke børnechokolade, rigtig mørk chokolade uden ret meget sukker) og spiser dagligt nødder som fx pistacienødder, ristede saltede mandler og peanuts som snack. Dvs. jeg får masser af plante-fedt.
Og jeg spiser også masser af protein i form af kød, fisk og soyaprodukter (soyamælk, tofu osv). Drikker the hver dag (med lidt honning).
Jeg rører ikke produkter fremstillet af komælk, heller ikke ost, på pizzaen ryger der veg. ost.
Spiser heller ikke rug, byg og hvede (dvs mel, købebrød, morgenmadsprodukter osv) forøvrigt, bager selv alt brød og det er meget fiberrigt...
det med komælken og melsorterne jeg undgår er pga allergi, dog kan det godt anbefales at undgå komælksprodukter hvis man vil tabe sig også... dvs ikke noget med en cocio på vej hjem fra skole
maj 2010
Der faktisk lavet et undersøgelse, der påviste at ved indtagelse af ½-1l fedtfattig yoghurts produkt om dagen, kan man tabe sig, fordi det forhindre tarmen i at optage fedt
mar 2012
jeg er lige begyndt at lave soyayoughurt selv, det smager rigtigt godt og koster det halve af hvad jeg gir i butikkerne:)
maj 2010
maj 2010
Her er det en kort notits om fedtfattige mejeriprodukter, hvor calcium i dem er med til at binde fedt. Det var ca det den undersøgelse gik ud på.
Jeg kan desværre ikke rigtig finde andet.
mar 2012
Har ledt op og ned men kan ikke finde en afsender på den artikel? går ret meget op i kilder;)
maj 2010
Jeg kender det med kilder, men kan ikke rigtig finde noget... Og det irriterer mig at jeg ikke kan finde den dokumentar hvor de viste forsøget.
maj 2010
Det er vist det her. Der en reference til dem der har udført forsøget nederst
Sundt mad + snacks