549 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Flytning til udlandet med marsvin Flytning til udlandet med marsvin

Hej smiley
Jeg leder pt efter lejlighed og job i England da mig og 2 veninder har planer om at flytte dertil.
Jeg har haft 2 marsvin i længere tid (den ene er 5 og den anden 1) og ønsker egentlig at tage dem med, men trods en masse research, har jeg ingen ide om hvad jeg skal gøre i den forbindelse? Tænker især når det kommer til love m.v.
Håber derfor lidt der er nogen herinde som ved noget om dette emne. Jeg tænker det ikke er noget der sker så tit, og derfor er det svært at finde et svar på.
Har skrevet til min dyrlæge, den danske ambassade (det sagde fødevarestyrelsen) og fødevarestyrelsen, men har intet svar fået endnu.

Så skriv endelig hvis du ved noget eller måske kender nogen der gør smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytning til udlandet med marsvin
  • #1   3. feb 2017 Hvis jeg husker rigtigt er det ikke noget problem fra Danmark til England eller omvendt.
    Problemet ligger nok mest i at du ikke får dem med et fly. Altså et passagerfly. Så enten skal de køres/sejles, eller osse med fragtfly.

• #2   4. feb 2017 Der er en del opdrættere der har pendlet mellem UK/DK med marsvin/kaniner m.v. uden problemer, mener forskellen består i om det er til "kommercielt" formål. Dvs henter du 50 dyr med videresalg for øje.

Men ellers burde der ikke være nogen problemer, og du burde bare kunne tage dem med - så længe du er obs på transportproblematikken som Sweet Leaf nævner.

• #3   4. feb 2017 Ja det vil ikke være nemt med transport
    men synes også det ville være synd at sælge dem pga at jeg flytter til udlandet

• #4   4. feb 2017 Det kommer jo an på hvordan du flytter dem.
    Hvis du vælger at putte dem i en bil og køre/sejle dem derovre, så er det en fin løsning, omend noget tidskrævende, Sådan en tur vil de fleste marsvin tage i stiv pote.
    Hvis det biver flyløsningen, så er jeg sådan lidt mere.. hmmm...
    Dit ældste marsvin er til den gamle side, og så kunne sådan en tur hurtigt blive voldsomt stressende. Masser af larm... seriøst masser af larm på sådan en tur. Billigt er det nok heller ikke. Der findes nogen firmaer som gør sig i flytransport af dyr, men jeg kender ikke lige nogen ved navn på stående fod.
    Personligt ville jeg nok helst vælge bil-løsning, og hvis den ikke kunne lade sig gøre, så omplacering.

• #5   4. feb 2017 ja gad også godt bil løsningen det bare desværre ikke en mulighed da jeg ikke har bil
    Min ældre har desværre været lidt syg i noget tid, så planen er at ringe til dyrlægen mandag for at afgøre hendes fremtid. Havde overvejet at hvis hun desværre skulle aflives (det går desværre i den retning smiley ) så vil jeg nok sælge den lille, da jeg lidt synes det synd at flyve dem

Kommentér på:
Flytning til udlandet med marsvin

Annonce